Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard JHS Little Black Amp Box

    In mijn zoektocht naar een betaalbare attenuator kwam ik de Little Black Amp Box van JHS tegen. Een attenuator in pedaal formaat, die je in de fx loop van je versterker gooit.

    https://www.jhspedals.com/products/b...black-amp-box/

    Nou vroeg ik me af, werkt dit dan niet gewoon als een soort veredelde master volume? Mocht het goed werken, het idee is leuk en nog 's super betaalbaar ook.

    Wat twijfel of het hier goed staat, een attenuator vraag...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Het is niets meer dan een volume potmeter in een doosje.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Idd. De Warning in die link geeft dat eigenlijk ook al aan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, ik dacht het ook al. Op de site van JHS spreken ze eigenlijk ook niet van een attenuator. Stond op de site van Bax tussen de attenuators. Maar ik ben wel benieuwd of het op zich werkt. Als je je eindversterker wat meer kan laten blazen, lijkt me op zich wel fijn. In de toekomst wil ik wel 's naar een goeie attenuator, maar die zijn nog flink aan de prijs. Dit ding is vijf tientjes.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Die volume pedaal is bedoeld om de pre-amp te laten blazen, en dan vooral op een amp zonder master volume.

    Lijkt me dat eindbuizen wel voldoende signaal moeten krijgen om te "blazen". Als master volume vol open staat en pre amp gain staat laag (of via die pedaal gedempt), dan krijg je alleen maar meer ruis, en niet meer eind buizen vervorming?

    Ik heb zelf een attenuator gehad voor een 30 watt buizen amp (met master volume). De eindbuizen vervorming heb ik nooit gehoord met dat ding, wel werd de klank er wat matter van. Master volume wat terug zetten klonk beter dan met een attenuator. Ik had er meer van verwacht, viel me tegen.
    Laatst gewijzigd door raabje; 24 juni 2018 om 20:03

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een echt goeie attenuator werkt wel hoor. Misschien niet met elke versterker, dat weet ik niet. Maar een 100 watt plexi bijv., dat werkt zeker wel. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de TAD Silencer, maar de centjes worden momenteel even in het huis geïnvesteerd. Maar een apparaatje van vijf tientjes krijg ik er ook nog wel bij moeders de vrouw door denk ik. Wellicht dat ik 'm toch ga bestellen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nutteloze investering. Kun je beter een volumepedaal kopen want daar heb je later altijd nog wat aan. Een eindversterker voluit laten werken en de preamp knijpen werkt niet. Een versterker klinkt voluit zoals hij klinkt omdat alles voluit staat en dus bijv. ook de speakers op hun donder krijgen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nutteloze investering. Kun je beter een volumepedaal kopen want daar heb je later altijd nog wat aan. Een eindversterker voluit laten werken en de preamp knijpen werkt niet. Een versterker klinkt voluit zoals hij klinkt omdat alles voluit staat en dus bijv. ook de speakers op hun donder krijgen.
    Precies.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    iemand interesse in een jhs blackbox (nooit gebruikt nog in de originele verpakking ) , ik heb inmiddels een "echte" attenuator besteld (ik had niet echt goed gekeken wat dat ding deed maar voor 60 piek gewoon mee laten komen met een plexistyle amp en ik had hem net voor dit topic besteld )
    life sucks and then you die

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk dat ik toch afzie van de JHS. Thanks Fred!

    Volumepedaal heb ik ook wel 's aan zitten denken. Ik heb alleen geen ruimte meer op m'n pedalenbordje. Werkt op zich wel. Zo deed de vorige eigenaar van m'n Splawn het voor thuis ook en dat ging best goed naar ik heb begrepen. Ben bang dat ik voor mijn doeleinden toch echt aan een echte attenuator moet. Als ik met een veredelde master volume de voorversterker buizen meer op z'n flikker ga geven, krijg ik waarschijnlijk alleen maar meer gain en dat heb ik al meer dan plenty. Ik wil juist die eindbuizen wat meer op z'n flikker kunnen geven, voor die buizencompressie. Dat wordt geen JHS Little Black Amp Box in ieder geval.

    Ik ben alleen wel wat beperkt in mijn keuze qua attenuators, gezien de 120 watt van de Splawn (KT88 ). De meesten gaan tot 100 watt. Ben al even wezen mailen naar NEL Amps, of het erg moeilijk is om een setje KT77's in m'n Splawn te zetten. Schijnt alleen een weerstandje te zijn en dan is ie 100 watt.

    Ik kan vrij goedkoop een Weber Mass krijgen. Die zijn best oké, toch?
    Laatst gewijzigd door Brum; 25 juni 2018 om 09:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top