Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Heart tattoo

  1. #1

    Standaard Heart tattoo

    Ongeveer een jaar geleden was ik bij een optreden van Enda Kenny, een Ierse singer-songwriter die op het ogenblik in Australië woont. Zoals het de ware folksinger en zijn publiek betaamt, leidde vrijwel ieder refrein van elk nummer tot community singing. Zijn 'Heart tattoo' kreeg ik niet meer uit mijn hoofd.
    Laatst gewijzigd door Charlie McD; 22 juni 2018 om 15:50
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  2. #2

    Standaard

    Mooi nummer. Paar hele kleintje kanttekeningen:

    Stem staat iets te hard vind ik en ( dit heb ik ook ) uitspraak is soms wat te Nederlands

    Maar verder heel mooi

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Mooi nummer! (Daar krijg je geen credits voor, maar wel voor het kennen en uitkiezen Ik vind dit 1 van je mooiere uitvoeringen, erg sober, maar dat past hier wel. Ja je uitspraak en zang is wat het is en zal altijd zijn wat het is, maar ik begin er aan te wennen (al eens eerder gezegd) en ik doe t je niet na. Mooi!

  4. #4

    Standaard

    Dank voor jullie opbouwende kritiek R&F. Ja, die uitspraak, wat is dat toch. Ik weet het wel, want ik hoor het zelf ook voortdurend, tot op een punt van: ik hou er nu echt mee op. Het grote probleem is dat ik van mijn moeder mijn hele jeugd heb te horen gekregen dat ik goed moet articuleren. Dat is misschien in opera nog wel acceptabel, maar in gezongen Engels werkt het mij alleen maar tegen. En het lijkt er niet uit te slaan. Mijn hele leven heb ik voor allerlei internationale organisaties toespraken moeten houden, veel in het Engels, en het gekke is dat in gesproken woord het heel anders overkomt. Enfin, misschien maar helemaal over naar Nederlands, met her en der wat Frans en Italiaans (bij die laatste twee is articuleren veel minder storend, zelfs wel passend).
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  5. #5

    Standaard

    Als je nou zelf zulke fijne liedjes kunt schrijven, wat is er dan de reden van dat je je tijd steekt in een covertje? Tenzij het een van je oude helden is natuurlijk.

    Hij doet het niet overigens, dus ik vind verders niks.

    Het zou onzin zijn als je je ineens op de verzoeknummers zou storten, maar mijn verzoeknummer is een nieuw lied van jou. Desnoods een cover van je eigen liedjes. (Gna Gna Gna).
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 22 juni 2018 om 11:13
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    ik lijk niet te kunnen luisteren, video niet beschikbaar?

    (sorry, zie nu net dat gus het ook al had opgemerkt)

  7. #7

    Standaard

    Ik ben zelf tot het drastische inzicht gekomen dat dit beneden de maat was. Jullie commentaar was behulpzaam.
    Dank daarvoor!
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Als je nou zelf zulke fijne liedjes kunt schrijven, wat is er dan de reden van dat je je tijd steekt in een covertje? Tenzij het een van je oude helden is natuurlijk.

    Hij doet het niet overigens, dus ik vind verders niks.

    Het zou onzin zijn als je je ineens op de verzoeknummers zou storten, maar mijn verzoeknummer is een nieuw lied van jou. Desnoods een cover van je eigen liedjes. (Gna Gna Gna).
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik ga weer aan de slag, Gus. Op eigen kracht voorwaarts... Maar eerst de komende drie weken naar Schotland. Daar valt in ieder geval veel inspiratie op te doen. Monsters galore! En anders wel het goudgeel gestookte geestrijke op Jerez-vaten geruste gedoetje van enkelvoudige mout. Ze moeten wel minimaal twaalf jaar oud zijn, want anders krijg ik last met mijn zedenpolitie. Om het in jouw woorden te zeggen: Gna Gna Gna. En zo is het!
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD Bekijk bericht
    Ik ben zelf tot het drastische inzicht gekomen dat dit beneden de maat was. Jullie commentaar was behulpzaam.
    Dank daarvoor!
    ??? Jammer want ik vond m érg goed.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    ??? Jammer want ik vond m érg goed.
    Was ook erg dankbaar met je commentaar, maar vond in tweede instantie toch dat het beter kon. Ik hoop er binnen niet al te lange tijd op terug te komen. Een tattoo is niet makkelijk te verwijderen. Laat staan als die op je zit.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top