Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Er is een mod waarbij je een baffle met 12 inch installeert.
    Is eigenlijk het verhaal van Randall Smit, die combineerde die 12 inch met 2x6l6, een geintje om de gitarist van Country Joe & the Fish te laten schrikken maar dat werd dus Mesa Boogie.
    Verder ongetwijfeld dingen als pentode/triode, effectloop, master, bypass tonestack, NF switch....
    maar er is een reden waarom de die amp legendarisch is denk ik dan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja dat dus.....

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LGK Bekijk bericht
    Tremolo ongedaan maken? (Ik weet dat het bij een deluxe reverb vaak wordt gedaan)
    Tremolo ongedaan maken? Dat vind ik juist het mooiste aan fenders. Ik zou het liefst een tremolo in mn Fender 30 bouwen maar kom met de knoppen/faceplate in de knoei (puur esthetisch dus) anders had ik het allang gedaan
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Tja, ik heb een goede univibe die ik vaak gebruik. Daardoor is het gebruik van tremolo niet echt noodzakelijk. Maar ach, het zijn maar gedachtes. Voorlopig houd ik hem zo.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Voordat je met de baffle gaat lopen kloten voor een 12" speaker, probeer zeker de volgende speakers:
    Eminence Copperhead
    Met name aan te raden als een algehele verbetering, die wat meer aan de vintage/jangly kant zit (ideaal als je country, bluegrass, rockabilly, etc.) speelt. Kan ook meer drive hebben en het laag flubt niet zo uit als de stock Oxford speaker.

    of de
    Eminence Legend 1058
    Wat donkerder/grootser klinkend dan de Copperhead, meer bas, gebalanceerd totaalplaatje, gaat ook heel goed om met drive pedalen.

    Die laatste heb ik in m'n '74 Silverface PR liggen (die ons aller Frans ook al eens onder handen heeft genomen om de originele trafo van 110V naar 220V te re-wiren).

    Soms denk ik nog wel eens...was ik maar voor de Copperhead gegaan, terwijl ik ze beide enige tijd heb kunnen A/B-en in m'n eigen amp. #FOMO #Grasaltijdgroener...
    Verschil is uiteindelijk niet extreem verder en beide speakers worden door menigeen aangeraden voor PR's.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Happy New Allochtoon Day, met een kleurtje?

    sorry sorry....

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Happy New Allochtoon Day, met een kleurtje?

    sorry sorry....
    Check your seafoam green-privilege, boy!
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Sorry mijn dreads zitten vast in mijn Antida sjaaltje, kan nu even niet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top