Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 63
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dude speak English? baseplate? Scharnieren? Sorry ik weet net waar de snaren zitten. Wat bedoel je precies?

  2. #12

    Standaard

    Fu, ik wil niet lullig doen, maar je veronderstelt een perfecte kennis van alle malle fratsen waartoe (ook mijn) Iba zich heeft laten verleiden.
    Ik heb nog 4 of 5 iba’s, allemaal met een ander/eigen jankzwengel.

    Bedoel je de zwengel met het wieltje achterop de gitaar?
    Dat zou helemaal zwaar kloten zijn want dan klopt de aan de bovenkant aangebrachte begrenzer ook niet meer.

    Het klinkt misschien barser dan dat ik het bedoel, maar een fototje zou vermoedelijk wonderen doen. Net als misschien het bijplaatsen van een veder (leer wordt in bepaalde kringen leder genoemd, vandaar).

    Het valt niet bij te houden hoeveel verschillende briljante systemen er al op iba’s Zijn geschroefd.
    Wordt vervolgd......., na een foto hoop ik.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13

    Standaard

    Deze toch? http://ibanez.wikia.com/wiki/Edge_Pro

    Daar lees ik:
    The most frequently heard criticism of the Edge Pro is that it lacked the locking bridge studs used by its predecessors. Some users feel this omission hampers the tuning stability of the bridge under heavy use. This deficiency could be remedied by retrofitting locking studs.
    En een link naar de remedie staat er ook: http://www.ibanezrules.com/tech/setup/stud_mod_03.htm
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #14

    Standaard

    Ah ja, ik zie het al. In de war met de ZPS-FX brug met SynhroniZR tremelo.
    En over die Edge dingest heengekeken.

    Nee, ik heb niks zinnigs bij te dragen omdat ik deze Edge heb gemeden. Niet dat er aan andere zwengel systemen geen nadelen kleven natuurlijk....

    Moet je bij die edge met blokjes hout gaan prutselen om m dive only te maken? Lijkt me dat dat toch gewoon is in te stellen?
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Deze toch? http://ibanez.wikia.com/wiki/Edge_Pro

    Daar lees ik:

    En een link naar de remedie staat er ook: http://www.ibanezrules.com/tech/setup/stud_mod_03.htm
    Yup de Edge Pro. Dank ga even lezen!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Poeh moeilijk te volgen voor een leem als ik mountainman! Overigens ontstemt mijn gitaar ook als in de whammy niet gebruik en ook niet opdruk (beide doe ik eigenlijk nooit).

    Wat was dat met de knife ergens dinges?

    @Duhsjaak its all good bro

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Poeh moeilijk te volgen voor een leem als ik mountainman! Overigens ontstemt mijn gitaar ook als in de whammy niet gebruik en ook niet opdruk (beide doe ik eigenlijk nooit).
    Wat was dat met de knife ergens dinges?

    @Duhsjaak its all good bro
    Ik bedoel de plek van de plaat aan de onderkant van je tremolo die scharniert tegen de twee schroeven/bussen die links en rechts van je tremolo zit. Die plekken hebben normaliter een scherpe kant. Als die plekken door slijtage stomp worden gaat een floyd of afgeleide daarvan ontstemmen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Ik bedoel de plek van de plaat aan de onderkant van je tremolo die scharniert tegen de twee schroeven/bussen die links en rechts van je tremolo zit. Die plekken hebben normaliter een scherpe kant. Als die plekken door slijtage stomp worden gaat een floyd of afgeleide daarvan ontstemmen.
    Als je naar dit plaatje kijkt:



    Bedoel je dan M4?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het klinkt meer alsof je topkam aan het slippen is, als je knifedge het probleem zou zijn dan ontstemmen alle snaren, niet een enkele snaar

    ik weet niet of je in de buurt van Alkmaar woont anders will ik er wel even naar kijken
    life sucks and then you die

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Als je naar dit plaatje kijkt:



    Bedoel je dan M4?


    Nee, dit:


    De "knife edges" van de bodemplaat van de trem scharnieren om de busjes die in de body zitten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top