Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Hi Gitaarnet.

  1. #1

    Standaard Hi Gitaarnet.

    Hi Gitaarnetters,

    Na een aantal jaren niet meer gespeeld te kunnen hebben vanwege een (chronische) schouderblessure nu toch weer de strijdaxe opgegraven. Mijn schouder blijft wel een aandachtspunt en daarom techniek en intensiteit wat aangepast.

    Ik ben opgegroeid met de jaren 80 metal maar mijn muzikale smaak loopt inmiddels uiteen van Abba tot aan Death en via klassiek weer terug naar Def Leppard.

    Mijn doel is om de ideeën die ik, voordat ik moest stoppen, heb verzameld uit te werken naar volwaardige songs en daarna te gaan vastleggen. Mede daarom heb ik me hier geregistreerd. Ik hoop hier kennis te kunnen opdoen m.b.t. de juiste set up en recording tools. Ben op zoek naar een zo simpele mogelijke set up zodat ik niet uren aan het tweaken ben maar de meeste tijd kan besteden aan training en songwriting. Mijn Eigen ervaring is dat het afmaken van songs het grootste struikelblok is.

    Met muzikale groet en wellicht tot ziens op het forum.


  2. #2

    Standaard

    Vriend,
    Een heel duidelijk onderwerp dat je adresseert.
    Ik heb geen last van blessures, maar van de tijd.
    Ik ken vrijwel niemand die na zijn/haar 50e nog relevante muziek schrijft. Ik ben die grens ruim voorbij, en schrijf nog steeds.

    Ik schrijf dus in blessuretijd en kan me geen oponthoud permitteren.
    Daarom heb ik een lineair systeem ingevoerd, dat het midden houdt tussen een fotograaf en een voetballer.

    Ik ga iedere avond op een vast moment mijn muziekhok in.
    Mijn hersens weten dat en verwelkomen de happy hormonen met open armen.
    Ik maak in pakweg anderhalf uur een nieuw liedje.
    Meng dat grofweg, het masteren bestaat uit het opvangen van grote volumeverschillen en zet dat lied in de wachtrij.
    Pas na 10 liedjes ga ik luisteren wat ik heb gedaan. Langer zingen? Dan begeeft mijn stem het.
    Doet een fotograaf ook. Maakt een serie en gaat dan kijken wat ie heeft gemaakt.

    Qua tijdsduur per dag beperkt. Geen ruimte voor ja maar discussies of twijfel. Hoe je het vastlegt is niet zo belangrijk. Of het spatzuiver is of al dan niet rammelt...., who cares. Niet bang zijn voor een klote liedje. Als je niet schiet kun je niet scoren.

    Ik ga nooit een uur opnemen en dan 30 uur twijfelen of tweaken.
    Onder duhsjaak zie je in Sounds waar dat toe leidt. Of in prompt writing en post je songtekst of zoiets in off topic. Ook onder duhsjaak natuurlijk.

    Je zult merken dat je je productiviteit giga omhoog brengt. En dat je met een grijns op je bakkes naar je muziekhok vertrekt iedere dag.

    Veel plezier, veel opbrengst. En relatief korte tijd om je zwakke plek te belasten.

    Wat wil je nog meer?

    O ja, en welkom natuurlijk. Fijn gitaartje, je kunt er ook op spelen? Ben je verder dan ik.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Dank voor jullie reacties.

    @Duhsjaak; ben er inmiddels ook wel achter dat de zoektocht naar de perfecte opname met de best mogelijke apparatuur oneindig is en uiteindelijk geen bevrediging geeft. Een opname dient een bepaalde magie/sfeer te hebben. Ik luister bijvoorbeeld nog steeds met ontzettend veel plezier naar Vinnie Moore's Time Odyssey terwijl die, zeker naar de huidige maatstaven, met vrij minimalistische apparatuur werd opgenomen.

    @Fusion; geniale band :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    @Fusion; geniale band :-)
    Testimony and Consuming, yesss!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Welkom Paul.

    En veel plezier hier.
    Mooie gitaar

  7. #7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    heuj! Veel plezier!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top