Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Twin zou ik trouwens altijd 2-e hands kopen.
    Dat sowieso en met JBL's.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Volgens mij vraagt de TS om verschillen tussen nieuwe Twins; de 65 en de 68. Dus niet om oude SF's etc.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De 65 twin is degene die we allemaal als standaard kennen. Daar is het normal kanaal zonder reverb en Tremelo. Volgens mij is de 68 de versie waarbij de reverb en Tremelo op allebei werken en waarbij het eerste kanaal dezelfde is als op de 65, het Tremelo kanaal heeft hetzelfde tooncircuit als een bassman. Dat zal wat rauwer klinken.
    Het plaatsen van een 12AT7 bij de GB heeft als resultaat dat hij wat minder snel op breekt. Hoewel je met een twin wel heel hard moet gaan wil je oversturen.
    Een andere buis er in zetten kun je ook altijd zelf nog. Speakers verschillen , maar dat is vaak een kwestie van smaak. Als ze nieuw zijn klinken ze bijna allemaal nog wat brighter dan eenmaal ingespeeld.
    Persoonlijke noot: ze zijn alle drie merk til je dood. Bedenk waar je aan begint. Ik heb er 3 gehad en elke keer om die reden weg gedaan.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Volgens mij vraagt de TS om verschillen tussen nieuwe Twins; de 65 en de 68. Dus niet om oude SF's etc.
    Zucht ... Ja, dat weet ik ook wel. De nieuwe twins klinken ook weer net anders, net als de oude, dus even uitproberen wat het best bevalt, da's de enige oplossing.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Zucht ... Ja, dat weet ik ook wel. De nieuwe twins klinken ook weer net anders, net als de oude, dus even uitproberen wat het best bevalt, da's de enige oplossing.
    Het enige correcte antwoord: pak 3 blackface twins (stock!) uit 1969 en ze klinken alle 3 anders. Echt waar. Hezelfde geldt voor Marshall, Vox enz.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #16

    Standaard

    Dit klopt wel. Maar ze zijn alledrie extreem gelijkwaardig. Blind gaat het nog een kluif worden om ze van elkaar te onderscheiden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top