Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard Ervaring Line 6 HX ?

    Hej,

    Na een paar jaar weer terug te zijn bij losse pedalen kom ik er steeds meer achter dat Modeling toch de oplossing is voor mij. Ik zit in 2 bands waarbij ik over verschillende versterkers speel met verschillende gitaren. Aangezien ik maar 1 pedalenplank heb, doe ik de hele avond niets anders dan de boel bijregelen na de vorige repetitie. Dus wil ik weer terug naar presets per nummer die ik direct ter plekke weer op kan roepen. Een gitarist hoort tenslotte op zijn voeten, niet op zijn knieën.

    Een van onze gitaristen speelt momenteel over een Line-6 Helix, wat verrassend goed klinkt. Omdat ik prima versterkers heb (Met dank aan jullie hulp) zoek ik alleen een effectenbak. Hierdoor kwam ik uit op de Line 6 HX, ook en vooral vanwege het financiële plaatje. Mijn vraag of iemand hier al ervaring mee heeft. Alvast bedankt!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  2. #2

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...r-not-to-Helix

    Een topic vol ervaringen, maar liefst 25 pagina's. Veel lees plezier.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Heb ik al uitgeplozen. Erg veel over de "grote" Helix, maar is niets te vinden over de HX.
    Laatst gewijzigd door purplejohn; 27 juni 2018 om 07:31
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Niet goed genoeg dan, kijk eens op pagina 24...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik heb de HX niet, maar de Helix (LT) en volgens mij is de HX dezelfde effecten als in de Helix minus de modelling. Ik kan je alleen maar zeggen: top kwaliteit. Alles is goed, de drives, de compressor is fantastisch, EQ, reverb, delays, diverse smaken modulation etc is allemaal erg "bang for buck".

    Kweennie of de HX ook net zo confogureerbaar is qua volgorde, instellingen, snapshots etc maar dat is echt fantastisch op de Helix.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Ok, bdankt! Toch maar eens gaan sparen dan....
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Lees de FAQ en kijk wat recensies

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    volgens mij bedoel je de HX effects? (de namen zijn wat verwarrend maar degene met alleen effecten en geen amp models) - die heb ik en inderdaad op pagina 24 van eerder genoemd topic zweeft een review. ik had eenzelfde probleem, meer bandjes, altijd aan de pedalen draaien. en ook wel een gebrek aan presets bij de meeste pedalen. ik heb nu alleen nog maar een paar overdrive pedaaltjes en een carbon copy op mijn pedal board + de HX. die vervangt alle ander pedalen en de pedal switcher. ik vind het super handig. werkt heel flexibel. elke preset is als het ware een pedal board met 9 effecten te bedienen met 6 knoppen. en zo maak je er per band een paar en alles staat altijd goed. plus dat je met de volgorde kan experimenteren, het expressie pedaal aan alles kan toewijzen en ook nog heel flexibel kan schakelen binnen een preset mbv snapshots.

    ik speel 75% gewoon met de pedalen die ik altijd al had. soms iets uit de HX ervoor of erachter. het geluid is gewoon goed. en mijn pedalboard half zo groot. en als je een keer wat anders wilt zit het er gewoon in.

    een aanrader!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beus Bekijk bericht
    volgens mij bedoel je de HX effects? (de namen zijn wat verwarrend maar degene met alleen effecten en geen amp models) - die heb ik en inderdaad op pagina 24 van eerder genoemd topic zweeft een review. ik had eenzelfde probleem, meer bandjes, altijd aan de pedalen draaien. en ook wel een gebrek aan presets bij de meeste pedalen. ik heb nu alleen nog maar een paar overdrive pedaaltjes en een carbon copy op mijn pedal board + de HX. die vervangt alle ander pedalen en de pedal switcher. ik vind het super handig. werkt heel flexibel. elke preset is als het ware een pedal board met 9 effecten te bedienen met 6 knoppen. en zo maak je er per band een paar en alles staat altijd goed. plus dat je met de volgorde kan experimenteren, het expressie pedaal aan alles kan toewijzen en ook nog heel flexibel kan schakelen binnen een preset mbv snapshots.

    ik speel 75% gewoon met de pedalen die ik altijd al had. soms iets uit de HX ervoor of erachter. het geluid is gewoon goed. en mijn pedalboard half zo groot. en als je een keer wat anders wilt zit het er gewoon in.

    een aanrader!
    Kijk, daar kan ik wat mee! Alleen al dat gesjouw al gaat me tegenstaan. Lijkt me een mooie oplossing. Thnx!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    En inderdaad minder sjouwen, ik doe het nu hiermee:



    De gitaar gaat in de Everman fuzz, dan in de HX met de OCD in de 1e effectlus, de Fatboost in de 2e. en daarna als laatste de carbon copy.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top