Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het nadeel van zo'n set up vind ik (en ik heb een paar gitaren met zo'n set up) is dat het noch naar een strat, noch naar een tele klinkt met 3 enkelspoels.
    dan maar liever all out met een traditionele tele pup in de brug, een humbucker in de neck en een simpele enkelspoel voor de tussenstandjes
    life sucks and then you die

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    het nadeel van zo'n set up vind ik (en ik heb een paar gitaren met zo'n set up) is dat het noch naar een strat, noch naar een tele klinkt met 3 enkelspoels.
    dan maar liever all out met een traditionele tele pup in de brug, een humbucker in de neck en een simpele enkelspoel voor de tussenstandjes
    Je hebt toch die configuratie in onder meer de Fender Nashville telecaster: een tele-set met een strat single coil in het midden? Doet de strat single coil dan afbreuk aan het geheel?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    De brug zelf en volgens mij ook de positie, afstand van het element in die brug maken het een telecaster. Dan de mix met een dikke humbucker op de hals en een lekker funky middenelement (strat) maken hem veelzijdig.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Dit heb ik na veel experimenteren in m'n telebastard: Bare Knuckle Apache neck (= strat), Bill Lawrence L250 middle (= single blade stacked humbucker), GFS gold foil bridge (single coil in humbuckerformaat). Zeer veelzijdig, zowel clean als dirty.
    Laatst gewijzigd door Rhythm Machine; 22 augustus 2018 om 22:42
    "I am my own effect"
    Angus Young

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top