Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37

Discussie: Racksound

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik had eigenlijk verwacht dat reverb alles in een brei zou veranderen in een tent of zo, maar dat valt dus mee?
    Moet ik ook eens proberen, ik heb nog nooit reverb gebruikt in een band.
    Als je m heel “wet” heb ingesteld dan wel ja! Het voordeel dat ik m aan een linmixer heb hangen is dat ik ter plekke het totaal balance tussen wet en dry kan instellen. Meestal is dat niet nodig hoor want mijn basic sounds zijn minder wet dan op de video.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het ding met reverb (en delay in mindere mate) wanneer je het niet als effect maar als ambient gebruikt is dat het lastig inschatten kan zijn wat het voor je muziek doet.
    Niet alleen door de plek waar je staat maar ook door een bepaalde mate van (beroeps?) deformatie.
    Zo werkt je drama delay/reverb prima op een stage met belichting maar buiten op een terrasje in de zon krijgt het al gauw een potsierlijk effect.
    Het zijn dingen die, behalve topproducers met een visie, niemand verder tegen je zal zeggen maar niettemin vrij relevant kunnen zijn.
    Dat schoot laatst door me heen na een serie van kleine buiten optredens, dat een low profile optreden ook een andere benadering van je geluid vereist als je in sync met je publiek wil komen.
    Met mijn band zullen we nooit klein op een terrasje staan dus voor mij niet relevant. Tis meestal wel met show dus weet precies wat voor soundjes ik moet gebruiken.
    Zou ik in een klein bezetting spelen op een terrasje dan zou ik waarschijnlijk alsnog met reverb/delay spelen want tis mijn sound of t nou om ambience of drama fx gaat.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Als je m heel “wet” heb ingesteld dan wel ja! Het voordeel dat ik m aan een linmixer heb hangen is dat ik ter plekke het totaal balance tussen wet en dry kan instellen.
    Dat is eigenlijk wel handig, zonder in je presets te moeten duiken gewoon met een knopje globaal het zaakje meer of minder wet draaien!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, ik praat vanuit mijn eigen perspectief natuurlijk, bij mij kan de setting enorm wisselen en vaak gaat het niet om mij, dan wil men gewoon een adequate gitaar horen.
    Bijvoorbeeld, tijdje geleden zangeres op een begrafenis begeleid, geen plek voor vette galmen en delays.

    Over 2 weken klein toertje, gaan met vliegtuig. Ik heb 1 extra bagage gekregen (=gitaar) en de rest moet ik in mijn koffer proppen. Je snapt, als dat een kwestie wordt van een fuzz OF een zwembroek dan weet ik wel wie die strijd gaat winnen .
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Bijvoorbeeld, tijdje geleden zangeres op een begrafenis begeleid, geen plek voor vette galmen en delays.
    Eg wel....de dode zal niet klagen!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Eg wel....de dode zal niet klagen!
    Daarom bellen ze mij en niet jou Dennis.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Eg wel....de dode zal niet klagen!
    als je hard genoeg speelt......



    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Daarom bellen ze mij en niet jou Dennis.
    Haha...zal ook wel iets met kunde te maken hebben....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooi Rack, fijne sounds..... Ik ben meer van de pedaaltjes, maar herken mezelf wel in de galm. Ik speel met een looper/switcher, maar mijn galm komt er achteraan, en staat altijd aan. Niet al te veel, een smaakvol beetje Holy Grail van EHX. Als ik opneem, dan gebruik ik geen galm, en geen delay - die komen later uit mijn DAW.

    Maar zonder galm vind ik het zo "bloot". Dat dus......

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    19" fx of pedalen het maakt niet we gebruiken ze voor een bepaald sound... toch
    Ja ik vind het ook zo droog en saai als ik geen reverb gebruikt dus voor mij een must in mijn rack.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top