Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Blind Mary - Planxty Irwin - The South Wind (arr. Franco Morone)

    https://www.youtube.com/watch?v=6W4yaLEHnsk

    Weer eens wat anders

    Three celtic arrangements by Franco Morone, as a short medley. The South WInd is a traditional, Blind Mary and Planxty Irwin are compositions by the Irish harpist Thurlough O'Carolan. All three arrangements use DADGAD tuning. Tabs can be found in the book "The South Wind" featuring an excellent collection of celtic arrangements by Franco Morone. Recorded myself practicing these tunes. I hope you enjoy these.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Jammer van dat overdreven compressor- of sustainergebruik. Muziek is schitterend maar opnametechnisch vind ik dit voor jouw doen onder de maat. Hopelijk heb je dat 'gepomp' niet mee opgenomen en kun je het er nog afhalen?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Dank je! Heb nog eens geluisterd, maar het pompen valt me zelf niet echt op hier. Heb wel andere compressie gebruikt dan ik eerder deed bij het masteren (nou ja, masteren is dan een groot woord)... Dat deed ik op mijn oude pc in wavelab. Hier heb ik dat ook in Cubase gedaan. Ben nog aan het wennen aan de nieuwe Cubase versie (van LE4 naar LE9.5 gegaan). EQ werkt wel fijner, maar een gainboost is weer minder handig, of ik zie iets over het hoofd. Komt wel...

    Ben wel benieuwd of meer mensen het wel horen? En of je het bij Another Brick in the Wall ook hoort?

  4. #4

    Standaard

    Harald,ik kan het alleen op mijn iPad in Schotland beluisteren, maar daar klinkt het klasse. De oren spitsen zich hier. Lovely tune, lovely playing, lovely recorded. A ten with a thistle!
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Dank je! Heb nog eens geluisterd, maar het pompen valt me zelf niet echt op hier. Heb wel andere compressie gebruikt dan ik eerder deed bij het masteren (nou ja, masteren is dan een groot woord)... Dat deed ik op mijn oude pc in wavelab. Hier heb ik dat ook in Cubase gedaan. Ben nog aan het wennen aan de nieuwe Cubase versie (van LE4 naar LE9.5 gegaan). EQ werkt wel fijner, maar een gainboost is weer minder handig, of ik zie iets over het hoofd. Komt wel...

    Ben wel benieuwd of meer mensen het wel horen? En of je het bij Another Brick in the Wall ook hoort?
    Wat ik hoor is dat de aanslagen worden 'weggedrukt'. Nou speel je hier vrij percussief (doet aan Bert Jansch denken) dus dan valt het misschien eerder op, hoewel je bij Another Brick in the Wall ook wel zo speelt en ik het daar niet hoor.
    Ik heb nog even gekeken of ik het via youtube-settings beter kon krijgen, maar die kwaliteitsetting gaat meer over bitrate en da's een andere compressie.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik hoor niets anders dan op de eerdere opnames van Harald. En daar zat ook compressie op.

    Mooi gespeeld man!

  7. #7

    Standaard

    Ah, die oudere opnames klinken dus ook k*t

    Dank jullie! Voor het luisteren en ook het commentaar. Misschien bij een volgend filmpje er een mixwedstrijd van maken. Mijn afluisterinstallatie is bepaald niet audiofiel verantwoord (of studio verantwoord). Mijn oren ws. ook niet...

    Maar, als in de opnamekwaliteit een verklaring zit waarom mijn filmpjes veel minder views krijgen dan andere filmpjes van dezelfde nummers, wil ik dat ook wel weten. Soms snap ik het niet helemaal... Maar goed, mijn 'fotogenieke' looks zullen vast een rol spelen. Misschien moet ik mijn manboobs in de strijd gooien, net als die Jesse nog wat. Of een gitaar kapotslaan, net als the angriest guitar player. Als ik mijn baard en haar even niet bij houd kan ik daar best voor doorgaan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top