Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard Direct coupled cathode follower: meer headroom

    Hallo,

    Een tijdje geleden heb ik een oude London City 100 watter op de kop kunnen tikken. Na een aantal avondjes solderen heb ik de versterker volledig gereviseerd en wat ge-tuned om 'm te gebruiken voor basgitaar (tone stack aangepast, meer decap..). Na wat oefensessies de amp gebruikt te hebben valt me op dat de versterker naar mijn smaak te snel begint te scheuren en ik graag wat meer headroom zou willen. Het schema:



    Na wat lezen en rekenen is mijn oog gevallen op de cathode volger, als boosdoener die de headroom limiteert. Mijn idee was om de weerstanden bij V2 te vervangen voor 220k en 1k5 (was 100k en 820R, respectievelijk). Zou dit het gewenste resultaat geven of is het een idee om de buis te vervangen van 12AX7 naar 12AY7 of 5751?

    Alvast bedankt!

    Groet Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Leuke klus,

    (Moet ik ook nog doen maar is lange termijn kwestie.)

    Dus een 100 Watt amp overstuurt te snel? Gaattie ook niet hard? Heb je grove aanpassingen gedaan? Ben erg benieuwd, ben niet echt een amp goeroe.

    Bux

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Leuke versterkers, heb een DEA200 van hun concurrent, Super City, wordt van de winter, maar dat gaat vooralsnog een 1959SLP worden. Is het een DEA100 of DEA130? Wat je vraag betreft weet ik niet, maar leuk projekt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Leuke klus,

    (Moet ik ook nog doen maar is lange termijn kwestie.)

    Dus een 100 Watt amp overstuurt te snel? Gaattie ook niet hard? Heb je grove aanpassingen gedaan? Ben erg benieuwd, ben niet echt een amp goeroe.

    Bux
    Hard gaat die zeker, echter mis ik net te weinig volume, mede doordat ik over een gesloten kast speel (minder dB/Watt). Het is een DEA100 mk V
    Laatst gewijzigd door AvU; 19 juni 2018 om 14:11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Ah, beter. Lang geleden dat ik er over gelezen heb, heb in m'n kop zitten dat de DEA200 uitgebracht is om op pure hoeveelheid herrie London City af te troeven. Nobel streven natuurlijk. Volgens mij had London City eentje met zes EL34's, lijkt me een beter uitgangspunt. Is de uitgangstrafo nog origineel?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top