Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 22 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 217

Discussie: Racksound

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Don't feed the trolls riep iemand ooit.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Niet slecht die sound maar er zit toch iets in het geluid wat snerpend en kunstmatig aandoet. Nee, dan liever een goede analoge overdrive uit een pedaal of de analoge overdrive uit de ME-5 aangesloten op een goede versterker die in zijn totaliteit nog minder weegt dan een buizen eindtrap in 19" formaat.
    Wuhahahaha jij mag dromen dat je uit je ME-5 zo'n (Marshall) overdrive kan halen net als in de video! Hahaha wat een lachertje ben je toch Brad.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zonder olie op het vuur te willen gooien...als ik mijn Eventide Eclipse 100% serieel in mijn chain opneem, en dan rekening houdend met de correcte levels en zo.....dan klinkt het écht minder dan gitaar in preamp in poweramp.
    Hoe dat met bv lexicons is weet ik niet, maar dit soort apparaten wil je voor gitaar echt alleen de effecten laten processen en die toevoegen aan je sound, ipv alles door dat ding laten lopen.
    Ik weet niet of hier jullie onderlinge onbegrip mede vandaan komt, maar een Eclipse kost tegenwoordig nieuw ook dik 2k, en die suckt gewoon toon. Echt.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En als je dat soort units nou parallel in de fx loop aansluit ipv serieel?
    I.m.o. heb je dan het minste last van geluidsverlies van je oorspronkelijke amp signaal als je gebruik maakt van reverbs, chorussen en delays en je drive sounds uit de versterker haalt.
    Zo heb ik het ook altijd geleerd van mijn gitaar leraar en werkt voor mijn setup prima. Wel is het zo dat in dit geval mn boss gt6 vrij ‘donker’ kleurt dus draai ik meer hoog in mn amp waardoor je dat neutraliseert.
    Ik denk ik gooi er ff een opbouwende post in 😉

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En als je dat soort units nou parallel in de fx loop aansluit ipv serieel?
    Dat is idd wat ik doe, de eclipse doet 100% wet, en die mix ik bij naargelang wat ik nodig heb.
    Ateng ook zo te zien.

    Maar ik bedoel te zeggen, dat we ook niet hoeven te doen alsof die 19" units heilig zijn.
    Al vind ik de effectkwaliteit vaak wel erg goed. Ik heb van eventide ook de pitchfactor en timefactor pedalen gehad. Ook als ik dezelfde algoritmes gebruik in de eclipse als die in de factor pedalen, dan klinkt de eclipse íetsje mooier/dieper/weet ik hoe uit te leggen. Met koptelefoon beluisterd, overigens.
    In een blinde test in een band zal ik bij 99,5% van de sounds het verschil niet horen denk ik, maar er is wel degelijk een verschil.

  6. #106
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zonder olie op het vuur te willen gooien...als ik mijn Eventide Eclipse 100% serieel in mijn chain opneem, en dan rekening houdend met de correcte levels en zo.....dan klinkt het écht minder dan gitaar in preamp in poweramp.
    Hoe dat met bv lexicons is weet ik niet, maar dit soort apparaten wil je voor gitaar echt alleen de effecten laten processen en die toevoegen aan je sound, ipv alles door dat ding laten lopen.
    Ik weet niet of hier jullie onderlinge onbegrip mede vandaan komt, maar een Eclipse kost tegenwoordig nieuw ook dik 2k, en die suckt gewoon toon. Echt.
    Spot on Dennis, precies wat ik ook ervaar met die apparaten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Wuhahahaha jij mag dromen dat je uit je ME-5 zo'n (Marshall) overdrive kan halen net als in de video! Hahaha wat een lachertje ben je toch Brad.
    Zelfs een veel mooier overdrive geluid dan in die video.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Denk je nou dat men dat niet wist kneusje?! Waar het hier om gaat dat je juist doet als of 19” fx wat aan je sound doet en pedalen/compacte multifx minder en dat is dus dikke bullshit!!

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Zelfs een veel mooier overdrive geluid dan in die video.
    Brad post dan een video want je hebt nu echt een grote mond hiero!!
    Weet je je bent net als sommige leden vroeger, op t forum de wijsneus uithangen maar kom je ze tegen op een meeting en dan zijn het zo’n kneusjes en kunnen amper een belabberd blueslickje spelen. De hele meeting houden ze hun bek en zie je niks meer van terug hoe ze zich gedragen op de forum.

  9. #109
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Misschien is het een idee om eens te stoppen met die namecalling? Dat doen ze op een voetbaltribune ook en is niet zo netjes. Maar wanneer je dat spul serieel gebruikt verpest het wel degelijk je toon en dat doen een heleboel pedalen niet.
    En niet iedereen heeft trek om met een line mixer te werken terwijl er eenvoudiger oplossingen die vanuit het gehoor van de purist ook nog een beter klankresultaat opleveren.
    Laatst gewijzigd door Brad; 13 augustus 2018 om 17:24

  10. #110
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Brad post dan een video want je hebt nu echt een grote mond hiero!!
    Weet je je bent net als sommige leden vroeger, op t forum de wijsneus uithangen maar kom je ze tegen op een meeting en dan zijn het zo’n kneusjes en kunnen amper een belabberd blueslickje spelen. De hele meeting houden ze hun bek en zie je niks meer van terug hoe ze zich gedragen op de forum.
    Zo dat is stoere taal. Nou kan ik veel meer dan slechts een belabberd blueslickje spelen. Maar stel dat het ook werkelijk zo is wat je over die mensen zegt, dus dat het hele beperkte gitaristen zijn. Mogen die mensen daarom geen mening hebben over bepaalde apparatuur?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top