Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard Hoe boren jullie de site dots in je gitaar

    Ik vroeg me af hoe jullie dat doen de site dots boren in je fretboard van een gitaar die deze niet heeft.

    Ik heb 1 klassieke gitaar die geen markeringen heeft aan de zijkant en op het toetsenbord.

    Omdat ik niet meer zo trefzeker ben dan 50 jaar geleden heb ik van aluminium een hulpstukje gemaakt met een boorgaatje van 2 mm en wat ik dan haaks op het fretboard hou. het wordt afgeklemd door de snaren en ik heb er tegen op gezien maar het werkte als een fluitje van een cent en ziet er origineel uit.

    Ik was bang als ik het uit de hand zou doen dat ze dan niet allemaal op gelijke hoogte zouden komen. Maar omdat ik daar nooit iets over lees denk ik dat de meesten het uit de hand doen.

    Voor het afvlakken van het inlegstrookje in de brug heb ik ook van wat afval aluminum een hulpstukje gemaakt een beetje naar een voorbeeld wat ik zag bij Stew max


    Met vr gr
    Han

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Alu profieltje werkt goed. Met een losse hals klem ik een blok in de kolom oor die de afstand vast zet. Toets ertegenaan en schuiven. Altijd even ver van de rand.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top