Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard HNAD: Princeton reverb met een kleurtje





    Tof versterkertje en een lekker kleurtje, toch? Zo af en toe speur ik nog wel eens op markplaats en zo opeens kwam deze voorbij op mijn beeldscherm. De verkoper liet weten dat er het een en ander aan gedaan was qua modificaties. "Het circuit is aangepast aan zoals de versterkers oorspronkelijk werden gemaakt" stond er in de advertentie. En jawel, zelfs gedaan door een echte gitaarnetter. Dat moet wel in orde zijn dacht ik zo. En voor ik het wist zat ik in mijn auto opweg om dat ding is aan de tand te voelen. Prima soundje, vooral erg clean, handzaam en een redelijke prijs. Het nieuwe kleurtje heeft de oude eigenaar zelf aangebracht. Niet het netste werk wat ik ooit heb gezien, maar who cares. Een kleine switch zit netjes weggewerkt op de achterkant om de output van de versterker iets te verminderen. Handig voor thuis of opnames.



    Verder wist de verkoper weinig over de modificatie te kunnen vertellen, alleen dat het uitgevoerd is door Frans van Amps Unlimited. Een echt gitaarnetter, als ik mij niet vergis onder de naam cluseau. Wellicht kan hij nog herinneren wat er precies gebeurt is met het ampje. Ik ben namelijk wel benieuwd. De fender maar in mijn auto geladen en mee naar huis genomen, kon hem niet laten staan.

    Voorlopig houd ik hem even zo. Misschien ooit een andere speaker erin (wellicht 12" als dat mogelijk is?). En nog een goede splitter kopen om de fender en mijn laney cub 12 naast elkaar te laten draaien. Dat lijkt mij wel wat.
    Maar goed, cluseau, kom maar door!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeliciteerd man, leuk ampje. Volgens mij is die kleur ooit geleverd icm met white, dus in een two-tone variant. Voor de rest moet Frans erin maar komen. Ik vermoed dat Pepe zich als Princeton-liefhebber ook gaat melden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Als Frans eraan geklust heeft zit dat wel snor. Mooi ding.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Bedankt voor de spreekwoordelijke veer in den aers

    Kan me dit groene appeltje niet herinneren maar dat kan ook de aftakeling van ondergetekende zijn. Als je me het serienummer kan geven kan ik ongetwijfeld de historie terughalen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Pepe meldt zich.
    Frans heef ook aan mijn Princeton geklust. Hij doet het nog Frans! maar dat als een terzijde.

    Voor de rest, de speaker is meestal de zwakste schakel, ook de Jensens die als upgrade gezien wordt zakken door het ijs want Fender heeft niet bezuinigt op de bassen.
    Ik heb er een of andere high performance speaker ingezet, het nadeel is dat ie nou net zo hard gaat als mijn Deluxe wat de Deluxe min of meer overbodig maakt.
    Hoewel alle vintage Fender amps bedacht zijn om hetzelfde te klinken (maar verschillend vermogen) vind ik de Princeton lekkerder klinken dan de Deluxe en Vibrolux.
    Ik heb het uiteraard over de silverface, de reissue ken ik niet goed.
    Nou, toch weer een leuk verhaal ervan gemaakt. Leuk?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Jaa inderdaad, die Jensen zit er nog bij mij in. Voorlopig stoor is mij er niet aan aangezien het flinke stap vooruit is tenopzichte van waar ik de afgelopen jaren over speelde. En harder moet ie al helemaal niet, want voor thuis is dit al hard zat. Met het switchje in de verminderde output stand krijg ik hem net op 3.5 a 4, maar meer wordt echt te gek. Moet hem nog is met de band testen, ben zeer benieuwd.
    Het serie nummer is: CR-327521. Wellicht was het groene appeltje nog een beetje zwart toen hij op bezoek kwam?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LGK Bekijk bericht
    Het serie nummer is: CR-327521. Wellicht was het groene appeltje nog een beetje zwart toen hij op bezoek kwam?

    History is inmiddels bekend maar ivm privacy van koper en verkoper prive gecommuniceerd.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    ... en als je het nou gewoon heel wazig opschrijft?....
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ... en als je het nou gewoon heel wazig opschrijft?....

    Nouja, het verhaal staat eigenlijk hier al dus een groot geheim is het niet
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Nogmaals dank voor de moeite Frans. Als mijn ampjes is een service of modificatie nodig hebben dan hoor je van mij!
    Toch leuk om te weten wat eraan gedaan is. Wellicht zijn er nog meer mods die onder de princeton reverb kenners vaak gedaan worden. Andere buizen? Tremolo ongedaan maken? (Ik weet dat het bij een deluxe reverb vaak wordt gedaan) En inderdaad een ander speakertje. Ik ben dol op mods, maar goed, eerst maar is genieten van de staat van het ampje nu.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top