Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Misschien een stomme opmerking....maar die 100W rating...waar de geleerden hier -terecht denk ik- vraagtekens bij hebben.....gaat die niet toevallig over het attenuator gedeelte, en dus over het uitgangsvermogen?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Misschien een stomme opmerking....maar die 100W rating...waar de geleerden hier -terecht denk ik- vraagtekens bij hebben.....gaat die niet toevallig over het attenuator gedeelte, en dus over het uitgangsvermogen?
    Niet zo stom hoor, zou best kunnen dat een attenuator een 100V audio uitgang heeft. Daarom even naar het plaatje gekeken en daar staat toch echt 100VAC, voedingslijn dus.

    Ik denk dat er in de UA een klein trafotje zit en zeker geen variac. Die aftakking is leuk maar hier verder zinloos. Prik die amp gewoon in 240 en gebruik de attenuator zoals bedoeld.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar die 100VAC van de variac betekent toch niet dat de eerder genoemde 100W ook geldt voor de variac en nuet voor de attenuator, of mis ik iets?

    Verder zul je wel gelijk hebben; ik heb in de rig rundown van Mick Mars (motley crue) weleens een variac voorbij zien komen die écht groot was in verhouding tot dit hele ding...zal toch wel ergens voor dienen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar die 100VAC van de variac betekent toch niet dat de eerder genoemde 100W ook geldt voor de variac en nuet voor de attenuator, of mis ik iets?
    Das een goeie. Ik beschik ook niet over alle gegevens en ga uit van het de gegevens in dit draadje.

    RTFM

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    RTFM
    Haha, hopelijk is die meer informatief dan de website

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    RTFM... Ja, daar zeg je wat... Alle info wat je kan vinden is wat summiere posts van de maker van dit apparaat op een forum en dat was het... Ik ga nog 's zoeken wat hij er van zegt, want een echte attenuator is het eigenlijk ook niet. Kom ik nog op terug.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dit is wat er bijv. op Legendary Tones staat over de UA: https://legendarytones.com/the-ultimate-attenuator/

    Wordt hier wel gezegd dat de UA werkt voor versterkers tot 100 watt 'in design'. Als ik mijn versterker dan in de 60 watt stand zet, zou ik toch wel veilig moeten zijn lijkt me.

    Zoals ik het lees is het een soort dummy load wat weer versterkt wordt via een power amplifier, aldus Legendary tones. Doet hetzelfde als een attenuator, namelijk een hard signaal zachter maken, maar technisch gezien op een andere manier.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Als in: waar normaliter het signaal van een dummy load meestal met een externe amp wordt versterkt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Dit is wat er bijv. op Legendary Tones staat over de UA: https://legendarytones.com/the-ultimate-attenuator/

    Wordt hier wel gezegd dat de UA werkt voor versterkers tot 100 watt 'in design'. Als ik mijn versterker dan in de 60 watt stand zet, zou ik toch wel veilig moeten zijn lijkt me.

    Zoals ik het lees is het een soort dummy load wat weer versterkt wordt via een power amplifier, aldus Legendary tones. Doet hetzelfde als een attenuator, namelijk een hard signaal zachter maken, maar technisch gezien op een andere manier.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Als in: waar normaliter het signaal van een dummy load meestal met een externe amp wordt versterkt?
    Ik durf hier geen zinnig antwoord op te geven, ik weet echt alleen dat de UA anders werkt dan andere attenuators. Wat ik er over gelezen heb, is het technisch gezien eigenlijk geen attenuator, behalve dan dat ie je signaal qua volume naar beneden haalt. Maar vraag me geen technische vragen, ik kan er echt geen zinnig antwoord op geven. Ik kan helaas het topic niet meer vinden waarin de maker zelf hier antwoord op geeft...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wat ik me afvraag... Ik heb ergens nog een ouwe Line6 UX1 liggen. Als ik die op de line out van de UA aansluit, zou ik die eventueel kunnen gebruiken als speaker simulator? Ik heb geen idee of dat lekker werkt, als het al werkt, maar ik wil dat eerst 's proberen voor ik weer een stap verder ga en eventueel iets nieuws aanschaf in de toekomst. Het hoeft sowieso niet van studio kwaliteit te zijn, is echt alleen maar om zo nu en dan wat ideetjes op te nemen. Ik wil me sowieso meer verdiepen in het speaker simulator gebeuren in de toekomst.

    edit: Never mind, Gearbox is niet meer te installeren op Mac OSX High Sierra. Helaas.

    edit2: Never mind 2, alle 'packages' los van elkaar installeren lukt wel! Ik kan ook alleen de cabs aanzetten heb ik al gevonden. Ik weet alleen nog steeds niet of dat werkt met de UA. Als het goed is krijg ik 'm volgende week binnen. De eigenaar is inmiddels weer thuis van vakantie.
    Laatst gewijzigd door Brum; 12 augustus 2018 om 15:25

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top