Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Thanks voor de suggesties allemaal, de supersonic ga ik checken alsmede de andere fender amps met wat drive pedaaltjes ervoor. I'll keep you guys posted !

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    zit hier een beetje in het zelfde schuitje, heb sinds 3 jaar een h&K tubemeister deluxe en een 4x12 met celestion v30's. 4x12 is veel te groot voor mn kamer en voor t sjouwen. de tubemeister ben ik een beetje op uitgekeken.
    zat eraan te denken de boel weg te doen en een deluxe reverb te halen, pedalen heb ik al.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Die rockerverb zit wel een stuk hoger in de orange range dan de TH30 die ik heb, dat zal denk ik ook wel uitmaken niet. Als ik tijd heb ga ik eens wat fender amps proberen met mijn strat en huidige pedalboard.
    Ik vind de MKI vanwege de 4x 6V6 ook het meest Fender-achtig, met de juiste preampbuis (en dat is wat experimenteren). De MKI vind je tweedehands tegen schappelijke prijzen.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 15 juli 2018 om 13:46
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Wel interessant, herinner me uit oude Music Makers dat idd Rivera overtuigend Fender clean met Marshall/Britse scheur combineerde. Lijkt me eigenlijk niet ingewikkeld, de respectievelijke kanalen volledig onafhankelijk van elkaar. Kost wat buisjes en ruimte, maar te doen. Eventueel verschillende waarden van de tegenkoppeling in de eindversterker, enige klankverschil dat overblijft is van de Amerikaanse of Europese eindbuizen, denk ik.
    Je zegt het zelf al, 2 verschillend pre amps.
    De sport is om clean & mean uit 1 kanaal of liever, 1 topologie te halen. De route van Dumble en Boogie.
    Bij Boogie zie je dat ze die poging al snel opgeven, na een paar versies is het niet meer mogelijk om beide kanalen hetzelfde te laten klinken. Of het clean kanaal wordt steriel om mean te facaliteren.
    En Dumblea achtige amps... die amp heb ik nog nooit in een metalband gezien.

    Het verbaast me wel dat Marshall nooit een amp heeft gemaakt met een Bassman clean en Plexi mean channel... het ligt voor de hand met hun genen zou je zeggen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 juli 2018 om 14:26
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    De JTM30 van Marshall had een erg mooi clean en clean-met-een-randje




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Zeker, ik zou het ook eerder daar in zoeken dan Fender clean met een OCD of Box of Rock (waar niks mis mee is)
    De Bassman is van alle Fenders ook het meest geschikt voor een smooth lead sound, als Jim Marshall toevallig een Deluxe als basis had genomen had hard rock er heel anders uitgezien.



    Een andere denkwijze is, een Vox zit soundwise grofweg tussen Fender en Orange in.
    Is debatable natuurlijk.
    Als je dan de off spring van Vox neemt, de Matchless/Ceriatone/Dr.Z enz. denkt zit je ook in de hoek van mooi clean en fantastisch mean.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 juli 2018 om 20:19
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Toch.. wat ik me afvraag he, Peter Green speelde op Orange (soms Fender) en niemand die zal zeuren of zijn clean toon. Hetzelfde geldt de artiesten die speelden voor het Duitse programma Beat Club, alles ging over Oranges maar nooit had ik het idee.....
    Tsja ik ben geen peter green he :P en het zal er ook wel van afhangen wat voor orange je gebruikt.


    Ik krijg best een goede clean toon uit de Orange, helemaal wanneer ik het drive kanaal pak en het ding net laat oversturen en dan mijn volume wat dichtdraai. Maar het is dan toch net niet het soort clean wat ik graag wil hebben
    (denk aan SRV lenny). En dat de orange geen reverb heeft is ook vrij irritant.

    Maar als ik het drive kanaal pak voor clean dan kan ik het drive kanaal verder niet meer gebruiken. Als ik het drive kanaal verder opengooi, dan krijg ik die dikke classic rock tone die ik graag wil hebben. Diezelfde tone krijg ik niet voor elkaar door met pedalen de lichtoverstuurde tone verder te boosten (dat zou zomaar eens aan mijn pedalen kunnen liggen :P ). De amp op zichzelf klinkt beter.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 16 juli 2018 om 13:13

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Maar goed, als je een fender clean en een goede drive wil hebben dan maakt het meer sense om een fender amp te nemen icm pedalen dan een amp die overstuurd goed klinkt en niet die fender clean heeft. Anyways... Van het weekend eens wat fenders aan de tand voelen. edit: als het geen 40 graden wordt :P

    Hmm ik bedenk me net dat ik ooit eens over een marshall dsl head heb gespeeld en dat het clean mij wel kon bekoren.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 16 juli 2018 om 13:26

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Over amps & pedalen zijn hele encyclopedieën geschreven. Er zijn geen slechte pedalen zeg ik, alleen verkeerd toegepast.
    Echte buizen hebben veel meer harmonisch content dan een transistor dus dat leggen ze altijd af als je ze daar mee gaat vergelijken.
    Bovendien wordt in drive pedalen de frequenties gekort, minder bas en minder hoog en dat klinkt dus ook "kleiner".
    Maar het kan heel goed uitpakken als je weet wat je beoogt en hoe dat toe te passen.
    Basically you're on you own maar er zijn guidelines he.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Tsja ik ben geen peter green he :P en het zal er ook wel van afhangen wat voor orange je gebruikt.


    Ik krijg best een goede clean toon uit de Orange, helemaal wanneer ik het drive kanaal pak en het ding net laat oversturen en dan mijn volume wat dichtdraai. Maar het is dan toch net niet het soort clean wat ik graag wil hebben
    (denk aan SRV lenny). En dat de orange geen reverb heeft is ook vrij irritant.

    Maar als ik het drive kanaal pak voor clean dan kan ik het drive kanaal verder niet meer gebruiken. Als ik het drive kanaal verder opengooi, dan krijg ik die dikke classic rock tone die ik graag wil hebben. Diezelfde tone krijg ik niet voor elkaar door met pedalen de lichtoverstuurde tone verder te boosten (dat zou zomaar eens aan mijn pedalen kunnen liggen :P ). De amp op zichzelf klinkt beter.
    Dat is nou precies wat de RV MKI aardig doet. SRV: gain op drivekanaal op 10 uur, master op 12 uur en gaan. Maxon OD808 ervoor voor de screaming solo's. (Ik doe dat trouwens met een Suhr Riot, met de gain op 11 uur). De RV heeft ook tubedriven reverb. Maar goed, uit een Rivera haal je dat ook, alleen heeft die een wat een andere voicing (met meer bite).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top