Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 63
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    het klinkt meer alsof je topkam aan het slippen is, als je knifedge het probleem zou zijn dan ontstemmen alle snaren, niet een enkele snaar
    Komt dat weleens voor?
    Als je hem niet goed vast zet snap ik dat, maar verder kan ik me er weinig bij voorstellen, met die schroeven kun je de snaren behoorlijk hard vastklemmen.
    Wel gek, want blijkbaar gebeurt het willekeurig bij alle snaren.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    het klinkt meer alsof je topkam aan het slippen is, als je knifedge het probleem zou zijn dan ontstemmen alle snaren, niet een enkele snaar

    ik weet niet of je in de buurt van Alkmaar woont anders will ik er wel even naar kijken
    Ben jij een beetje handig daarin? Als je zeg maar ehm.... écht handig bent (want handiger dan mij is niet zo moeilijk ik kan niets in deze ) dan wil ik t ritje wel wagen. En als jij t kunt fixen t kratje bier naar keuze ook wel!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Komt dat weleens voor?
    Als je hem niet goed vast zet snap ik dat, maar verder kan ik me er weinig bij voorstellen, met die schroeven kun je de snaren behoorlijk hard vastklemmen.
    Wel gek, want blijkbaar gebeurt het willekeurig bij alle snaren.
    Hm t lijkt wel alsof alles een béétje ontstemt, maar de B snaar t meeste. Pfff....

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nee, dit:


    De "knife edges" van de bodemplaat van de trem scharnieren om de busjes die in de body zitten.
    Bij t groene gedeelte?


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nee, dit:


    De "knife edges" van de bodemplaat van de trem scharnieren om de busjes die in de body zitten.
    yep, dit plaatje is nog duidelijker. Als die scherpe punt in het rode rondje door slijtage een vlakke kant krijgt blijft de tremolo niet meer lekker op stemming.


  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    yep, dit plaatje is nog duidelijker. Als die scherpe punt in het rode rondje door slijtage een vlakke kant krijgt blijft de tremolo niet meer lekker op stemming.

    Ah! Dit snap ik Dank!! Ik ga thuis even kijken vanavond. Of als Fred er verstand van heeft en zin heeft, kom ik binnenkort wellicht even buurten.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn zeer gedateerde ervaring met de topkammen van Ibanez is dat als je ze te strak aandraait ze indeuken en niet meer goed werken.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.981

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mijn zeer gedateerde ervaring met de topkammen van Ibanez is dat als je ze te strak aandraait ze indeuken en niet meer goed werken.
    Je bedoelt de toplocks? Op die 'locking nut'? Indien ja, ik heb daar vanochtend ook waarschuwingen over gelezen

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    je kunt het zien als je de blokjes in de toplok weghaald, als je daar een spoor van de snaar ziet (hetzij in het blokje, hetzij in de kam) dan is de kans enorm groot dat de snaar niet meer goed gepakt word

    en ja ik heb wel verstand van Floyds, ik denk dat ik iets van 70-80 gitaren met floyd heb en ze werken allemaal prima (btw ik drink geen alcohol maar je bent nog steeds welkom langs te komen , ik heb ook genoeg parts liggen voor het geval we iets moeten vervangen
    life sucks and then you die

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Fred is geweldig. Heeft meer (verstand van) gitaren dan ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top