Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 69

Discussie: Torrefied wood DIY

Threaded View

  1. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ik heb de filmpjes nog niet bekeken, dus misschien wordt het daar allemaal in uitgelegd, en is dit een hele domme vraag...

    Maar ik ben benieuwd wat er met zo'n brug nou precies gebeurt om het bovenblad te laten trillen. Ik weet dat er een verschil is tussen een gewone vaste brug op een steelstring of nylonsnarige aan de ene kant en een losse brug op een archtop aan de andere kant.

    Bij een vaste brug heb je de trilling in de lengterichting van de snaar, die de brug heen en weer laat kantelen om de as (dwars op de snaren), waardoor het bovenblad lucht gaat pompen met een soort wipwap-beweging. Een archtop met een losse brug moet het hebben van de druk recht omlaag, en de snaartrilling op en neer, waardoor het volledige bovenblad op en neer gaat.

    Wat is de theorie achter dit systeem? Ik kan me voorstellen dat als die brug inderdaad zo ongeveer tussen snaren en bovenblad zweeft, dat er dan weinig energie uit de snaren aan het bovenblad wordt doorgegeven.

    EDIT: Ik heb nu dus tóch het filmpje even bekeken, en het wordt er inderdaad in uitgelegd. Domme vraag
    Maar wel heel benieuwd of het in jouw project ook gaat werken!
    Laatst gewijzigd door Woml; 11 december 2019 om 09:43
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top