Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Harley Benton Mighty 5TH

    Ik zag toevallig deze bij Thomann, is nieuw denk ik?


    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...f=idx_tsr_3323

    Buizen amp voor 129,-, alleen de Kustom is nog wat goedkoper.

    Ik heb de Mooer BM en daar ben ik heel tevreden over. De HB heeft een simpele EQ, en de Mooer heeft een schakelaar voor thin/mellow en normal/bright.

    En deze HB heeft totaal 2 buizen en de Mooer 3. Ik ben benieuwd of de HB wat is.

    edit, dat valt dus wel tegen begrijp ik uit deze review:

    http://www.ad-spb.ru/watch/7S2E99Ghr...e+for+129.html
    Laatst gewijzigd door raabje; 21 juni 2018 om 19:58

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Leuk spul. Die Mooer een Marshall Class-5 achtige? Zeker de moeite waard een buisje extra.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Mooer BM is gebaseerd op Fender Bassman circuit. Of ie ook echt zo klinkt, dat weet ik niet. Voor clean en lichte crunch vind ik hem prima, geeft een warm en diep geluid. Voor echte zware buizen distortion (met b.v. een clean boost pedaal ) gebruik ik hem niet vaak, klinkt bij mij thuis nogal "rauw".

    Palmer Eins lijkt me in t.t.t. de HB wel interessant, met een powersoak en emulated line output, die kan op een mixer/geluidskaart/powered monitors aangesloten worden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Mooer BM is gebaseerd op Fender Bassman circuit. Of ie ook echt zo klinkt, dat weet ik niet. Voor clean en lichte crunch vind ik hem prima, geeft een warm en diep geluid. Voor echte zware buizen distortion (met b.v. een clean boost pedaal ) gebruik ik hem niet vaak, klinkt bij mij thuis nogal "rauw".

    Palmer Eins lijkt me in t.t.t. de HB wel interessant, met een powersoak en emulated line output, die kan op een mixer/geluidskaart/powered monitors aangesloten worden.
    Heb een Epiphone Valve Junior en een Kustom Defender, allebei met één ECC83. De Class-5 is gebaseerd op de JTM45 welke op de Bassman gebaseerd is, one-trick pony, maar wel mooi met twee extra gainstages.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top