Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Ik vind J-bassen van klank geweldig en veelzijdig, ik kan alleen die hangkonten van off-set-waist modellen slecht lijden.
    Maar ik wist dat er ook P-modellen van Sire zouden komen, dus daar naar uitgekeken. Gisteren bij v/h Feedback een PJ-model gezien en aangesloten.
    Eventjes maar, want 5 pots, waarvan 2 ook nog coax, dus 7 totaal? (Op de J-modellen net zo). Misschien leuk voor in de studio, maar echt te veel voor live gebruik en helemaal die coax dingen. Bij de voorste (volume+tone) draaide de 2e ook nog eens mee als ik de 1e verdraaide.
    Geluid leek me prima en ik zal nog wel eens langduriger proberen, maar voorlopig vond ik die veelheid aan pots wat teleurstellend.

    Voor mij gewoon liever niet meerdere volume- en tonepots. Ik regel tijdens het spelen toch vaak bij en dan is 1 tonepot, 1 volumepot en 1 elementschakelaar genoeg. Ga ik op mijn huidige PJ's met 2x volume en 1x tone ook nog wijzigen, want de meerwaarde van passief kunnen mixen vind ik toch te klein.
    Voor een actief systeem ligt het anders natuurlijk en de mid-sweep van zo'n Sire is ook best praktisch, maar toch.
    En ik ben echt niet vies van wat meer bedieningselementen, als het maar functioneel is en snel bedienbaar. Heb een behoorijk omgebouwde LP-achtige met 5 schakelpots en 6 schakelaars. Maar die heeft dan ook 6 transducers en op termijn misschien nog een 7e.
    Laatst gewijzigd door piezo; 11 maart 2019 om 22:36
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.021

    Standaard

    elk voordeel heeft ook weer z'n nadeel

    Een makkelijkere bediening qua pots heeft bijv. een Fender Jazz Bass sign. Marcus Miller.
    Laatst gewijzigd door 7ender; 12 maart 2019 om 17:17
    MR. LEE in basgitaarforum.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top