Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 61

Discussie: Gibson les Paul R8

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    btw mocht je hem niets vinden (wat me sterk lijkt) ik heb deze van Ishibashi voor eur 2500 (ex invoerrechten)


    en deze voor uur 3000 uit zweden (geen invoerrechten )


    beiden zijn R8
    life sucks and then you die

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Fred, stop eens met die vieze plaatjes

    Wat een beauties...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Wat zijn nu de jaren die eruit springen voor de reïssues? 2013/14 en 2016? En met een boog om de 2012 en 2015 heen lopen lees ik een beetje op het net?

    Klopt dit?
    Gibson, what else...?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    btw mocht je hem niets vinden (wat me sterk lijkt) ik heb deze van Ishibashi voor eur 2500 (ex invoerrechten)


    en deze voor uur 3000 uit zweden (geen invoerrechten )


    beiden zijn R8
    Die onderste heeft een fraaie top zeg! Wauw! Ik ben alleen geen fan van een gitaar kopen op afstand, wil zoiets toch altijd testen. Anders had ik als deze koop van zondag niet door gaat zeker interesse gehad!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Wat zijn nu de jaren die eruit springen voor de reïssues? 2013/14 en 2016? En met een boog om de 2012 en 2015 heen lopen lees ik een beetje op het net?

    Klopt dit?
    In 2015 besloot Gibson om geen long neck tenon in de gitaar te doen, daar is veel kritiek op geweest omdat dit historisch niet correct is. Maar volgens mij klinken ze prima.

    Van 2012 weet ik niks af persoonlijk!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    2012 was de gelamineerde toets

    het probleem met de short necktenon is niet het geluid (inderdaad knappe jongen die het hoort) Maar het punt dat de constructie in dat jaar voor de historic eigenlijk gelijk was aan de productie lp (brug is weliswaar anders, abr vs nashville, en de electronica wijkt af maar dat is geen EUR 3000 verschil) grappig genoeg waren er in dat jaar dus ook standaard lp's met een long tenon (ik heb er toevallig 1tje)

    voor de verzamelaar is 1997 tot 2001, de zogenaamde goodwood years, interessant, Gibson gebruikte toen erg mooie tops en mooie kleuren voor zijn les Pauls (de onderste r8 is een 97)
    2001 - 2003 Gibson gebruikte toen op een aantal Modellen brazilian rosewood

    en de laatste 3 jaar is o/a de gebruikte lijm meer vintage correct geworden en zijn wat kleine Details nog meer "vintage", daarnaast heb je nu natuurlijk nog de true historics die ook correct plastic gebruiken (o/a humbucker ringen met m69 aanduiding)

    daardoor heen lopen de verschillende collector's choice gitaren waarvan sommige modellen meer gewild zijn dan andere (Nicky, Mark Knopler, Frehley Burst)

    overigens slaagt Gibson er wel in in ieder jaar wel 1 detail zo te verpesten dat je snel kan zien dat het geen originele 58 of 59 is
    (voor de 97 waren het de afgeronde hoekjes op de inlay, voor de true historics is het de les Paul signature die verkeerd gekleurd is en ook een te dik font heeft, en daarnaast is het Gibson logo afwijkend van het jaren 50 logo op alle historics van alle jaren)
    Laatst gewijzigd door fred dons; 3 augustus 2018 om 13:52
    life sucks and then you die

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    @Fred. Heb je de 2018 traditional wel 's in handen gehad? (Eind deze maand heb ik een bonusje binnen, en kwou dan toch 's een keer een echte aan gaan schaffen ipv al die Pigro's en Chibsons...)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb zelf een 2010 en een 2011 traditional en dat zijn erg goede gitaren, ik ben zelf een enorme fan van de 57 pickups en in die jaren zaten die standaard in de traditional, ik heb de 2018 geprobeerd en de burstbuckers die er in zitten zijn zeker niet verkeerd maar zou niet mijn eerste keus zijn
    btw wat me wel stoort aan de traditional en de huidige Standard is de headstock, die is breed en plat aan de moustache kant
    traditional

    historic
    life sucks and then you die

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Ik vind dat Gibson zichzelf steeds in de voet schiet met dit soort onnodige cosmetische misstappen. Maakt het ook steeds moeilijker voor een leek om echt van nep te onderscheiden.
    Verdacht gevormde headstock? Ms toch niet,, want in dat en dat jaar deed Gibson het ook zo. Enz.
    Je moet bijna heel veel kennis hebben van, of op safe spelen met een nieuw exemplaar uit de winkel.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 3 augustus 2018 om 14:52

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    klopt wat dat betreft zouden ze zich voor zich zelf het ook een stuk gemakkelijker kunnen maken als ze niet 1 keer per jaar besluiten om het weer helemaal anders te doen en de hele tooling om te gooien voor een vrijwel nutteloze aanpassing
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top