Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: EOO failliet

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Jammer, het was eigenlijk alleen een on-line winkel(tje), maar het zat voor mij vlak bij en ik heb er meerdere
    malen spulletjes afgehaald ... Heerlijk chaotisch, net zoals 'vroeger' bij Lensen en Rotor hier in Amsterdam.
    De laatste tijd bestel ik voornamelijk bij Musikding in Duitsland, voor pedaaltjes net even wat uitgebreider
    (en voordeliger) dan bijvoorbeeld Newtone.
    Lensen vond ik vreselijk. Meer te zien dan je in een uur kon behappen maar intussen stound die ouwe bok met z'n even ouwe dochter alleen maar te zeuren of ze je konden helpen. Even rondkijken was er echt niet bij. Je kwam er omdat het zo goedkoop was.

    In Haarlem hadden ze nog 3 pakhuizen vol. Meest bijzondere slag van hoarders wat ik ben tegengekomen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ha ha, tja zo was dat pre-internet ..., ik had als alternatief Tandy of Televersum, maar die hadden beide echt
    nooit wat ik zocht, dus ja ... Nou goed, het einde van EOO is inderdaad echt jammer, ik heb er een hoop gekocht.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Tandy, dat hadden we in Gouda ook. Niet bepaald goedkoop maar er was lokaal weinig alternatief.
    Toen ik als scholiertje gratis OV kreeg loonde het al snel om de trein naar Den Haag te pakken. Daar had je zaken als Radio Ster, Radio Twenthe, Stuut & Bruin. Eentje had er ook een dump. Je ging altijd met meer naar huis dan waarvoor je kwam
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Tandy had toch ook hifi apparatuur van het merk Realistic? Dat was altijd wel voordelig dacht ik.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Tandy verkocht veel re-brand spul. Apparatuur van andere merken die onder Tandy merknamen (Tandy, Realistic, Memorex, Archer, ...) werd verkocht.
    Het is een Amerikaanse keten en daar doen ze dat nog steeds veel, series apparatuur afnemen en dat onder eigen vlag verkopen. In Amerika koopt het volk kennelijk moeilijk buitenlandse apparatuur (wat de boer niet kent... ?) en als er een eigen merknaam op staat is er kennelijk meer vertrouwen. En zo kwam die apparatuur ook hier in de schappen.

    Zo heb ik nog een Tandy rekenmachine dat gewoon een Casio is als je het merkplaatje eraf trekt. En ik heb een Sharp cassettedeck gehad dat bij hen onder de naam Realistic in de catalogus stond. Ik heb ook weleens iets van Pioneer gezien onder de naam Realistic. Het was vooral Japans spul.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Psies, Japanse troep. In die tijd repareerde ik veel van dat spul maar de europesche merken waren ook bij collega's veruit favoriet om te repareren. Goed gedocumenteerd, veel beter en netter gebouwd. Normale en goed leverbare componenten etc. De Tandyshop zat op de regentesselaan. Het merk van tandy stond bij ons ook bekend onder de naam realistig.

    Meestal haalde ik componenten bij de groothandel firma WeBe. Deze was minder bekend en is ooit begonnen als groothandel in antennematerialen. Mijn eerste bezoek daar was begin 70er jaren. Ze zijn later een leverancier van Philips componenten geworden en je kon het zo gek niet bedenken of het was in voorraad of leverbaar. Deze firma bestaat nog steeds als groothandel maar het componentjeswerk is over. Er wordt tegenwoordig toch ook niks meer gerepareerd, niet meer lonend. Gitaarversterkers is dan weer een ander verhaal maar is wel afhankelijk van materialen. Gelukkig hebben we tegenwoordig de webshops.

    De shopjes die plant noemt waren voor mij als jeugdige scheveninger een soort hofleverancier. Heb daar de deur platgelopen. Er waren in die tijd nog veeel meer van die toko's in den haag. Zo had je radio Gerese op het regentesseplein, contact in de wagenstraat, en op de steenwijklaan zat ook iets waar ik de naam van vergeten ben. Stuut is nog niet zo lang weg en zat op de prinsegracht, Radio Ster in de herderinnestraat en Twente op de stille veerkade. Deze had veel dumppartijen en ook veel speakers. grote toko met een enorm assortiment. Waar is de tijd gebleven.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 5 augustus 2018 om 11:23
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Op circuitsonline ging al langer een draadje. Niet verbaasd dat het nu toch einde verhaal is. Jammer, want ik bestelde er best wel regelmatig spullen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Helaas:
    Nou goed nieuws dan. Ik heb contact gehad met de beheerders omdat de site nog steeds open is. Het blijkt nu dat je kan uitzoeken wat je nodig hebt en dan is de order telefonisch mogelijk. Ziet er allemaal veelbelovend uit en mogelijk volgt een doorstart heb ik begrepen.

    Dus heb je onderdelen nodig, knock yourself out bij Elektronica Onderdelen Online op 020-8115019.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 23 juli 2019 om 14:38
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #19
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    13 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Nou goed nieuws dan. Ik heb contact gehad met de beheerders omdat de site nog steeds open is. Het blijkt nu dat je kan uitzoeken wat je nodig hebt en dan is de order telefonisch mogelijk. Ziet er allemaal veelbelovend uit en mogelijk volgt een doorstart heb ik begrepen.

    Dus heb je onderdelen nodig, knock yourself out bij Elektronica Onderdelen Online op 020-8115019.
    Whoa, dat zou geweldig zijn!

  10. #20
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top