Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Als het speelt als een tierelier en klinkt als een klok wat kan het dan bommen hoe het eruitziet?
    Het is inderdaad geen gezicht die kop maar als ik de diverse filmpjes zo bekijk op Youtube schijnt het toch wel een geweldige gitaar te zijn.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Als het speelt als een tierelier en klinkt als een klok wat kan het dan bommen hoe het eruitziet?
    Het is inderdaad geen gezicht die kop maar als ik de diverse filmpjes zo bekijk op Youtube schijnt het toch wel een geweldige gitaar te zijn.
    Tsja het oog wil ook wat he :P , ik heb laatst eens op een Eric Johnson Strat strat gepeeld (niet de thinline) man man, wat een ding, blaast met gemak mijn blade rh4 en mid 2000's fender american deluxe weg voor die old skool strat sound.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    En hoe zit het na twee jaar nu? Gekocht of niet?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Yes gekocht, begon een meer moderne strat ook te missen, dus onlangs een hss american pro gekocht. Het heeft toch allebei een andere feel, EJ is echt 50's style en gwoon een aparte toffe gitaar met de pickups e.d. Pas ook een deluxe reverb 64 custom handwired gekocht, man man die tone, amp kan niet voorbij 1 in mijn muziekkamertje maar klinkt alsnog goddelijk.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Yes gekocht, begon een meer moderne strat ook te missen, dus onlangs een hss american pro gekocht. Het heeft toch allebei een andere feel, EJ is echt 50's style en gwoon een aparte toffe gitaar met de pickups e.d. Pas ook een deluxe reverb 64 custom handwired gekocht, man man die tone, amp kan niet voorbij 1 in mijn muziekkamertje maar klinkt alsnog goddelijk.
    ok bedankt. Uit dit verhaal wordt mij nog niet meteen duidelijk wat je precies van de Silver Sky vindt?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Niks voor mij, ik vind het ding lelijk en ik heb liever een fender

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Niks voor mij, ik vind het ding lelijk en ik heb liever een fender
    Dus weer verkocht? je blijft een beetje vaag, wat vond je er precies niet goed aan en wat vind je beter aan de Fender?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Zie post 10, ik denk dat hij de Eric Johnson Strat bedoeld en geen PRS Silver Sky heeft gehad.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Zie post 10, ik denk dat hij de Eric Johnson Strat bedoeld en geen PRS Silver Sky heeft gehad.
    Ok inderdaad. Mijn vraag was aan Sinner1800 gericht, niet aan gitaarmike.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Hi Allemaal,

    Het is een hele tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Sinds mijn verhuizing naar in eerste instantie China en vervolgens Hong Kong (alweer 1,5 jaar daar) ben ik niet meer actief geweest op het forum; leek mij wel weer een keer tijd.

    Korte recap van mijn GAS aanvallen aldaar:

    Ik heb destijds vrijwel al mijn gear verkocht en ben met een AV64 telecaster in fiesta red die kant opgegaan. Speciaal voor de gelegenheid aangeschaft omdat ik een wat minder 'fragiele' gitaar wilde hebben ivm de reis, waarvoor een tele zich natuurlijk uitstekend leent.

    Aldaar heb ik nog een AV52 tele gekocht. Puur zo'n gitaar waar je op dat moment niet naar zoekt maar waar je tegenaan loopt in de winkel (te gekke shops daar trouwens), oppakt voor een testritje en vervolgens niet meer loslaat. Deze heb ik dezelfde dag nog meegenomen, geweldige tele erbij.

    Opeens miste ik toch een goede strat en werd ik door mijn aanstaande vrouw verrast met een AV59 strat (maple toets). Deze had zij stiekem afgerekend voor mij terwijl ik deze (en meerdere AV strats) aan het testen was, geweldig cadeau en verreweg de beste strat die ik ooit heb gehad. Daarnaast ook direct een emotionele waarde en een gitaar die ik meeneem in het graf.

    Met zo'n te gekke gitaarshop letterlijk om de hoek (5 minuten lopen) is het vaak vereldielijk om even binnen te wandelen om te zien of er wat moois bij is gekomen. Ze hebben een behoorlijke Fender CS collectie en doen nooit moeilijk wanneer je er één van de muur tilt om te testen, heerlijk is dat.

    Nu is de 'hype', zowel positief als negatief, mbt de PRS Silver Sky mij uiteraard niet ontgaan. Mijn eerste reactie was als die van vele anderen; een niet-originele start kopie met een headstock die niet persé lelijk is maar gewoon niet 'hoort'.

    Ik heb een grote voorkeur voor Fender gitaren met vintage specs, inclusief radius en frets en nitro finish. Dit is dan ook de reden dat ik 3 gitaren uit de laatste American Vintage/Pure Vintage lijn in bezit heb; naar mijn persoonlijk mening de beste productie gitaren die Fender heeft gemaakt in een lange tijd. Kortom, ik ben best een purist en behoorlijk conservatief ingesteld als het op gitaren aankomt.

    Toch hing daar ineens de Sliver Sky aan de muur en, met name door alle commotie op het net, moest ik deze toch even proberen. Dit exemplaar had een onyx finish en ik moet bekennen dat de gitaar toch best mooi is als je deze persoonlijk ziet, kwestie van smaak uiteraard. Ik ben ca. 40 minuten later in lichtelijke shock-toestand verward de winkel uitgelopen. Inmiddels een week en 2 testsessies verder ben ik erover uit; ik MOET een Silver Sky hebben...

    Waarom?

    Wanneer je de Silver Sky vast hebt dan voelt het in eerste instantie als een strat. Eeen goede weliswaar met een prettig gewicht en een heerlijke hals: 60's C profiel, niet te dik en niet te dun. De gitaar was ook behoorlijk resonant, wat ik persoonlijk altijd erg prettig vind. Fretwerk en setup waren, zoals je van PRS (en idere gitaar in deze prijscategorie!) mag verwachten, prima in orde. Tot zover een goede indruk dus tijd om haar eens in een goede amp te pluggen. Enige amp in het testhok was op dat moment een Mesa Mark V combo dus daar maar mee aan de slag gegaan.

    Vervolgens de grote openbaring; wat een sound... Uiteraard is dit wederom persoonlijk maar ik hoorde een instant John Mayer-strat sound, niet geheel toevallig natuurlijk. Wat mij opviel was met name een behoorlijke sustain (voor een strat) en een uiterst gebalanceerde 60's Fender tone zonder grote verschillen in volume/dynamiek in alle standen; briljant want dit is over het algemeen niet het geval bij strats.

    De Silver Sky voelt en klinkt als een strat maar speelt echter niet zo. Naar mijn ervaring moet je met een start altijd een beetje meer 'vechten' dan met bijvoorbeeld een gemiddelde Gibson. Bepaalde noten moet je er min of meer uitwringen maar dat is gelijk ook weer een onderdeel van de charme. Dit is echter niet het geval bij de Silver Sky. Met verbazing, zeker gezien de vintage radius en frets, speelt deze als boter en zonder welbekende problemen met hoge bends, etc. Dit is typisch zo'n gitaar die je na enkele minuten spelen niet meer wilt loslaten.

    Er was geen voorraad voor de Silver Sky in de winkel. Enkel dit testmodel met een vriendelijk kaartje "Welcome to order". Na nagevraagd te hebben kreeg ik te horen dat de wachttijd in Hong Kong momenteel ca. 1 tot 1,5 jaar bedroeg. Dit verbaaste mij ook weer niet helemaal, gezien ze hier gek zijn van John Mayer (hoor je behoorlijk veel gespeeld worden en tijdens het uitgaan) plus dat er heel veel rijke Hong Kongezen zijn die hier financieel de hand niet voor omdraaien...

    Ik heb in ieder geval besloten dat mijn AV64 tele (helaas)het veld moet ruimen en er een Silver Sky voor in de plaats moet komen... Het liefst hou ik ze allemaal maar daar gaat mijn vriendin (denk ik) niet mee akkoord, ook omdat we over een paar maanden weer naar NL verhuizen voor een periode...

    Doe jezelf in ieder geval een lol en test deze waanzinnige gitaar mocht je er tegenaan lopen. Ik ben in ieder geval verliefd en heb een historisch hoge GAS aanval nu... Bedankt nog John en Paul...
    Dank voor je post! Heerlijk verhaal om te lezen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top