Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46

Discussie: Helix over de PA

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Ik speel nu al paar keer over 2x DI live over PA en gaat prima. Staat als een huis. Vaak ook nog derde DI voor gitaar synth welke in de mix ook erg Nice klinkt. Met dank aan Fred Dons voor perfect afgestelde gitaar.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik speel nu al paar keer over 2x DI live over PA en gaat prima. Staat als een huis. Vaak ook nog derde DI voor gitaar synth welke in de mix ook erg Nice klinkt. Met dank aan Fred Dons voor perfect afgestelde gitaar.
    Gaat die Helix niet op lijn niveau uit? Waarom dan de DI? Vraag het me gewoon af, geen oordeel ofzo

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Gaat die Helix niet op lijn niveau uit? Waarom dan de DI? Vraag het me gewoon af, geen oordeel ofzo
    Ik heb daar echt nul komma nul verstand van, serieus. Ik gebruik idd de line outs (zeg maar "de grote jacks"), en ik weet niet beter dat er dan altijd een DI tussen moet?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik speel nu al paar keer over 2x DI live over PA en gaat prima. Staat als een huis. Vaak ook nog derde DI voor gitaar synth welke in de mix ook erg Nice klinkt. Met dank aan Fred Dons voor perfect afgestelde gitaar.
    Super dat het naar je zin is
    Wat gebruik je dan live qua monitoring, gewoon de stage monitors of in ear?
    Of heb je nog een extra monitor ofzo achter je staan?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Super dat het naar je zin is
    Wat gebruik je dan live qua monitoring, gewoon de stage monitors of in ear?
    Of heb je nog een extra monitor ofzo achter je staan?
    Gewoon een wedgie (ik denk ik gooi even een vakterm erin) met een individuele stage mix, net zoals de andere muzikanten. Dus gewoon terug vanaf de mengtafel. Ik wil alleen zang, piano en/of akoestische gitaar en vooral veel mezelf zodat ik kan feedbacken. Da's wel weer een beetje lastig als je een ingetogen nummer speelt en je on stage nog steeds klinkt als Megadeth in de Arena.

    En jij?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gewoon een wedgie (ik denk ik gooi even een vakterm erin) met een individuele stage mix, net zoals de andere muzikanten. Dus gewoon terug vanaf de mengtafel. Ik wil alleen zang, piano en/of akoestische gitaar en vooral veel mezelf zodat ik kan feedbacken. Da's wel weer een beetje lastig als je een ingetogen nummer speelt en je on stage nog steeds klinkt als Megadeth in de Arena.

    En jij?
    Ik heb het geluk van een eigen P.A.(tje) te hebben, en ik gebruik als ik met de helix ga spelen ook twee wedges die terug komen van de mengtafel, en soms nog een extra wedge die achter me staat en waar dan enkel de gitaar doorkomt.

    Ik ben er nog niet "helemaal" met mijn patches, maar het gaat wel echt de goede weg op. (gaat vooral over het geluid dat wat veranderd als je op volume speelt, maar dat komt helemaal goed.)

    Ik moet zelfs eerlijk toegeven dat ik mijn set met amp en pedaalbord niet echt mis op het podium op die manier.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik heb het geluk van een eigen P.A.(tje) te hebben, en ik gebruik als ik met de helix ga spelen ook twee wedges die terug komen van de mengtafel, en soms nog een extra wedge die achter me staat en waar dan enkel de gitaar doorkomt.

    Ik ben er nog niet "helemaal" met mijn patches, maar het gaat wel echt de goede weg op. (gaat vooral over het geluid dat wat veranderd als je op volume speelt, maar dat komt helemaal goed.)

    Ik moet zelfs eerlijk toegeven dat ik mijn set met amp en pedaalbord niet echt mis op het podium op die manier.
    Goed bezig dus! En wat voor soort muziek spelen jullie? Gebruik je veel verschillende sounds?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Gaat die Helix niet op lijn niveau uit? Waarom dan de DI? Vraag het me gewoon af, geen oordeel ofzo
    DI gebruik je om het signaal symmetrisch te maken. Dan speelt de kabellengte naar de mixer geen rol meer.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    DI gebruik je om het signaal symmetrisch te maken. Dan speelt de kabellengte naar de mixer geen rol meer.
    Precies, wou ik net zeggen. Echt waar.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Goed bezig dus! En wat voor soort muziek spelen jullie? Gebruik je veel verschillende sounds?
    Ja hoor, het begint allemaal een beetje op zijn plaats te vallen, het begon echt goed te worden sinds ik de ir's van Celestion gebruik, dat maakte echt het verschil, niet dat de stock cabs slecht zijn hoor, maar sommige ir's maken het gewoon wat beter imo.
    (ownhammer is ook erg goed, en 3sigma audio ook maar deze hebben bijna allemaal een significante mid dip waar je van moet houden)

    Qua muziek speel ik eigenlijk zowat alles van de 50's tot begin 90, coverband dus. Het meeste zal classic rock zijn, maar evengoed dire straits, gary moore, iron maiden, judas priest, the shadows, johnny cash, metallica, hendrix…… Nogal eclectisch dus haha.

    Het valt eigenlijk nog best mee qua sounds ook, ik probeer geen sounds na te maken ofzo, ik zoek gewoon een sound die goed klinkt voor mij en die gebruik ik. Of de amps op het origineel lijken maakt me dus ook niet uit want uiteindelijk is het de sound van een amp met een bepaalde cab die met een bepaalde mic doorgestuurd wordt naar de tafel, dus een echte authentieke ampsound die je kan vergelijken met de fysieke amp gaat nooit echt lukken.

    Ben er eigenlijk best wel happy mee en ik denk na een paar optredens dat het steeds beter gaat worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top