Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Yep. Attenuators met een reactive load zoals bijv Weber en Rivera zijn erg goed, En volgens velen beter dan attenuators met een resistive load (bijv THD, Soldano/Jet City/Harley Benton).

    Maar in beide gevallen wordt het geluid nogal aangetast bij sterke reductie.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Resistive... Reactive... Ik heb nog een hoop in te lezen geloof ik.

    De eerst volgende stap is dat ik de Splawn Pro Mod ga voorzien van KT77's. Dan wordt de spoeling al een stuk minder dun als ik ooit wel aan de attenuator wil. Niet dat ik het daarom doe, ik ben echt heel erg benieuwd hoe de versterker het op KT77's doet. Ik ben heel erg blij met de Splawn, nog steeds, maar als ik de filmpjes er op nakijk/beluister, denk ik toch dat mijn voorkeur uitgaat naar een Quick Rod (100 watt EL34/KT77) dan een Pro Mod (120 watt KT88/6550). Ik heb nog de mogelijkheid om het vermogen te halveren, maar erg veel meer dan een iets wat andere verzadiging en nauwelijks zachter merk ik niet. De 120 watt stand heeft dan sowieso al m'n voorkeur, want meer open.

    Dat JHS dooske heb ik inmiddels wel uit m'n hoofd gezet, om de genoemde redenen, waarvoor dank.
    Laatst gewijzigd door Brum; 25 juni 2018 om 13:31

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het irrante is dat ik dus over het weekend 2 van die dingen besteld heb (naast de JHS nog een "echte"), en bijna nummer 3 vanmorgen omdat nummer 2 te licht was, om er vervolgens achter te komen dat de amp die ik besteld heb een master volume post phase Inverter heeft waardoor ik hem waarschijnlijk niet nodig heb
    life sucks and then you die

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik volg het niet helemaal geloof ik, maar mocht je nou toevallig van een attenuator af willen tegen een scherp prijsje, dan houd ik me aanbevolen hoor!

    Nou ben ik wel nieuwsgierig. Welke versterker heb je gekocht?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    mocht je in de buurt zijn dan mag je ze gratis ophalen (ik heb geen zin om ze ter verzenden, dat is dan weer te veel moeite )
    ik heb het vrij goedkoop gehouden, de JHS en de Harley benton dus het is niet het einde van de wereld.

    De amp is ook lekker goedkoop maar ideaal om te modden, ik speel thuis over een Mesa Stiletto en H&K Grandmeister deluxe + een Helix (en dan nog wat combootjes) maar ik wilde er een plexi style bij voor thuis en de Bugera 1960 had wel aardige recencies dus die is het geworden
    life sucks and then you die

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heiloo... Da's in de buurt bij Alkmaar, toch? Een beetje ver vanuit Breda helaas. Evenzogoed bedankt en gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Heiloo... Da's in de buurt bij Alkmaar, toch? Een beetje ver vanuit Breda helaas. Evenzogoed bedankt en gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!
    ik moet het nog aanpassen, ben verhuist naar Alkmaar dus nog wat verder (ik ben overigens regelmatig in Rotterdam dus wellicht kunnen we daar afspreken mocht je daar toevallig ook in de buurt zijn
    life sucks and then you die

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik mag niet meer boven de rivieren komen sinds ik afgedaald ben. Nee gein, maar ik kom eigenlijk ook maar zelden in Rotterdam en ben ook afhankelijk van openbaar vervoer. Dan wordt zo'n apparaatje toch nog duur. Ik vind het aanbod echt heel tof, wordt absoluut gewaardeerd, maar ik ben bang dat ik 'm niet ga afhalen... Als ik weer wat vrij te besteden heb, dan wil ik wel 's serieus gaan kijken naar een mooie attenuator uit de middenklasse. Sowieso eerst maar even die buizenwissel, kijken hoe dat uitpakt.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de Harley benton dus het is niet het einde van de wereld.
    Die Soldano/Jet City kopie? Heb ik ook gehad. Grote nadeel van dat ding: kent geen 0dB attenuation, snoept er standaard al 3dB af.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    klopt, in dit specifieke geval waar de versterker nogal hard is op 1 vind ik dat niet zo erg maar ik heb dit gehad met een loadbox op een Crate Combo en daar was dat effect nog groter
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top