Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard Volume pedaal/volumeknop gebruikt of niet?

    Dag mensen,

    Veel mensen valt het nauwelijks op maar aan het begin van het nummer It ain't easy van Bowie heb je een freaky gitaar dingetje met echo. Het zit aan het begin op 0.00.

    Als ik het goed heb speelt hij een e op de b snaar 17e fret waar hij vanaf de 15e fret heel snel naar toe glijdt. Waar ik mee zit is dat ik geen attack hoor. Zou hij hier nu een volumepedaal of zijn volume knop gebruiken om de attack weg te halen waarna hij de boel heel snel laat aanzwellen? Of slaat hij toch gewoon aan zonder kunstmatig de attack weg te halen?
    Ik denk het eerste maar ik twijfel nog. Het is natuurlijk een detail maar mijn motto is, wanneer je een gitaarpartij uitzoekt moet je het van begin tot het eind goed doen.



    Het zit dus op 0.00

    Groeten

    https://www.youtube.com/watch?v=OnI_ko3_r_c
    Laatst gewijzigd door Brad; 24 juni 2018 om 02:28

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Da's toch gewoon een tremolo-effect? (en dan bedoek ik niet de pook op de gitaar, maar versterker tremolo).
    De aanslag zit gewoon precies op de dip en hoor je dus niet en daarna hoor je die noot wobbelen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Daar had ik niet aan gedacht. Je bedoelt dus dat er ook geen echo gebruikt wordt. Ik heb het nog eens goed beluisterd, je hoort wel dat uitsterven van de noten zoals bij een echo. Maar dat kan ook het natuurlijk wegsterven van de noot zijn.

    Jammer genoeg heb ik geen tremolo pedaal in huis om het uit te proberen. Hoe dan ook bedankt voor de reactie.
    Laatst gewijzigd door Brad; 25 juni 2018 om 13:35

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik denk dat hij een volume pedaal gebruikt met een delay erachter. Dus heel snel volume pedaal open en dicht, de echo doet de rest. Kan ook met volumeknop.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    He Apekop, ik geloof ook dat hij dat toch zo gedaan heeft ja. Ik ga het sowieso maar op die manier doen. Kicken is het om met dat album mee te spelen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hoe kom je erbij dat het een gitaar is? Volgens mij is het ten 1e geen gitaar wat je hoort dus daarom dat je geen attack hoort en ten 2e is het een pan delay effect wat je hoort.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat voor instrument denk jij dat het is? Het zou kunnen dat het een ander instrument is. Op mij komt het over als een gitaar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Weet niet of het uberhaupt een instrument is, kan maar zo dat het gewoon een soundeffect is of een stem die bewerkt is.
    Laatst gewijzigd door ateng; 10 augustus 2018 om 11:45

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zat te denken, het kan ook de sax van Bowie zijn of de trompet van Trevor Bolder. Bowie speelt sax op dat album en Bolder trompet. We zullen het wel nooit zeker weten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top