Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 69
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Het Phaeton-idee. Een auto als een Mercedes S-klasse, maar met een VW-embleem.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard



    Hier mijn ouwe Ibanez RG570EX Cyber Pink. Beetje aparte naam om een mat zilveren gitaar aan te duiden, maar goed, toen ik het ding in de winkel zag hadden werd ik op slag verliefd. Ik heb deze perfect spelende shredder gekocht, eenmaal mee opgetreden, aan de muur gehangen en genoten van haar schoonheid. Beetje zonde. Uiterlijk is voor mij belangrijk. De gitaar was als een prachtige broek die me voor geen meter stond. Weggedaan en daarvoor uiteindelijk een Gibson Les Paul Standard Lite DC voor gekocht, stond me veel beter.

    Dit was wel een heel lekker gitaartje trouwens, maar ik ben niet zo van die snelle halsjes. En ik vond de PU's ook niet geweldig. Verder echt wel een supergitaar. Een vriend van me heeft een JEM, ook een waanzinnig goede gitaar. Ik vrees echter dat mijn merkengeilheid mijn interesse voor Ibanez me in de weg staat. Ik ben echt een Fender/Gibson-mens. En ja, een Rickenbackertje zou ik ook wel lusten, of een Gretsch (uiteraard). Ibanez, geweldige gitaren, ook de meer traditionele modelletjes, maar hoe mooi ik zo'n John Scofield modelletje ook vind, ik koop voor dat geld dan toch liever een een tweede Gibson ES-347. En dat geldt eigenlijk voor alle Ibanez gitaren waarin ik geinteresseerd ben.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Mijn tweede gitaar was een RG270L. Nooit echt vriendjes mee geworden en na een anderhalf jaar de deur uit. Lag meer aan mijn gebrek aan ervaring en skills dan aan de gitaar. Zou 'm tegenwoordig ook niet uitkiezen, daar niet van. Te dunne hals. Jaren later een AS83 gehad, puur op uiterlijk gekocht en ik moest en zou een semi-akoestische hebben. Was het ook niet voor mij. Elementen pasten ook totaal niet bij de gitaar. Plat en teveel output. Staat nu nog een oude Roadstar strat op zolder. Niks bijzonders, maar leuk voor erbij. Heb ik een Dimarzio SD in gezet en is m'n enige gitaar in E stemming.

    Ik weet het niet. Nooit echt vriendjes geworden met Ibanez. Qua bouwkwaliteit erg goede gitaren, ook de budget gitaren. Maar op de één of andere manier spreken ze me niet heel erg aan. Wellicht te netjes, gelikt, beetje karakterloos, etc.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard



    S540 ca. 1990. Gebruik ik alleen nog als ik de divebombs nodig heb in de studio. Recentelijk ook gehad een S540 zwart met EMG's, ook van die leeftijd. En een S320 met ZR tremolo die ik uit de Used Products had gehaald. Na een opknapbeurt eigenlijk een prima gitaar met een geweldig goede tremolo. Alleen die INF pickups vond ik minder.

    In het verdere verleden een 70s Goldtop LP met P90s (mmmwha) , een AS200 (geweldige ES gitaar). Ooit een ouwe flattop 12 snaar western gehad met hockeystick kop. Een ouwe Blazer als opknapper.

    En, early 90s, een toen nieuw gekochte 540S-CT5 met gewone tremolo. peperdure gitaar in die tijd. Was een tijdje mijn main guitar. Matige trem en mechanieken. Brug PU veel teveel output. Na mods een goede allrounder. Later weer verkocht.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Trouwens, Fusion, ik ervaar met veel ibanezzen uit de stevigere categorie vaak een wat "platte" sound.

    Nou heeft Jackson daar ook een handje van, dus is dat nou iets dat "by design" is, voor de extremere vormen van metal of zo, weet jij daar iets van?
    Ik ben er nooit zo ver in gedoken of het te maken heeft met de basswood body (die mijn musicman morse ook heeft) of toch de pickups, of toch door de geringe neck massa?
    Dit was zo met de oude range ibanezzen, met die V1 pickups (of zoiets); naast de dunne nek een van de redenen dat ik me verder niet heel veel verdiept heb in de scheurijzers van Ibanez.
    Maar ook een recentere ervaring, met ik meen een rg2550, had een beetje hetzelfde karakter.
    Daarom ben ik wel benieuwd naar die KIKO modellen, wat dikkere neck dan de RG's.

    Dat is trouwens wel iets, bij mij. Ik zag de KIKO200, strakke plasser werk wat mij betreft, zo op het oog, maar €3700,-!
    Damn, daar koop ik ook een Suhr voor, of weet ik het.
    Psychologisch dingetje hoor, maar ik ga geen 3,5k voor een Ibanez neerleggen.
    Beetje vergelijkbaar met dat ik (als ik het kon bdtalen) geen 100k voor een nissan zou neerleggen maar wellicht wel voor een bmw. Misschien onterecht, zal wel een vorm van merkengeilheid zijn.
    Komt of is volgens mij ook een budget van Kiko uit. Zoek zo wel ff voor je.

    Tsja, de sound. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal haha. Wel weet ik dat je voor metal scheurmonster helemaal niet zo vedel bas wil, geen mooie warme sound, en geen rare karakteristieken wenst. Dus idd een vrij steriele sound heb je nodig. En veel sustain. Dan krijg je makkelijker een controleerbare metal sound. Wellicht doel je daarop?

  6. #26

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Vooral in bepaalde stijlen metal dan, want eigenlijk is Ibanez helemaal niet zo oververtegenwoordigd in de metal.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Vooral in bepaalde stijlen metal dan, want eigenlijk is Ibanez helemaal niet zo oververtegenwoordigd in de metal.
    Nou ja, je ziet ze wel erg veel hoor. Weet niet preceis wat je met oververtegenwoordigd bedoelt, maar ik denk dat ze in de gehele metal scene wel een heel groot marktaandeel hebben. Nee, niet in bijv stoner oid, maar over de gehele linie zijn ze volgens mij erg groot.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vind trouwens die nieuwe AZ-premium en prestige serie met die toaster maple necks erg mooi, zou er zo GAS van krijgen!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ja, je ziet ze wel erg veel hoor. Weet niet preceis wat je met oververtegenwoordigd bedoelt, maar ik denk dat ze in de gehele metal scene wel een heel groot marktaandeel hebben. Nee, niet in bijv stoner oid, maar over de gehele linie zijn ze volgens mij erg groot.
    Ik zie ze eigenlijk vooral in de strakke prog dingetjes terug. En ook daar hebben ze hevig concurrentie van merken als bijv. Mayones of zo. In de rest van de metal scene zie ik best wel veel de oude, geijkte merken terug. Gibson, Jackson, Fender, hier en daar wat PRS, etc. Ik denk dat Ibanez ook beter tot z'n recht komt in de prog metal scene.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top