Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 22 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 217

Discussie: Racksound

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Vroegah, had ik een midi controller die alleen program changes deed, geen control changes. Wat erop neerkwam dat ik voor alles een aparte preset had. Was te doen, als de setlijst vantevoren bekend was. Mijn huidige bandje gebruikt de setlijst als leidraad, maar het is maar zelden dat de setlijst als zodanig gespeeld wordt, dan is een pedalboard achtige omgeving waarin je on the fly dingen aan en uit kunt stampen toch fijner.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Klinkt wel prima man, heb je nog een bijzondere reden dat je met zo'n koelkast unit speelt? :P
    Deze sound kan je ook gewoon uit een amp+pedalboard of modeler halen
    De 1 kan het halen uit een paar pedalen en ik haal het uit 19' fx zo simpel is dat
    Reden? Alles midi bestuurd, presets, kan fx apart aan en uit zetten in een preset door CC, detune uit een spx90 is niet uit een pedaal te krijgen, Lexicon reverb ook niet... moet ik door gaan
    Mijn FX hangen aan een linemixer dus tast niks van je basissound dus tone blijft intact en tijdens optreden kan ik direct de wet/dry verhouding instellen zonder de parameters in te duiken. Al die dingen doe je niet met pedalen... het kan maar dan is je pedalboard 80x160 met allemaal pedalen en audio switcher. Geef mij dan liever een footcontroler en een volume pedaal om alles te bedienen dus zo je maar weer ieder zn ding

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik moet er ook niet aan denken om zo een gevaarte mee te slepen elke keer. Dan liever een Boss MS-3 aangevuld met een paar pedalen in de effect-loop. Dan maar iets mindere kwaliteit.
    Dat is dus waar jij je prioriteit heb liggen... bij mij is kwaliteit en tone boven alles.
    Dus jij wilt zeggen dat als de mogelijkheid er is dat je spullen wordt opgebouwd en je komt met je gitaar aan en je hoeft alleen in te pluggen dan speel jij liever met je Boss MS-3?

    Zeg niet dat jij dat vindt hoor maar de meesten (hier) die de mogelijkheid niet hebben of alleen maar op hun slaapkamer spelen die vinden meestal dat het overdone is en hebben alleen maar kritiek. Er is altijd wel iets om opmerking te geven snap je... dat is met alles zo.
    Ik sta happy op podium omdat mijn gear voor elkaar is, mijn sound voor elkaar heb en daardoor ga ik lekker spelen en kan ik genieten van wat ik doe en dat straal je dan uit.

    Kijk met hele kleine gigs dan gebruik ik gewoon een Vox versterker met een pedalboard en in extreme gevallen een iPad met Bias FX. Ook prima hoor en ik haal er bruikbare soundjes uit maar het gemak van mijn rack die heb ik dan niet.
    Laatst gewijzigd door ateng; 12 augustus 2018 om 13:44

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik hou van compact en simpel.
    Als een rack installatie eenmaal ingesteld is met alle presets is het inderdaad plug & play.
    Maar ik ben veel te lui om al dat voorwerk te moeten doen.
    Voor mij gewoon een 1x12 combo, multi fx, in ears en gaan.
    Binnen 10 minuutjes opgebouwd en gesound checked.
    Dat is een ander verhaal als je zegt lui te zijn en dan is een rack niets voor jou.
    Binnen 10 seconden sta ik klaar... gitaar inpluggen en soundchecken maar

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Dat is dus waar jij je prioriteit heb liggen... bij mij is kwaliteit en tone boven alles.
    Dus jij wilt zeggen dat als de mogelijkheid er is dat je spullen wordt opgebouwd en je komt met je gitaar aan en je hoeft alleen in te pluggen dan speel jij liever met je Boss MS-3?

    Zeg niet dat jij dat vindt hoor maar de meesten (hier) die de mogelijkheid niet hebben of alleen maar op hun slaapkamer spelen die vinden meestal dat het overdone is en hebben alleen maar kritiek. Er is altijd wel iets om opmerking te geven snap je... dat is met alles zo.
    Ik sta happy op podium omdat mijn gear voor elkaar is, mijn sound voor elkaar heb en daardoor ga ik lekker spelen en kan ik genieten van wat ik doe en dat straal je dan uit.

    Kijk met hele kleine gigs dan gebruik ik gewoon een Vox versterker met een pedalboard en in extreme gevallen een iPad met Bias FX. Ook prima hoor en ik haal er bruikbare soundjes uit maar het gemak van mijn rack die heb ik dan niet.
    Ik begrijp dat roadies je spullen tillen bij optredens? Dat scheelt wel ja. Wanneer je zelf je spul moet sjouwen dan moet ik er niet aan denken om dat gevaarte de trap af te sjouwen bij elk optreden.

    Bij alleen thuis spelen, wat ik eigenlijk nu doe, zou het eerder geen probleem zijn omdat je er dan niet mee hoeft te sjouwen. Maar ik vind dat dat (jaren 80) rackspul je basistoon teveel beïnvloed. Maar dat is persoonlijk. Ook thuis houd ik het graag wat compact en overzichtelijk. Een goede compacte programmeerbare basisprocessor die je toon intact laat (die ik gebruik doet dat gelukkig), aangevuld met wat pedalen daar geef ik de voorkeur aan.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2018 om 14:07

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik begrijp dat roadies je spullen tillen bij optredens? Dat scheelt wel ja. Wanneer je zelf je spul moet sjouwen dan moet ik er niet aan denken om dat gevaarte de trap af te sjouwen bij elk optreden.

    Bij alleen thuis spelen, wat ik eigenlijk nu doe, zou het eerder geen probleem zijn omdat je er dan niet mee hoeft te sjouwen. Maar ik vind dat dat (jaren 80) rackspul je basistoon teveel beïnvloed. Maar dat is persoonlijk. Ook thuis houd ik het graag wat compact en overzichtelijk. Een goede compacte programmeerbare basisprocessor die je toon intact laat (die ik gebruik doet dat gelukkig), aangevuld met wat pedalen daar geef ik de voorkeur aan.
    Ja de roadies zorgen ervoor dat ik alleen maar hoeft in te pluggen dus dat is wel fijn ja.
    Wat heb je aan een rack vol met gear als je er niet mee op kan treden
    En wie zegt dat ik een jaren '80 als basissound heb? In een ander subforum ook al gezegd, ik had het eigenlijk "mijn '80 racksound demo".
    De video geeft alleen een demo van de Lexicon reverb en wat '80 sounds maar mn basissound is straight Marshall sound met fx als toevoeging zoals iedereen dat doet. Mijn band heeft geen '80 sound nodig en alleen als ik in een Toto tribute band speel dan komen de detune en circular delay te voorschijn
    En tuurlijk geef je de voorkeur aan een compacte set met wat pedalen want ten 1e weet je niet beter (ga ervan uit dat je nooit met rackgear hebt gespeeld) en je speelt ook alleen maar thuis.
    Laatst gewijzigd door ateng; 12 augustus 2018 om 14:55

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ja hoor Ateng, ieder zo zijn ding! Het grootste voordeel van een rack ten opzichte van een een multi fx vind ik dat de kwalititeit vaak veel hoger ligt, en je de verschillende componenten kan uitwisselen - en kan editten, waar nodig. Ook het gebruik van midi is te gek voor allerlij toepassingen. Ik ben ook een amateur thuisgitarist, maar heb vele jaren opgetreden als bassist - wat ik eigenlijk ben. Ik heb heel wat podia en gitaristen meegemaakt, en vele met grote racksystems. Ik heb bewondering voor mensen die hun rackmateriaal zorgvuldig kiezen - smaakvol en bruikbaar. En in mijn optiek is het zeker niet jaren 80! Het is maar wat je nodig hebt, en ik heb aan mijn 9 pedalen genoeg. Sommige hebben nog minder nodig zelfs...... Ik vind juist de diversiteit van gitaristen en hun spullen interessant. En als je van slepen met spullen houd kan je altijd nog bassist worden, ik had een 4 x 10" , een 1 x 15" , een losse flightcase met top en tuner en altijd twee bassen mee als ik moest optreden. In die tijd kon je nog als particulier met grijs kenteken rijden - en ik had ook een bestel auto. Overigen geen roadies dat was wel jammer LOL! Geniet lekker van je spullen, en laat anderen vinden wat ze willen - zoals al gezegd: ieder zijn ding!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    En zo is dat! 😊

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ja de roadies zorgen ervoor dat ik alleen maar hoeft in te pluggen dus dat is wel fijn ja.
    Wat heb je aan een rack vol met gear als je er niet mee op kan treden
    En wie zegt dat ik een jaren '80 als basissound heb? In een ander subforum ook al gezegd, ik had het eigenlijk "mijn '80 racksound demo".
    De video geeft alleen een demo van de Lexicon reverb en wat '80 sounds maar mn basissound is straight Marshall sound met fx als toevoeging zoals iedereen dat doet. Mijn band heeft geen '80 sound nodig en alleen als ik in een Toto tribute band speel dan komen de detune en circular delay te voorschijn
    En tuurlijk geef je de voorkeur aan een compacte set met wat pedalen want ten 1e weet je niet beter (ga ervan uit dat je nooit met rackgear hebt gespeeld) en je speelt ook alleen maar thuis.
    Nou ik weet wel beter. Ik heb wel degelijk met rackgear gespeeld en weet daarom ook dat de meeste van die apparaten je natuurlijke gitaartoon verknallen. Het gaat allemaal erg elektronisch klinken.
    En die set waar ik mee speel mag dan compact zijn, de mogelijkheden zijn groot genoeg. Jij had het erover dat de kwaliteit van de sound voorop staat. Nou dat vind ik dus ook al lever ik voor de handzaamheid graag wat aan mogelijkheden in. Dat is dus precies de reden waarom ik de spullen gebruik die ik nu gebruik. Die floorprocessor die ik gebruik is naar mijn ervaring de enigste die de gitaartoon intact laat.

    En als ik eerlijk ben dan hoor ik dat ook terug bij jouw demo. Best een mooie sound maar de gitaartoon is er in mindere mate.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2018 om 16:26

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Whahhaaa, sorry voor deze off topic reactie, maar: whahhaaa..... Focking hilarisch.

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top