Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Kasuga

  1. #1

    Standaard Kasuga



    Hey allemaal. Ik heb recentelijk een ES-335 copy van het Japanse merk Kasuga aangeschaft. Ik heb online research gedaan maar heb niet echt veel informatie kunnen vinden. Ik ben begonnen de gitaar een beetje TLC te geven, heb ook de pickup cavities open gemaakt en de pickups eens goed bekeken. Op de achterzijde van de pickups valt 280706 te lezen, ik vermoed dus dat er ergens rond ‘06 of ‘07 nieuwe pickups in zijn gegaan maar ik kan het mis hebben....
    Is er iemand die op basis van deze foto’s iets kan zeggen over de leeftijd of zelfs over de geschiedenis van dit model gitaar?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De fabricagedatum van je pickups kun je hier (klik) uitrekenen.
    Hele grote kans dat ze origineel zijn en dat de gitaar zelf ook van die periode is.

    Mooi spul hoor, Kasuga. En jij hebt zo te zien zeker een fijn exemplaar!

    Wietse, kom d'r maar in...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3

    Standaard

    Dank je , ik liep er tegen aan en kon niet anders dan hem gaan ophalen. De EHX Bad Stone zat er ook bij, die is uit 1975 zag ik aan de binnenkant en klinkt geweldig!Een buitenkansje was het zeker en ik ben er dan ook zeer blij mee. Heb altijd al een voorliefde voor hollow bodies gehad dus dit is een zeer welkome aanvulling 😁


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    ik ben geen deskundige maar op grond van de 'open book headstock' en de kleine block inlays die je ook bij Gibson in de jaren 70 zag, gok ik d'r op dat ie inderdaad mid seventies is.
    Ziet er overigens pico bello uit.. ook qua conditie….. congrats!
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik weet wel zeker seventies (alleen de KLEUR al is een weggevertje). Kasuga's zag je bij Voerman (importeur) tussen pakweg 1973 en 1978 in Nederland.
    Nummer van de pickups hoeft niks te zeggen over het jaartal natuurlijk, je kan zoiets pas herleiden wanneer je weet van welke fabrikant het komt en welke code hij gebruikte voor welke contractor. Maar onmiskenbaar seventies Japans, dat zeker.
    Kasuga's die ik ken waren van goede kwaliteit, geen budget zooi als Rokkoman, Hondo en Columbus om maar eens wat te noemen.
    Hondo heeft trouwens, net zoals Ibanez, wel goeie dingen maar dan kostte dat gelijk weer een hoop.
    Een educated gok dat een dergelijke semi hollow Kasuga voor ronde de 750 gulden in de folder stond.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ziet er fijn uit in ieder geval; ga je 'm houden of gaat 'ie de verkoop in ?
    Vraag ik niet omdat ik de gitaar wil hebben, maar omdat ik altijd nieuwsgierig ben wat mensen nu wel/niet betalen voor allerlei kopien.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ziet er fijn uit in ieder geval; ga je 'm houden of gaat 'ie de verkoop in ?
    Vraag ik niet omdat ik de gitaar wil hebben, maar omdat ik altijd nieuwsgierig ben wat mensen nu wel/niet betalen voor allerlei kopien.
    Ik heb ooit (enkele jaren geleden) een werkelijk prachtige soortgelijke gitaar gekocht. Een Maison SA-610. Echt exacte kopie van een ES (mickey mouse oren) met set neck en schitterende vintage sunburst zonder beschadigingen. Speelt ook gewoon erg lekker. Gekocht voor 75 euro. Ik speel nooit op ES-achtige gitaren maar deze heb ik nog steeds hoor
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #8

    Standaard

    Om heel eerlijk te zijn vermoed ik dat hij uiteindelijk wel de verkoop in gaat. Ik ga hem zodra hij weer fris en fruitig is eerst eens goed uitproberen en ervaren uit wat voor hout zij gesneden is. Ik ben een beetje van één gitaar erin, één eruit, anders zie ik door de bomen het bos niet meer haha! En ik kan hier ook geen gitaar aanwijzen die ik ervoor op wil offeren. Ook de Bad Stone zal de verkoop wel in gaan, ik heb al een EHX phaser waar ik tevreden over ben en die niet zo’n enorme footprint op mijn board inneemt.
    Ik zie dat de prijzen voor Kasuga’s enorm uiteen lopen dus wat de uiteindelijke vraagprjs dan zal worden moet ik nog zien. Ik heb er vooralsnog geen haast mee, wil er even een poosje van genieten. Misschien blijkt straks wel dat ik er helemaal geen afstand meer van wil doen, ook goed...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Nou die Kasuga ziet er in ieder geval erg goed uit.
    Een Maison SA-620 staat nu op MP, verkoper vraagt er 550 euro voor.
    Vind dat toch interessant.
    Ik had eens een heel erg mooie en goede Condor ES335 kopie, walnut stain ook nog; my favorite, betaalde ik 450 gulden voor.
    Stond onlangs voor 950 euro !! op MP.
    Ik krijg er gewoon niet de vinger op hoe die dingen gaan, meestal als een raket, terwijl soms mensen dus daadwerkelijk nog iets voor heel weinig, of gewoon redelijk op de kop weten te tikken.

  10. #10

    Standaard

    Hier mijn SA-610 / SAS-610.
    Er is niet erg veel over te vinden en weet dus ook het verschil niet tussen de 610 en 620. Kleur misschien.

    https://photos.app.goo.gl/anjH2NW5WEhPgUDX7
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top