Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 69
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wat vond je er niet lekker aan? Volgens mij was min allereerste keer ook met een RG270. Dacht ik. Jarenlang gehad.
    Hmm, de 270 was ik op uitgekeken volgens mij en deed er niet veel meer mee. Edit: de tremolo was ook niet echt om over naar huis te schrijven dacht ik. De duurdere versies hadden de Lo-pro Edge welke wel goed waren. De 270 was destijds ook min of meer vervangen door een BC Rich Warlock (die ook verkocht is.)

    Later wilde ik de 7 snaar om Korn-achtige nummers mee te spelen etc. Maar daar raakte ik vrij snel op uitgekeken. Ik ben niet begaafd genoeg om die 7 snaar creatief te gebruiken dus stond die gitaar uiteindelijk ook een beetje te verstoffen.

    Zeker die RG1527 was zeker wel een kwalitatief erg goede gitaar, daar ligt het niet aan. Soms denk ik dat ik een beetje spijt heb van de verkoop. Ben toch meer wat van de traditionele planken, Fender, Gibson enz.

    Soms heb ik weer wat gas voor een 7-snaar. Zo'n Iceman 7-snaar als die kerel van Decapitated heeft lijkt me wel wat.

    Laatst gewijzigd door AoDf; 5 juli 2018 om 14:58

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Heb nu nog een LP setneck 1977, een LP bolton 1977, een Strat 1976, een SG 1977, en een western Concord 1978 (die met Strat kop). Heb in de loop der tijd wel meer elektrische en acoustische Ibanezi gehad, waaronder ook een Artcore AM73TBR (ofzo) met Bigsby, en een 1976 2355 (ES175 kloon). Die laatste zou ik wel weer eens willen vasthouden... de semi's van Ibanez waren (zijn nog steeds?) echt wel klasse apparaten. Heb ook af en toe nog wel eens GAS voor een ASV10A... maar ja, we moeten van het gas af dus.

    Lang verhaal kort: Big Fan!

    edit voor even een plaatje erbij zetten:

    Laatst gewijzigd door Midwolda; 5 juli 2018 om 17:20
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Kijk Midwolda kunnen we elkaar toch nog de hand schudden in iets. Ibanez fanbois verenigt u!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Schijnen idd enorm goed te zijn. Ibanez is altijd bang for buck iig!
    Ja, één van de weinige merken/series die ik blind zou bestellen. Zeer consistente kwaliteit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    @AoDF een iceman of nog liever zo'n Xyphos rood lijkt mr nog wel eens wat haha. Voor in de kerk hehe. Maar voorlopig vind ik t wel mooi zo.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.979

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, één van de weinige merken/series die ik blind zou bestellen. Zeer consistente kwaliteit.
    Yup. En mensen klagen vaak over de lagere modellen, maar man wat verwacht je voor 300 euro. Ik heb ooit een SZ520QM gehad uit t eerste productiejaar, had ik nóóit weg moeten doen. Enige gitaar waar ik spijt van heb m te hebben verkocht. Value voor een gitaar van ik geloof 450 EUR was echt rond de 1000 bij andere merken.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Nou is Ibanez niet de enige, als ik zie wat Hagstrom kan maken voor €600... Maar goed, daar is dit topic niet de plek voor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Yup. En mensen klagen vaak over de lagere modellen, maar man wat verwacht je voor 300 euro.
    Mee eens, zeer terechte opmerking!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb nog één Ibanez, een akoestische York uit 1972. Heb in het begin van mijn gitaar-avontuur een Ibanez Les Paul kopie gehad maar die mocht weg toen ik in 1978 een Gibson Les Paul kocht.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Trouwens, Fusion, ik ervaar met veel ibanezzen uit de stevigere categorie vaak een wat "platte" sound.

    Nou heeft Jackson daar ook een handje van, dus is dat nou iets dat "by design" is, voor de extremere vormen van metal of zo, weet jij daar iets van?
    Ik ben er nooit zo ver in gedoken of het te maken heeft met de basswood body (die mijn musicman morse ook heeft) of toch de pickups, of toch door de geringe neck massa?
    Dit was zo met de oude range ibanezzen, met die V1 pickups (of zoiets); naast de dunne nek een van de redenen dat ik me verder niet heel veel verdiept heb in de scheurijzers van Ibanez.
    Maar ook een recentere ervaring, met ik meen een rg2550, had een beetje hetzelfde karakter.
    Daarom ben ik wel benieuwd naar die KIKO modellen, wat dikkere neck dan de RG's.

    Dat is trouwens wel iets, bij mij. Ik zag de KIKO200, strakke plasser werk wat mij betreft, zo op het oog, maar €3700,-!
    Damn, daar koop ik ook een Suhr voor, of weet ik het.
    Psychologisch dingetje hoor, maar ik ga geen 3,5k voor een Ibanez neerleggen.
    Beetje vergelijkbaar met dat ik (als ik het kon bdtalen) geen 100k voor een nissan zou neerleggen maar wellicht wel voor een bmw. Misschien onterecht, zal wel een vorm van merkengeilheid zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top