Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
Ja hoor, het begint allemaal een beetje op zijn plaats te vallen, het begon echt goed te worden sinds ik de ir's van Celestion gebruik, dat maakte echt het verschil, niet dat de stock cabs slecht zijn hoor, maar sommige ir's maken het gewoon wat beter imo.
(ownhammer is ook erg goed, en 3sigma audio ook maar deze hebben bijna allemaal een significante mid dip waar je van moet houden)
Ik gebruik van Celestion en OwnHammer de freebies, en ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik de stock cab IRs echt enorm goed vind. Ik heb vooralsnog geen behoefte om iets aan te schaffen. Kan ook aan mijn oren liggen dat ik niet weet hoe ruk t klinkt,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
Qua muziek speel ik eigenlijk zowat alles van de 50's tot begin 90, coverband dus. Het meeste zal classic rock zijn, maar evengoed dire straits, gary moore, iron maiden, judas priest, the shadows, johnny cash, metallica, hendrix…… Nogal eclectisch dus haha.
Ah dus dan idd veel verschillende sounds. Leuk. Ik ga ook van clean via licht randje naar overdrive tot full modern metal live, altijd leuk dat zo'n multi fx/modeller dat aankan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
Het valt eigenlijk nog best mee qua sounds ook, ik probeer geen sounds na te maken ofzo, ik zoek gewoon een sound die goed klinkt voor mij en die gebruik ik.
Ik ben daar vanaf gestapt. Ik maak ze nu altijd from scratch. Kost imho (in mijn geval) net zo veel/weinig tijd. Give it a try, kan t je echt aanraden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
Of de amps op het origineel lijken maakt me dus ook niet uit want uiteindelijk is het de sound van een amp met een bepaalde cab die met een bepaalde mic doorgestuurd wordt naar de tafel, dus een echte authentieke ampsound die je kan vergelijken met de fysieke amp gaat nooit echt lukken.
Kan mij ook niets schelen of ie in de buurt van t origineel komt. Ik heb geen idee hoe een echte Rectifier klinkt (en vooral voelt als je de ik-zweer-bij-een-echte-ampers mag geloven ) maar ik krijg met het Rectifier model wel een lekkere metal sound. En daar gaat t mij om. Niet om amp zus en zo na te doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
Ben er eigenlijk best wel happy mee en ik denk na een paar optredens dat het steeds beter gaat worden.
Nice. En je weet het: mp3s or it didn't happen!