Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik probeer 't ook wel 's.. Cover opnemen in een uurtje (of twee, of iig een zondag middagje) incl, drum, gitaar, bas en zang. Maar mijn resultaten zijn meestal héél erg gammel (dus noem ik 't de gammele cover van de week...) https://www.youtube.com/watch?v=2W8c3lagSG4
    Uit nieuwsgierigheid ook nog even een paar andere bekeken (Ultravox en Golden Earring) Wel humor.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een bepaalde plaat van Frank Sinatra is in slechts twee dagen opgenomen. Daar ging natuurlijk wel wat pre productie aan vooraf.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik wist niet dat Frank Sinatra alle instrumenten zelf inspeelde
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik wist niet dat Frank Sinatra alle instrumenten zelf inspeelde
    Bekend album hoor. In eerste instantie wilde hij het Who needs a band? (They are dragging me down daddy-O) noemen maar de platenmaatschappij vond die titel niet zo commercieel.
    Het resultaat was zeer teleurstellend, dat kan je zo wel zien.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 1 augustus 2018 om 16:55
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Een van de mooiste nummers van Frank Sinatra (It was a very good year) werd in een keer opgenomen, met orkest en zang tegelijk en dat is ook meteen een van de betere orkestopnamen. Het gebeurde in april 1965 en dat ging in een keer naar twee sporen stereo.

    Maar daar gaat dit topic niet over. Deze gozer is een beestachtig goede drummer, speelt meer dan redelijk gitaar en speelt ook nog een echte baspartij en niet als een gitarist die bas speelt. Maar drummers denken meer als een bassist.

    Ik vind het heel knap, alleen heb ik wat moeite met zijn popie gedoe, maar dat doet er minder toe.

    En als je het kutmuziek vindt, fijn voor je. Ik vind ook wel eens muziek volkomen kut, maar ik weet hoe moeilijk het is om stevige en strakke metal te spelen en dat doet deze gozer prima.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Maar lang geleden toen die plaat van Sinatra net uit was en ik het er vol bewondering over had zei iemand terecht:"waar gaat het nou om? Gaat het erom dat je de muziek snel op de plaat kwakt of gaat het erom dat de muziek origineel en goed is".

    Daar kon ik weinig tegenin brengen. Liever een plaat waar meer dan een jaar over is gedaan die mijn aanspreekt dan een plaat die in twee dagen is opgenomen en die ik niets aan vind.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een van de mooiste nummers van Frank Sinatra (It was a very good year) werd in een keer opgenomen, met orkest en zang tegelijk en dat is ook meteen een van de betere orkestopnamen. Het gebeurde in april 1965 en dat ging in een keer naar twee sporen stereo.

    Maar daar gaat dit topic niet over. Deze gozer is een beestachtig goede drummer, speelt meer dan redelijk gitaar en speelt ook nog een echte baspartij en niet als een gitarist die bas speelt. Maar drummers denken meer als een bassist.

    Ik vind het heel knap, alleen heb ik wat moeite met zijn popie gedoe, maar dat doet er minder toe.

    En als je het kutmuziek vindt, fijn voor je. Ik vind ook wel eens muziek volkomen kut, maar ik weet hoe moeilijk het is om stevige en strakke metal te spelen en dat doet deze gozer prima.
    Amen tien tekens

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik zie jullie nog niet zo'n drumpartij slaan, om eens iets te noemen. Deze jongen is een van de snelste drummers van deze aardkloot.

    (en jullie hebben er geen verstand van, lekker puh)
    Ik doe het em allemaal niet na idd. En gelukkig is dat al sinds jaar en dag geen enkel argument om iets mooi te moeten vinden. Dus sluit ik me lekker aan bij de takkeherrie ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19

    Standaard

    Wacht, is dat een Squier Avril Lavigne Telecaster?

    Prestatie van formaat dit. Sowieso lukt het hem in weinig tijd goede riffjes neer te zetten en ze ook vrij snel goed genoeg op te nemen. En die drums... met zo'n drummer is het lastig niet een knaller van een thrashnummer te maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik kan ook prima een goed nummer (zonder zang dan) in één uur behoorlijk acceptabel schrijven, arrangeren, opnemen en beetje mixen. Maar waarom zou ik?
    Nou, bijvoorbeeld om het uur dat je ineens over hebt, nóg iets leuks kunt doen.
    Voor suggesties? Zie liedteksten. Maar je mag natuurlijk ook zelf iets verzinnen. Waarom zouden we de creativiteit bij de muIek laten ophouden?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top