Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Pat911 stelt zich voor

    Achter in de 40, en behalve een blauwe maandag gitaar te hebben gespeeld (met zo'n startsetje van Staffhorst) had ik tot een paar maanden terug nog totaal geen ervaring. Proeflesje genomen, een Ibanez RGA42FMDEF aangeschaft en aan het lessen geslagen. Eerst wat akkoorden, powerchords geleerd om vooral de lol erin te krijgen. Op mijn verzoek ook maar gelijk begonnen met wat werk van Devin Townsend... maar dat bleek toch net even een brug te ver.

    Na een paar lessen wat serieuzere oefeningen gekregen en ik ben nu vooral bezig mijn vingers soepeler te maken, op de juiste houding te letten en veel toonladders en vingerzettingen aan het oefenen.
    Erg leuk, zeker omdat ik als starter duidelijk progressie zie in nauwkeurigheid en snelheid.

    Daarnaast wil ik natuurlijk ook mijn vriendin imponeren, dus tussendoor oefen ik ook wel wat liedjes. Powerslave van Iron Maiden heb ik al in de vingers (het slaggitaarwerk van Dave Murray dan wel te verstaan). Ik kan het nog niet helemaal op het juiste tempo meespelen, maar alle losse onderdelen gaan goed.

    Ik zal op dit forum voornamelijk mee gaan lezen. Als het allemaal wat beter gaat met spelen zal ik wel meer geïnteresseerd raken in technische informatie over versterkers/luidsprekers/effectpedalen en natuurlijk gitaren/elementen/snaren.

    De namen Devin Townsend en Iron Maiden heb ik al laten vallen. Mijn interesse ligt dan ook in het wat steviger werk, met een voorkeur voor de progressieve metal. Andere bands die ik leuk vind en waarvan ik wel nummers wil gaan leren: Metallica, Dream Theater, Opeth, VuuR (bescheiden opsomming, want ik vind te veel muziek goed).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Welkom! En gelijk een hele mooie gitaar gekocht zeg, sjappoo!

  3. #3

    Standaard

    Ben ook erg blij met de gitaar. Omdat ik niet wist of het zou bevallen vond ik het zonde om een nog mooiere (lees duurdere) te kopen. Maar bij een instapmodel (waar niets mis mee hoeft te zijn) was ik dan weer bang dat die moeilijker speelt, of niet zo lekker aanvoelt. Deze voelde goed en had een acceptabele prijs.

    en mijn vriendin vond 'm mooi

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Hoi Pat,
    Welkom hier.

    Dat is, zoals gezegd, inderdaad een mooie en goede gitaar om mee te beginnen.
    Ik wou dat ik er zo eentje had gehad toen ik begon in de plaats van mijn hondo.

    Veel plezier hier.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top