Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 22 EersteEerste ... 12202122
Weergegeven resultaten: 211 t/m 217 van 217

Discussie: Racksound

  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zou Herr Flick met Brad kunnen omgaan, denk je?
    Vraag me sowieso af of Brad met mensen als Marcel Fisser, Leendert Haaksma en Arnold van Dongen in discussie gaat en ze kan overtuigen vooral geen rack gear te nemen maar voor de ME-5 te gaan. 😂😂😂😂😆😆😆🤣🤣

  2. #212
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik had een paar uurtjes over en ben door dit hele topic gescrolled. In de openingspost staat een filmpje en daar hoor ik een aantal heel aangename geluiden. Als je effectapparatuur gaat vertalen naar automerken dan komt Lexicon naast Rolls Royce en Bentley.

    De TS heeft een mooie sound, het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik mag er geen kritiek op hebben.

    Ik speelde al gitaar in een band toen jullie allemaal nog vloeibaar waren en ik maakte mijn eigen effecten, wat het enige dat werd gebruikt was een tapedelay en een galmveer in die jaren.

    In de jaren 80 kocht ik een JCM800 met twee SA 4*12 kasten met V30's er in en dat geluid komt uit geen enkel pedaal of 19" speeltje.

    Maar dan komt al in post 6 de heer Brad en weer proef ik een negatieve sfeer. En iedereen, inclusief de TS maakt de fout om er op in te gaan. Zou niemand er op hebben gereageerd, dan was dit een prachtig topic geworden.

    Ik begrijp het wel, want ook ik kan het nauwelijks beheersen en zeker niet als ik zinnen lees als: ik heb heel veel ervaring en ben behoorlijk muzikaal. Iemand die zoiets over zichzelf beweert, kweenie hoor, maar daar word ik ibbelig van.

    Ik probeer echt om objectief te blijven en ik heb als studiobaas en producer meer dan 25 jaar met meer dan 1000 bands gewerkt en ook met bekende muzikanten die hun geluid heel goed voor elkaar hadden. Dus ik heb ook een beetje ervaring.

    En dan luister ik met aandacht naar de clip van de heer Brad. Ik heb er een paar keer naar geluisterd en nogmaals, ik probeer objectief te zijn.

    Ik begrijp dat iedereen die muziek maakt het leuk vindt om dat vast te leggen en er trots op is en de een is nou eenmaal beter dan de ander en dat doet er niet toe. Iedereen die muziek maakt mag van mij lekker doen wat hij of zij leuk vindt en als dat hier wordt gepost, krijg je goede en bruikbare adviezen.

    Maar als iemand beweert dat hij zeer veel ervaring heeft, veel theoretische kennis heeft en heel muzikaal is, dan zet ik mezelf in studiotechnicus/producer mode en luister ik op een andere manier.

    En verdomd Brad, ik kan er geen soep van maken. Het is een onsamenhangende kakafonie van gitaargeluiden en je timing is vreselijk. Als ik het zou hebben opgenomen, moest het over.

    Had jij maar de unieke timing van Hank B Marvin of David Gilmoor, want je timing vind ik nog het ergst van het hele stuk. Het rammelt echt aan alle kanten en dat zeg ik echt niet om je te treffen, het is mijn volstrekt objectieve en professionele mening.

    Verder blijf ik dit topic volgen en ik raad iedereen aan om niet meer op de heer B te reageren, het wordt een kansloze en buitengewoon vervelende discussie en daar heeft niemand iets aan.

    Vriendelijke groet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #213
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Toch nog hier even een reactie op:

    Klopt die solo is in zijn geheel geimproviseerd en heb het er in één take spontaan ingerost zoals ik live een solo zou spelen. Sinds bepaalde gezondheidsproblemen heb ik wat moeite met mijn timing. Wil ik dat heden ten dage echt goed krijgen dan moet ik zeer geconcentreerd iets inspelen.

    Toch is de timing niet zo beroerd als jij doet voorkomen. Mensen die live tekeer gaan spelen nog vrijer, ik kan daar echter niet mee zitten wanneer iemand het vuur uit zijn gitaar speelt.
    Voor het overige is het een kwestie van smaak. En dat respecteer ik. Ik ben blij dat er mensen zijn die er anders over denken.

    Vriendelijke groet.
    Laatst gewijzigd door Brad; 15 augustus 2018 om 16:53

  4. #214
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    De boodschap is in het geheel niet overgekomen, je leest niet met aandacht en je focust weer alleen op dat ene dingetje dat je het minst bevalt: je timing.

    Als ik nou eens zinnen van jou ga quoten welke je in dit topic hebt gepleegd en je leest dat met het voorstellingsvermogen dat vele anderen hier hebben, dan schrik je je een ongeluk.

    Wat je hier allemaal beweert doet vermoeden dat jij een van de betere gitaristen bent van dit forum. Je hebt er geen moeite mee om Hank Marvin min of meer neer te zetten als minder, terwijl velen Hank nadoen, maar zijn unieke timing in het geheel missen.

    Je begint al op pagina 1 van dit topic en wat mij opvalt is dat je nooit iets positiefs pleegt. "Ik ben blij dat ik niet met zo'n rack hoef te sjouwen" , of woorden van die strekking en dat zie ik als negatief commentaar.

    Of de TS er zelf mee sjouwt weten we niet en het doet er ook niet toe. Ik heb jaren een eigen PA bedrijf gehad en heb met zwaardere lasten lopen zeulen en ik vond het nog leuk ook.

    Ik probeer objectief te zijn en dat valt niet mee, maar ik begrijp waarom een groot deel van de forumleden jou niet gezellig vinden.

    Doe daar eens wat aan, denk je dat je dat kunt?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #215
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    De boodschap is in het geheel niet overgekomen, je leest niet met aandacht en je focust weer alleen op dat ene dingetje dat je het minst bevalt: je timing.

    Als ik nou eens zinnen van jou ga quoten welke je in dit topic hebt gepleegd en je leest dat met het voorstellingsvermogen dat vele anderen hier hebben, dan schrik je je een ongeluk.

    Wat je hier allemaal beweert doet vermoeden dat jij een van de betere gitaristen bent van dit forum. Je hebt er geen moeite mee om Hank Marvin min of meer neer te zetten als minder, terwijl velen Hank nadoen, maar zijn unieke timing in het geheel missen.

    Je begint al op pagina 1 van dit topic en wat mij opvalt is dat je nooit iets positiefs pleegt. "Ik ben blij dat ik niet met zo'n rack hoef te sjouwen" , of woorden van die strekking en dat zie ik als negatief commentaar.

    Of de TS er zelf mee sjouwt weten we niet en het doet er ook niet toe. Ik heb jaren een eigen PA bedrijf gehad en heb met zwaardere lasten lopen zeulen en ik vond het nog leuk ook.

    Ik probeer objectief te zijn en dat valt niet mee, maar ik begrijp waarom een groot deel van de forumleden jou niet gezellig vinden.

    Doe daar eens wat aan, denk je dat je dat kunt?
    Han, nu ga je zelf dus óók erop in!
    Een beetje het zelfde verhaal wat je ziet bij programma's als "Idols" en "Holland/Brittain/etc 's got talent: er zullen altijd figuren zijn die niet in de gaten hebben dat ze gewoon niet kunnen zingen/dansen/gitaarspelen...etc! Dat heeft met zelfreflectie te maken...

    En Ateng: puike sounds

  6. #216
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Thanks!

    Ik snap Han ook wel want het is ook lastig om je in te moeten houden bij een figuur als Brad... achteraf kan ik dat nu ook zeggen.

    Dat Idols verhaal... zelf ook al zoiets gepost maar zelfs dat kwam er bij Brad niet in en eerlijk gezegd zal niks en kan niks hem iets duidelijk maken.

  7. #217
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Dat heeft met zelfreflectie te maken...
    Kijk Brad... over zelfreflectie gesproken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top