Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard welke elementen goedkope basgitaar

    Hallo,

    De elementen in de net gekocht J&D gitaar brommen en dat vind ik vervelend. volgens de verkoper van MS is dat normaal omdat het singel coil elementen zijn.

    Op de vraag welke slagplaat ze hebben 3 laags voor deze gitaar kreeg ik het deskundige antwoord. Elke slagplaat past.

    Zouden deze elementen dan beter zijn en niet brommen of heb ik daar andere voor nodig.

    Boston VPB-57-BK split-coil humbucker voor P-stijl basgitaar
    De Boston VPB-57-BK is een split-coil humbucker voor P-stijl elektrische basgitaren. Met dit vervangingsonderdeel kunt u uw basgitaar een ander geluid geven voor een betaalbare prijs.

    Omdat ik nog geen ervaring heb met een basgitaar heb ik wat betreft geluid nog geen of weinig eisen.

    Met vr gr
    Han

  2. #2

    Standaard

    Precision elementen zien er uit als single coil, maar zijn eigenlijk humbuckers.
    De twee aparte elementen "bucken" elkaars hum.

    Veel mensen weten dat niet, zelfs bax zet ze onder "single coils".

    Was destijds een truk van Fender om onder patent op Humbuckers uit te komen.


    Ik vind deze heel goed, maar misschien boven je budget: https://www.bax-shop.be/nl/basgitaar...design-pickups
    Laatst gewijzigd door dejohan; 5 juli 2018 om 11:45

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Hallo Johan,
    Budget is niet het probleem maar passen deze er zo in zonder verdere aanpassing en belangrijk zijn deze volgens jou bromvrij.

    met vr gr
    Han

  4. #4

    Standaard

    Precision elementen passen voor zover ik weet doorgaans in elk type precision bas, maar ik ben niet 100% zeker.

    Welke bas is het eigenlijk?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Precision elementen passen voor zover ik weet doorgaans in elk type precision bas, maar ik ben niet 100% zeker.

    Welke bas is het eigenlijk?
    Jack & Danny PB 3TS

  6. #6

    Standaard

    Daar past een precision element normaal gezien wel in.

    Maareuh, als het enkel de brom is, is het probleem misschien niet de elementen, maar een aardingsdraad?

    Normaal moet er een draad lopen van de potmeters naar de brug. Zit die los? Anders eens doormeten met een multimeter.
    *Het kan ook zijn dat er de bas vanbinnen geshield is met een soort zilverpapier of metaalverf. De draad moet dan hieraan gesoldeerd zijn.

    Komt vaak voor. Elementen die stuk zijn zie je veel minder.

  7. #7
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Volgens deskundigen hier op het Forum kan aarding niet het probleem zijn want als je de brug of snaren aanraakt is het over.
    Het lijkt me sterk dat zo'n goedkope gitaar geshield is. maar dat ga ik wel doen.

    Volgens de verkoper MS komt het door de elementen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Klopt is inderdaad goedkoop maar wel keurig afgewerkt. en daarom probeer ik hem mogelijk met wat andere onderdelen te upgraden.

    Als ik nu al wist dat ik bas zou blijven spelen of het echt leuk ga vinden had ik wel meteen een dure gitaar gekocht. Maar voor deze prijs kun je zelf ook niks bouwen (ik dus) en dan valt en staat het ook met de elementen die je toevoegt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top