Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Weer eens een lied gemaakt - Mist trekt op

    Na lange tijd hebben we weer eens een nieuw lied gemaakt. Nederlandstalig, zoals de meeste dingen die we maken. Het begon met een loopje op de electrische gitaar en de rest was er snel bij verzonnen.

    Mist trekt op

  2. #2

    Standaard

    Vind het heerlijk.
    Tekst voetbalsokken en al heerlijk absurd.
    Ik zit hier met een debiele grijns op mijn kop.

    Eén klein puntje: als er geen orgel bij is vind ik perswoonlijk de gitaar wat aan de harde kant.
    Maar dan hebben we wat mij betreft de puntjes wel een beetje gehad.
    Hij gaat gewoon nog eens optrekken.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

    Standaard

    Thx, Gus! Blij dat je het leuk vindt!
    Dat ene kleine puntje... Een mix blijft altijd een persoonlijke voorkeur. Meestal zet ik de bas nogal hard (die speel ik altijd zelf). Deze keer heb ik ook de electrische gitaar gedaan, daar zal het wel aan liggen. Misschien valt het ook meer op omdat dat ene loopje het hele nummer doorgaat. In de refreinen zit nog een gedubbelde electrische gitaar met enkele nootjes hoog op de hals, die heb ik dan weer wel heel braaf zacht gezet.

  4. #4

    Standaard

    J'ebt gelijk. Ik moet ook leren mijn smoel te houden.
    het moet ook niet te braaf worden; een beetje ruw randje is helemaal OK.
    Ik vinnut serieus een fijn stukkie werk.
    Keep on keepin' on.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Gaaf. Mooi als mensen zulke dingen maken. Idee, ja leuk, doe er wat mee, klaar. Helemaal goed.
    'k Heb er ook wel wat puntjes bij maar die hou ik lekker voor mezelf want allemaal smaakgebonden.
    Nou vooruit, eentje dan: de tekst was af en toe lastig te horen, had er iets meer bovenop mogen liggen, ik houd het gevoel over dat ik spitsvondigheden gemist heb. 't Zal ook aan mijn tinnitusoren liggen natuurlijk, maar een vriendelijk verzoek of je die ook wilt plaatsen?
    Voor de rest: voowral doowrgaan.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6

    Standaard

    Het ligt inderdaad aan je tinnitusoren. HET LIGT INDERDAAD AAN JE TINNITUSOREN!!

    Dan zou ik 'm eerst uit moeten schrijven. Als je een nummer mixt heb je het tegen de tijd dat je klaar bent zo vaak gehoord dat alles zo duidelijk is dat je er gewoon niet bij kan dat iemand iets mist. Dank voor je commentaar, Midwolda.

  7. #7

    Standaard

    Lekker! Geweldig hoe je speelt met taal. Frits Spits zou trots op je zijn. Alleen al daarom meermaals beluisterd. Was wel nodig want ook ik had wat moeite met de verstaanbaarheid. Maar goed, wij als commentátoren hebben makkelijk lallen...
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  8. #8

    Standaard

    Geinig. Mooie tekst, hoe verzin je het..... Nieuw Nederlands Taalgebruik, zou ik het noemen, brillant.

    Dat gitaar-loopje..... die loopt te hard en te lang. Maar ja, dat vind ik dan.
    Gaat een beetje irriteren, zeg maar.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top