Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 69
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Deze wakkert bij mij een lichtelijke GAS aan:

    https://m.thomann.de/nl/ibanez_az224...BoC2ZYQAvD_BwE

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    344

    Standaard

    Ik heb nog steeds de ar250, een Koreaanse reissue van het Artist model. Het is de enige constante factor in mijn collectie en heb ik al sinds 2001 in bezit. Nog steeds stock overigens, hoeft niets aan gedaan te worden. Prima gitaar.

    Ik heb ooit ook nog een s500 ice blue of zo iets gehad. Prima shred ding, maar ik ben er niet het type voor.
    Voorlopig weer even uit gehandeld.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Deze wakkert bij mij een lichtelijke GAS aan:

    https://m.thomann.de/nl/ibanez_az224...BoC2ZYQAvD_BwE
    Die hele AZ-serie - natuurlijk afgekeken van Suhr en Anderson - gaat het denk ik goed doen. Ze hebben ook aardige endorsers met Martin Miller en Tom Quayle.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Die hele AZ-serie - natuurlijk afgekeken van Suhr en Anderson - gaat het denk ik goed doen. Ze hebben ook aardige endorsers met Martin Miller en Tom Quayle.
    Zeker die 2 zinn erg hot. Ik vind Quayle echt te gek okk

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Gitaren (op een Spaanse uitgezonderd) van Ibanez heb ik nooit gehad. Zo'n Artcore zie ik nog weleens zitten.

    Wat ik wel van Ibanez heb gehad is deze rariteit:



    Guitar amplifier simulator VA3 Virtual Amp

    Ik meen in 1996, de eerste amp modeler die ik ken. Had serial # 000005, dus was een van de eerste. Geen idee wat de oplage is geweest, je vind er nu maar weinig over terug. Stereo modulatie effecten waren best goed, maar als je iets met overdrive / distortion wilde, kreeg je een enorme bak ruis. Gewoon een analoge Ibanez - in mijn geval een kloon - tubescreamer ervoor en het was een leuk apparaat.

    Oh ja, er staat hier voor de bas nog een Ibanez practice ampje IBZ10B, een leuk klein kruimeltje voor slaapkamergebruik.
    Laatst gewijzigd door Plant; 6 juli 2018 om 00:08
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik heb onlangs deze laten repareren:



    Zelfde verhaal met de distortion, gruis met ruis, maar gelukkig is 3 een loop en daar zit nu een TS5 in.
    Voor de rest: charming vintage.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Mijn Japanse 50 en 80:


    Mijn Roadstar:


    Mijn RT 150, goedkoop maar werkelijk walgelijk goed!


    En mijn Artcore AS73:

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Hier een duidelijkere foto van de eerste:

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Vroeger vond ik mezelf geen Ibanez-man. Na een superstrat-avontuur (geen Ibanez), was ik overgestapt naar een Japanse Squier en na ook een Gibson (kopie) te hebben geprobeerd, was ik er zeker van: ik was een Fender man. *

    Aan die overtuiging is een jaar of 10 geleden al een einde gekomen, toen ik een Les Paul tegenkwam die me juist heel goed bleek te passen, beter zelfs dan m'n Fenders.

    Vorig jaar - begin 40, dus midlife crisis galore - wilde ik toch weer eens een "superstrat". Na veel rondzoeken op het net, bleek dat Ibanez eigenlijk het best paste bij wat ik zocht (met name: géén tremelo) en bij het budget dat ik voor zo'n experiment overhad: 200-250 euro. Het werd de bruine op onderstaande foto, een GRG121DX-WNF.

    Zo'n 200 euro en voor dat geld behoorlijk goed. Sterker nog: sowieso helemaal niet verkeerd. Extreem licht, maar toch goed klinkend. Erg prettige nek ook, mede dankzij de satin lak, maar zelfs het profiel ligt me eigenlijk heel goed - terwijl het bepaald geen vintage profiel is... Okee, ik heb er vrij snel een setje SD's in gegooid en aan de hardware merk je wel dat het een budgetmodel is. En de lak is flinterdun, zoals je kunt zien onder de snaren. Maar toch: voor dit geld val je je naar mijn mening echt geen buil aan deze gitaar.

    Begin dit jaar is die blauwe (RG370AHMZ) erbij gekomen, omdat ik mijn double locking tremelo fobie ook maar eens wilde overwinnen. In principe dik twee keer zo duur als de bruine, maar dankzij een bijna onwaarschijnlijke kortingsactie van die grote roze dozenschuiver kon ik hem voor heel wat minder oppikken. Keerzijde: ding was belabberd afgesteld en gezien de drukte in de winkel en mijn ongeduld mocht ik die fobie meteen overwinnen met een zelfuitgevoerd afstelklusje. Fobie over, binnen een klein uurtje speelde het ding tien keer beter. Missie geslaagd.

    De beste van de twee? Die bruine. Die er bovendien voor zorgt dat de rest van m'n gitaren die in naam beter zouden moeten zijn al dik een jaar er maar bekaaid afkomen qua speeltijd.



    *) En laten we eerlijk zijn: Ibanez speelde je alleen als je geen echte superstrat - lees Jackson of BC Rich - kon betalen of mocht van je moeder, of wanneer je op je slaapkamer alles van Vai en Satriani noot voor noot na wilde spelen en je dus veel te goed was voor een bandje - en niet als je in een ruige Grungeband speelde, zoals ik.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wat een beauties heren! Wauw. Zelfs die Artcore vind ik mooi. En die bruine RGR, wat een waar voor je geld zeg.... ongelooflijk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top