Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik heb van die vochtvreetzakken vol met dat spul voor in de auto (action is your friend)
    stevig hoesje erom , goed verpakte silica korrels en als hij 'vol' zit doe je hem in de magnetron om het vocht eruit te laten koken/verdampen.
    Zou dat maar niet met je telefoon proberen


    Het tape probleem ken ik ook wel uit de tijd dat ik dagelijks bandrecorders en cassettedeck's repareerde (long long time ago) het wilde ook wel eens gebeuren als er vettigheid op de tape zat omdat een of andere oetlul draaipuntjes meende te moeten smeren. Meestal gedaan door een technische neef (die ook nicht kan zijn). Je kreeg dan ook zo'n piepende toon. Dit wordt veroozaakt door het plakken van de tape tegen de kop. De tape beweegt zich dan schoksgewijs in schokjes van wel 1000 keer per sec.

    Oplossing was soms om de tape een paar keer heen en weer te spoelen en daarbij langs een zeemleertje te laten lopen. De "baking truc" was me toen niet bekend en in de meeste gevallen werd de tape ook gewoon weggepleurd omdat je eenvoudig een nieuwe kon kopen voor een paar centen.

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.679

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvorkink Bekijk bericht
    Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen hoe je die oven gemaakt hebt?

    Dus vochtvreters (b.v. Bison) gaan niet werken?
    Was trouwens een hersenspinsel.
    Ik heb een 19 inch rack verbouwd met aan de binnenkant eerst isolatiemateriaal en daar tegenaan gipsplaat.

    Een oude temperatuurmeter van een automobiel ingebouwd en het verwarmingselement is een oude haarfohn. Die wordt in en uitgeschakeld middeld drie thermostaten van een CV ketel welke met elkaar in serie staan, dus hij kan onmogelijk te heet worden.

    Boven in het rack hangt een ventilator welke continu daait en naar beneden is gericht, zodat de warmte naar beneden wordt geblazen.

    De fohn gaat dus af en toe aan en weer uit als de temperatuur rond 55 graden is geworden.

    Bovenin heb ik een gaatje waar een stukje pijp van 22 mmm doorheen gaat en onderin maar aan de andere kant ook zoiets en dat is voor de dwarsventilatie, want het vocht wat uit de tape verdampt moet naar buiten kunnen.

    Dat werkt al jaren probleemloos en ik zou er gerust een tape van de Beatles of Elvis Presley in leggen.

    Wel uitkijken met welke tape je wel en niet kunt bakken. De oudere acetaat tapes kun je niet bakken en dat kun je zien omdat als je die tegen het licht houdt aan de zijkant van de reel, dan schijnt het er doorheen. De latere tapes met de mylar drager laat geen licht door.

    Eddie Ciletti heeft er een mooi artikel over gemaakt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    153

    Standaard

    Han, bedankt voor de info.
    Artikel ga ik opzoeken en lezen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Zou dat maar niet met je telefoon proberen

    nee, doe maar niet ;-) maar ik merk nu wel nu de plastic zak in de zon ligt met de vochtvreter en de telefoon dat condens op de binnenzijde van de plastic zak verschijnt, dus het 'uitdampen' lijkt wel te werken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top