Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 69
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Nou ben ik eigenlijk 10 jaar te jong, gezien mijn favoriete muziek tijdperk, maar qua ibanez jaren 80/90:
    Morbid angel, suicidal tendencies, james murphy (obituary, death), alex skolnick vroeger....ibanez, allemaal.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Kijk Midwolda kunnen we elkaar toch nog de hand schudden in iets. Ibanez fanbois verenigt u!
    Heb als ventje van tien leren spelen op zo'n met rood skai beklede Hofner, van m'n oudere broer. Daarna een plank met snaren gekregen van een oom, met een omgebouwde buizenradio erbij. De eerste echte gitaar die ik zelf kocht was een ivoorwitte Ibanez 2350 Les Paul Custom, nog met open book headstock. Sindsdien zitten Les Pauls en Ibanez in mijn DNA, en dat gaat er nooit meer uit.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 5 juli 2018 om 17:38
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou ben ik eigenlijk 10 jaar te jong, gezien mijn favoriete muziek tijdperk, maar qua ibanez jaren 80/90:
    Morbid angel, suicidal tendencies, james murphy (obituary, death), alex skolnick vroeger....ibanez, allemaal.
    Van die James Murphy weet ik dat ie tegenwoordig op Caparisons speelt en Skolnick, na heel wat jaartjes Heritage, tegenwoordig op een ESP. Natuurlijk zijn ze er nog wel, de Ibanez jongens buiten de prog scene om. Maar over het algemeen zie ik toch wel veel van de 'klassieke' merken hoor.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Tsja, de sound. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal haha. Wel weet ik dat je voor metal scheurmonster helemaal niet zo vedel bas wil, geen mooie warme sound, en geen rare karakteristieken wenst. Dus idd een vrij steriele sound heb je nodig. En veel sustain. Dan krijg je makkelijker een controleerbare metal sound. Wellicht doel je daarop?
    Zou kunnen; ik kan me voorstellen dat dat goed werkt voor extremere muziek.
    Voor mijzelf mag het wat warmer, meer bas, sprankel, dynamisch, meer zoals mijn "invloeden" (tussen " want ik kan er niks van) hebben; elementen, niet eens per se high output, die een marshall laten rammelen en bulderen. Niet per se een hele strakke sound dus.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik zie ze eigenlijk vooral in de strakke prog dingetjes terug. En ook daar hebben ze hevig concurrentie van merken als bijv. Mayones of zo. In de rest van de metal scene zie ik best wel veel de oude, geijkte merken terug. Gibson, Jackson, Fender, hier en daar wat PRS, etc. Ik denk dat Ibanez ook beter tot z'n recht komt in de prog metal scene.
    Zeker maar zie ze toch ook regelmatig daarbuiten. Metalcore veel, thrash etc, Mar idd veel nieuwe merken die populair worden, Kiesel Mayones etc en veel custom sjizzel

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Yup. En mensen klagen vaak over de lagere modellen, maar man wat verwacht je voor 300 euro. Ik heb ooit een SZ520QM gehad uit t eerste productiejaar, had ik nóóit weg moeten doen. Enige gitaar waar ik spijt van heb m te hebben verkocht. Value voor een gitaar van ik geloof 450 EUR was echt rond de 1000 bij andere merken.
    Godver, je raakt een snaartje bij me. Jaren geleden mijn lefty SZ520QM uit de eerste serie (met beige topkam) verkocht. Had ik gvd never nooit niet moeten doen. Ik had het geld niet eens nodig. Achteraf ook spijt als haren op mijn hoofd. Precies wat je zegt. Een plank van ca. 500 euro met de kwaliteit van eentje van € 1.000-1.500. Dom dom dom..

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Godver, je raakt een snaartje bij me. Jaren geleden mijn lefty SZ520QM uit de eerste serie (met beige topkam) verkocht. Had ik gvd never nooit niet moeten doen. Ik had het geld niet eens nodig. Achteraf ook spijt als haren op mijn hoofd. Precies wat je zegt. Een plank van ca. 500 euro met de kwaliteit van eentje van € 1.000-1.500. Dom dom dom..
    Op je gvd's na had ik t niet beter kunnen verwoorden. Had t geld ook niet nodig, meer onder t mom van eentje erin eentje eruit. Had ik nooit moeten doen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Idd met beige topkam

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Op je gvd's na had ik t niet beter kunnen verwoorden. Had t geld ook niet nodig, meer onder t mom van eentje erin eentje eruit. Had ik nooit moeten doen.
    Ik heb er ook eentje gehad. Fijne en mooi afgewerkte gitaar, op de pickups na dan.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb er ook eentje gehad. Fijne en mooi afgewerkte gitaar, op de pickups na dan.
    Ik vind de pickups best goed voor zover ik me kan herinneren. Beetje te luid geloof ik. Erg hot

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top