Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind het clean van een TH30 persoonlijk juist wel heel goed. Heel erg clean, jangly. Naar mijn smaak te weinig lekker op randje oversturing te brengen. Een Fender versterker zal het ook nooit worden natuurlijk, maar als ik het vergelijk met de concurrentie qua Britse schakelbakken, dan komt Orange misschien nog wel het meest in de buurt. Toch ook zeker voor het geld vind ik het een hele goeie versterker, beide kanalen. Bedenk je wel dat als je voor een Fender gaat, met pedalen voor de scheur, dat dat heel anders klinkt/werkt. Niet perse slechter, maar zeker anders. Bovendien, ik vind Fender versterkers nou niet echt het boegbeeld van goeie pedalenhappers wat betreft een goeie scheur. In ieder geval niet de Fenders die ik heb bespeeld.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vind de deluxe reverb en de twin reverb wel heel goed voor pedalen.
    Zo heb ik een deluxe reverb gehad icm fulltone ocd. Echt lekkere medium gain scheur sound!
    Nadeel is wel dat je echt moet zoeken wat het beste matcht met die amps.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik vind het clean van een TH30 persoonlijk juist wel heel goed. Heel erg clean, jangly. Naar mijn smaak te weinig lekker op randje oversturing te brengen. Een Fender versterker zal het ook nooit worden natuurlijk, maar als ik het vergelijk met de concurrentie qua Britse schakelbakken, dan komt Orange misschien nog wel het meest in de buurt. Toch ook zeker voor het geld vind ik het een hele goeie versterker, beide kanalen. Bedenk je wel dat als je voor een Fender gaat, met pedalen voor de scheur, dat dat heel anders klinkt/werkt. Niet perse slechter, maar zeker anders. Bovendien, ik vind Fender versterkers nou niet echt het boegbeeld van goeie pedalenhappers wat betreft een goeie scheur. In ieder geval niet de Fenders die ik heb bespeeld.
    Perfecte samenvatting.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik vind het clean van een TH30 persoonlijk juist wel heel goed. Heel erg clean, jangly. Naar mijn smaak te weinig lekker op randje oversturing te brengen. Een Fender versterker zal het ook nooit worden natuurlijk, maar als ik het vergelijk met de concurrentie qua Britse schakelbakken, dan komt Orange misschien nog wel het meest in de buurt. Toch ook zeker voor het geld vind ik het een hele goeie versterker, beide kanalen. Bedenk je wel dat als je voor een Fender gaat, met pedalen voor de scheur, dat dat heel anders klinkt/werkt. Niet perse slechter, maar zeker anders. Bovendien, ik vind Fender versterkers nou niet echt het boegbeeld van goeie pedalenhappers wat betreft een goeie scheur. In ieder geval niet de Fenders die ik heb bespeeld.
    Ja true, op een goed clean heb ik de amp destijds ook uitgezocht. Maar net dat randje zit er inderdaad niet op, dus dan moet ik voor clean het drive kanaal gebruiken met een low gain setting en dan het volume terug draaien op mijn gitaar. Maar juist die sound met het drive kanaal wat verder open op die orange klinkt zo bruut.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    In dat geval zou je het kunnen zoeken in een cleane booster, MXR Micro Amp of zo. Krijg je wel een randje aan je clean. Zou ik persoonlijk sowieso niet met een compressor doen. Met een cleane booster krijg je een meer punchy geluid. Ik ben niet zo van compressors op meerkanaals-bakken. Is dan net of je, als je 'm voor je clean gebruikt, ineens een heel ander geluid krijgt. Ja, logisch, maar ik bedoel, dan is je scheur nog redelijk dynamisch, voor zover dat dat nog kan met een bak gain en dan is je clean ineens plat gecompresseerd. Dat klopt dan niet voor mijn gevoel. Als dat wel je ding is, ja dan heb ik natuurlijk niks gezegd. Vergeet trouwens niet dat de artiesten die je aanhaalt en meerdere Fenders, maar ook andere versterkers hebben gebruikt en dan ook nog 's dusdanig hard wat eigenlijk alleen maar op de grote podia kan (hoewel SRV daar tegenwoordig ook niet meer mee wegkomt denk ik), waardoor die versterkers heel anders gaan reageren (meer punch/randje).

    Als je dan toch heel perse een andere versterker wil, misschien is de Bogner Alchemist wel een goeie optie voor je, ook gezien de prijsklasse van de Orange.
    Laatst gewijzigd door Brum; 23 juli 2018 om 19:30

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ja true, op een goed clean heb ik de amp destijds ook uitgezocht. Maar net dat randje zit er inderdaad niet op, dus dan moet ik voor clean het drive kanaal gebruiken met een low gain setting en dan het volume terug draaien op mijn gitaar. Maar juist die sound met het drive kanaal wat verder open op die orange klinkt zo bruut.
    Dit is wat nou zoiets als een Greer Lightspeed en andere lowgain-pedalen geweldig doen. Net dat randje erop. Maar idealiter zou je volume én gain op je cleane kanaal willen hebben.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 23 juli 2018 om 21:35
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top