Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 63
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Morgen maar even bellen. Ben zeer benieuwd! Als hij mijn 'main' gitaar goed krijgt, kan ik een andere Ibanez in F# of G standaard gaan afstellen

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou, de Ibanez RG3120 net opgehaald. Was nog behoorlijk op stemming met top lock open en nieuwe snaren, dus dat schept vertrouwen.

    Alles wat ik over Patrick lees en hoor lijkt te kloppen: super aardige vent die verstand van zaken heeft, wat matiger in planning en communicatie. Als het ontstemmen nu echt verholpen Is, krijgt ie van mij een dikke 9.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    wat matiger in planning
    Haha, wat zeg je dat netjes

  4. #54
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 november 2007
    Locatie
    Groningen waar de aardbevingen zijn
    Berichten
    8
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Je zou ook zo'n ding als hier kunnen proberen: https://hipshotproducts.com/products/tremsetter zet je brug in exact dezelfde positie terug steeds na tremolo aktie...

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Dank voor de tip! Nooit van gehoord. Ik kijk t even aan. Overigens heb ik niet echt super goede ervaring met Hipshit

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    neem NIET die tremsetter. HOLY SHIT wat een kloteding is dat. Werkt voor geen ene meter.

    @Fusion: je gaat 't misschien niet geloven maar ook ik ervaar enorme problemen met Hipshot de laatste tijd. vermoeiend... Ik ben langzaam maar zeker aan het denken of ik niet 100% op Schaller in wil zetten ipv Hipshot. jammer, want hun trems zijn ontzettend fijn en hun hardtail bruggen idem.

    alleen raar dat die headpiece van jouw zo gammel was.

  7. #57
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 november 2007
    Locatie
    Groningen waar de aardbevingen zijn
    Berichten
    8
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hipshot is niet de enige die met zo'n apparaat komt trouwens, zoek / google maar eens op tremolo stabilizer er zijn diverse merken die met zo'n ding komen... Dingen schijnen vrij tricky in te bouwen zijn lees ik her en der.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    @orpheo ik ben überhaupt niet echt overtuigd van de werking van dergelijke dingen. Als ik deze tremolo niet stabiel meer krijg waag ik er nog één reparatie aan. En anders evt vervangen. En anders gewoon blokkeren op de ouderwetse manier met n blokje hard hout. Haha

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Als een tremolo niet stabiel is komt dit meestal/altijd door frictie. In het scharnierpunt, de zadels, veren, nut, nekverbinding, etc.

    Ik heb op m'n Kramer een FR-ll en die had oorspronkelijk een rechte snaar doorvoer, dus het balletje hoefde er niet afgeknipt te worden. Deze omgezet naar de traditionele klemzadels en de stemming zat er weer in. Laatst het hele ding uit elkaar getrokken voor een vette Donlis HSS set. Makkelijkste (want bijna nieuwe snaren) is dan om de grondplaat max omhoog te drukken, de hals los te schroeven, etc. Daarna alles weer in elkaar gezet en het ding was nagenoeg in stemming. Kan ook aan de multiplex body liggen natuurlijk.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Allemaal geen verstand van Erik. Twee linkerhanden hier. Hij staat qua actie overigens wel echt briljant. Echt super.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top