Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1

    Standaard cool edit pro; hoe drums toe te voegen?

    ik heb cool edit pro, en ik begrijp dat ik daarmee kan opnemen. Maar kan ik ook op de een of andere manier drums erin zetten?
    Is er ook een programma waar je door samples van de verschillende drumgeluiden te plakken een drumtrack kunt maken, en dan zodaning dat je die in CE kunt gebruiken?

  2. #2

    Standaard

    drumloops kun je kopen en downloaden. zelf maken kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel een of andere sampler hebben.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ic3gl0vE
    drumloops kun je kopen en downloaden. zelf maken kan natuurlijk ook, maar dan moet je wel een of andere sampler hebben.
    als ik de losse geluiden heb (bassdrum, snare, bekkens e.d.) zou ik ze zelf samen willen voegen. Ik heb zo'n simpel 'house' programmaatje, daar kun je de samples plakken en knippen enzo. Kan dat ook in cool edit?

  4. #4

    Standaard

    je kunt ze gaan multitracken en achter elkaar plakken tot je uiteindelijk een loop hebt, maar dat is natuurlijk niet handig. Waarom gebruik je je house proggie (HammerHead toevallig?) niet om loops mee te creëeren (hoe schrijf je dat woord?) die je vervolgens opslaat als .wav bestanden, zodat je ze weer in cool edit kunt importeren?
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Ik maak altijd loops in Fruity Loops en daarna stereomix laten lopen in Cooledit. Ik heb meestal toch maar korte stukjes

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ic3gl0vE
    je kunt ze gaan multitracken en achter elkaar plakken tot je uiteindelijk een loop hebt, maar dat is natuurlijk niet handig. Waarom gebruik je je house proggie (HammerHead toevallig?) niet om loops mee te creëeren (hoe schrijf je dat woord?) die je vervolgens opslaat als .wav bestanden, zodat je ze weer in cool edit kunt importeren?
    goed plan , ik heb dance e-jay (heb ik gekregen hoor, echt waar) en daar kun je mee knippen en plakken. Ben benieuwd of ik dat als .wav kan opslaan, en of ik gedownloade geluiden erin kan verwerken. Als het wat minder warm is ga ik wat dingen opnemen en hire posten.
    En fruity loops is alleen om loops mee te maken? Ik zou een echte drumpartij willen maken, waarin ik wel loops ga verwerken om tijd te besparen.
    Bedankt (alvast) voor de reakties.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2002
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.500

    Standaard

    ik zoek ook naar een oplossing om fatsoenlijk drums te implanteren.
    Ik heb t laatst met midi gefixed, maarja als je dan een mixdown maakt komt de midi er niet bij.

    kan idd ook wel ff een prog. downloaden om leuke loops te creeeren.
    fnx
    Gezocht: Zanger gitarist!

    Zie www.flattyres.nl mail naar daniel@flattyres.nl

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    579

    Standaard

    Fruityloops downen en ergens realistische drums downloade (kick, snare, cymbals, hi-hat, toms) en je komt al ver.
    goedkope contrabass gezocht!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2002
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.500

    Standaard

    Zijn er niet ergens kant en klare wav-drumgrooves te vinden op internet? allemaal in categorie geordend ofzo? Jazz, blues, ROCK etc.etc. ?


    Zal es ff wat gaan rondkijken
    Gezocht: Zanger gitarist!

    Zie www.flattyres.nl mail naar daniel@flattyres.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Als je een beetje acceptabele drum geluiden wilt hebben zul een je een sound module aan moeten schaffen. Je kunt dan MIDI-files mbv een sequencer programma afspelen => soundmodule => opnemen met CEP.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top