Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    153

    Standaard Sticky-Shed Syndrome

    Meuningk,

    Sticky-Shed Syndrome, de meeste van ons hebben er wel van gehoord of mee te maken gehad, Han?
    Er is een tijdelijke oplossing die ze 'baking tapes' noemen, maar als je een meer permanente oplossing wilt moet het, wordt gezegd, via een ruimte die langzaam de vochtigheid naar beneden brengt.

    Een idee, zou het werken met een kast o.i.d. waar je ze in legt en dan onderin een vochtvreter.
    De bedoeling van de vochtvreter is uiteindelijk ontvochtigen?

    Hoe lang?
    Geen idee, tot een bepaald percentage vochtigheid?

    Iemand een mening of idee hierover?

    René.

  2. #2

    Standaard

    Misschien een idee om je post toch effe te herschrijven voor hen die er nog nooit van hebben gehoord, geen idee hebben waar je het over hebt, hen die wat meer uitleg nodig hebben of gebruikers die geen "Han" heten? Kan er toe leiden dat je meer reactie krijgt ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.679

    Standaard

    Google maar eens op 'sticky tape shed'.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Misschien een idee om je post toch effe te herschrijven voor hen die er nog nooit van hebben gehoord, geen idee hebben waar je het over hebt, hen die wat meer uitleg nodig hebben of gebruikers die geen "Han" heten? Kan er toe leiden dat je meer reactie krijgt ;-)
    OK, snap ik, maar aan de andere kant dacht ik, als iemand niet weet wat het is komt er ook geen zinnig antwoord?
    Maar goed, hierbij een verwijzing naar de uitleg.
    In het engels, maar dat moet dan maar:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sticky-shed_syndrome

    En Han werd genoemd omdat ik het idee heb dat hij nogal veel weet van taperecorders.
    Iedereen die geen Han heet mag natuurlijk ook reageren. ;-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Google maar eens op 'sticky tape shed'.
    Had ik al gedaan, maar ik wilde een mening over mijn gedachtegang.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.679

    Standaard

    Ik heb er een oven voor gemaakt en daar hebben al heel veel beroemdheden in liggen bakken. Dennis Chambers vond het lekker, Demis Rousos kwam er weer helemaal droog uit en Gordon vond het er ook heel aangenaam.

    En onlangs heb ik het hele archief van The Cats gebraden, een kleine 40 tapes en dat wordt allemaal gedigitaliseerd.

    Een paar jaar geleden heb ik zo'n 15 stuks 2 inch tapes met opnamen van George Clinton gebakken voor een platenmaatschappij, maar het wordt wat minder.

    Tape klinkt nog steeds super en zeker op een goede machine met 30 inch per second snelheid, maar het wordt onbetaalbaar.

    Overigens René, als je een twee inch tape in de oven legt en je maakt hem na tien minuten open, staan er plasjes water op de tape, want zoveel vocht neemt het op.

    Ik zet ze weg met een gesealde plastic zak er omheen en een paar builtjes silica gel er in.

    En als ze na een paar jaar weer gaan kleven leg je ze weer in de oven, want dat kan je blijven doen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7

    Standaard

    Ik ken de problematiek vanuit het 3D printen. Vooral Nylon trekt water en moet gebakken worden. Alleen vochtvreter-zakjes zijn daar niet voldoende.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb er een oven voor gemaakt en daar hebben al heel veel beroemdheden in liggen bakken.

    Ik zet ze weg met een gesealde plastic zak er omheen en een paar builtjes silica gel er in.
    Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen hoe je die oven gemaakt hebt?

    Dus vochtvreters (b.v. Bison) gaan niet werken?
    Was trouwens een hersenspinsel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    vocht, heb gisteren per ongeluk mijn mobiel in de wasmachine gehad, heeft niet al te lang in het bad met sop gelegen maar nat was hij wel.
    dus heb mij even heel snel ingelezen wat te doen.
    behalve accu eruit en droog maken, kwam een bak met droge rijst voorbij die dan het vocht opneemt.
    rijst was op mijn werk voorhanden dus snel gedaan.

    maar waarom ik dit verhaal vertel is dit.
    ergens stond dat je de telefoon in een gesloten plasic zak met silica zakje kon leggen.
    zon verhit de zak, vocht verdampt en het silica zou het vocht dan op moeten nemen.

    ik heb van die vochtvreetzakken vol met dat spul voor in de auto (action is your friend)
    stevig hoesje erom , goed verpakte silica korrels en als hij 'vol' zit doe je hem in de magnetron om het vocht eruit te laten koken/verdampen.

    misschien zijn die vochtvreters voor in de auto ook wel geschikt voor dit probleem.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    153

    Standaard

    Ik laat mijn idee van de vochtvreter maar gaan, want het nadeel daarvan is weer dat er een bak met water onderin blijft staan, nou ja water, troep.
    Ik denk dat ik voor de oven ga, het is maar voor enkele 1/4" tapes.
    Is een voedsel droger een goed alternatief?
    Het lijkt me wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top