Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Orange TH30 wegdoen voor fender combo of niet?

    Beste online gitaarmaten,

    Ik heb een dilemma, ik heb een orange th30 buizencombo, daar haal ik echt een ziek vette classic rock tone uit en een aardige clean tone zeker icm een mxr dynacomp. Wat ik er echter niet uithaal is echte mooie fender clean strat tone.

    Nu zit ik erover te denken om de orange misschien weg te doen voor een hotrod deluxe of iets dergelijks en dan met pedalen te gaan werken. Concreet vraag ik mij dus het volgende af:

    - Krijg ik met pedalen een echt goede classic rock tone uit een fender amp, of blijft het altijd een beetje behelpen?

    - Wat zou een beetje een deftige fender amp zijn (hotrod / bassbreaker/ blues deluxe?) ? , mijn core business is een cleane strat toon ala john mayer, srv e.d. maar ik moet ook naar een flinke scheur (Gnr, ac/dc ) kunnen.

    Ik hoor graag van jullie.
    Mvg,
    Michael

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Hoi Michael,

    Volgens mij zijn er hier zoveel antwoorden op zijn als er leden van het forum zijn.
    Ik heb een hotrod deluxe III, een engl thunder en een marshall dsl40 (en een helix), en dit in combinatie met een nogal uitgebreid pedaalbord.

    Ik speel vooral classic rock en gebruik live bijna uitsluitend de hotrod voor clean en haal al mijn drives uit pedalen (wampler clarcksdale, wampler Pinnacle en ocd). Voor mij persoonlijk werkt dit perfect, maar ik kan me ook goed voorstellen dat dit voor anderen dan weer niets is, maar ik hou van pedalen voor drive.

    Echt een metal toon zal je er niet gaan uithalen maar voor die dingen die je opnoemt gaat een hotrod met een paar goede drives zeker werken imo.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb onder meer een Rockerverb MKI en die laten vertroetelen door RRAmplifiers in Terneuzen. Het clean is nu behoorlijk Fender-achtig. Zet er een EP-booster voor en je hebt een sick clean tone. Ons bandlid heeft een Hotrod de Luxe én een RV MKII. De Orange slikt pedalen veel beter dan het scooped clean kanaal van de Hotrod, vindt hij. De toon is dikker en de eq beter in balans. Je hoeft minder extreem te tweaken om een vette sound te creëren. We hebben dat getest met onder meer een Suhr Eclipse OD.

    De Hot Rod de Ville Michael Landau lijkt me wel een aardig pedalplatform.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 13 juli 2018 om 13:28
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4

    Standaard

    De Bassbreaker 15 vond ik qua clean minder, dus ik zou eerder de Hot Rod Deluxe gaan proberen. Over de oude versies werd geklaagd dat die teveel gain hadden in het overdrive-kanaal, volgens mij is dit tegenwoordig een stuk beter. Het zou mij niet verbazen als deze ook zonder pedalen een redelijke classic rock sound kan produceren.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    He Mike, het is zo maar een idee hoor. Maar kun je er niet een voordelige transistorbak bij nemen voor een heldere cleane sound? Dan kun je met een A/B switch tussen beide versterkers schakelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Fender super sonic?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De genoemde Super Sonic is een goede optie, al vind ik het overstuurde kanaal het niet helemaal. Je zou ook kunnen zoeken naar een (gebruikte) Rivera Chubster/Clubster/Quiana (erg mooi clean en overstuurd).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Als je uit je Orange een "ziek vette toon" haalt zou ik hem niet wegdoen. Is bijzonder, moet je koesteren.
    Dat de amp in de clean department niet optimaal is, is normaal.
    Mooi clean en fijne lead toon. Ik kan je uitleggen waarom het altijd OF is en nooit EN.... heel verhaal, ga ik niet doen.
    Aan de andere kant, het is ook niet verkeerd om af & toe iets nieuws te doen, just for the fun of it.
    Disclaimer:
    Als je vanuit een clean platform met een pedaal een "zieke leadtoon" zoekt... pot met wurmen. Voordat je erachter komt welk pedaal met welke gitaar en welke amp voor jou gaat werken... je kan er op afstuderen.
    Maar zoeken is part of the fun zeggen we dan.

    Toch.. wat ik me afvraag he, Peter Green speelde op Orange (soms Fender) en niemand die zal zeuren of zijn clean toon. Hetzelfde geldt de artiesten die speelden voor het Duitse programma Beat Club, alles ging over Oranges maar nooit had ik het idee.....
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 juli 2018 om 11:09
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ...... Mooi clean en fijne lead toon. Ik kan je uitleggen waarom het altijd OF is en nooit EN.... heel verhaal, ga ik niet doen. .....
    Wel interessant, herinner me uit oude Music Makers dat idd Rivera overtuigend Fender clean met Marshall/Britse scheur combineerde. Lijkt me eigenlijk niet ingewikkeld, de respectievelijke kanalen volledig onafhankelijk van elkaar. Kost wat buisjes en ruimte, maar te doen. Eventueel verschillende waarden van de tegenkoppeling in de eindversterker, enige klankverschil dat overblijft is van de Amerikaanse of Europese eindbuizen, denk ik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb onder meer een Rockerverb MKI en die laten vertroetelen door RRAmplifiers in Terneuzen. Het clean is nu behoorlijk Fender-achtig. Zet er een EP-booster voor en je hebt een sick clean tone. Ons bandlid heeft een Hotrod de Luxe én een RV MKII. De Orange slikt pedalen veel beter dan het scooped clean kanaal van de Hotrod, vindt hij. De toon is dikker en de eq beter in balans. Je hoeft minder extreem te tweaken om een vette sound te creëren. We hebben dat getest met onder meer een Suhr Eclipse OD.

    De Hot Rod de Ville Michael Landau lijkt me wel een aardig pedalplatform.
    Die rockerverb zit wel een stuk hoger in de orange range dan de TH30 die ik heb, dat zal denk ik ook wel uitmaken niet. Als ik tijd heb ga ik eens wat fender amps proberen met mijn strat en huidige pedalboard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top