Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Boss GT-1 vs Zoom G3Xn

    Ok, ik heb dus een Line6 POD HD500x welke ik nooit gebruik omdat hij niet echt handig in de woonkamer past en het teveel gedoe is om hem aan te sluiten. Ooit had ik een Ditto looper gekocht om te gebruiken icm met mijn Yamaha THR10c maar omdat daar geen FX loop op zit kon ik geen bepaald geluid (zeg clean) loopen en daar met distortion overheen spelen.

    Om die redenen was ik op zoek naar een alternatief, een simpel (~150e) multifx pedaaltje met looper mogelijkheden en zo compact mogelijk... Er kwamen een aantal kandidaten uit en uiteindelijk werd de keuze OF de Boss GT-1, OF de Zoom G3Xn.

    Nou, die heb ik nu allebei thuis staan en het wordt er niet makkelijk op dus wilde graag wat extra feedback hier vragen, ervaringen, dingen om naar te kijken, om rekening mee te houden, etc.

    Hebben mensen hier voor eenzelfde keuze gestaan en wat is het geworden (en waarom)? Of ervaring met (een van de) twee pedalen?

    Mijn eerste ervaringen (zoom g3xn pas gisteravond binnengregen, boss gt-1 pas sinds zondag wat mee kunnen spelen):

    Boss GT1:
    + Kan op batterijen
    + Past makkelijker onder de bank en is nog wat compacter
    + Gebruiksgemak (selectie, instellen en logica)
    + Opgenomen geluid looper blijft onveranderd
    + USB Audio Interface
    - Nog niet overtuigd van de toon/het geluid

    Zoom G3Xn:
    + Eerste indruk is iets beter geluid
    + Denk flexibeler, werkt een beetje als een echt pedalenbord
    + Meer scherm/knoppen voor instellen
    + Aan/uit knop (voelt toch wat fijner/beter op de een of andere manier dan 'kabel erin=aan, kabel eruit=uit)
    + Ingebouwde drum patches (om op mee te spelen)
    + 80 seconden looper (vs 32 sec voor de boss, hoewel dat me ook voldoende lijkt)
    ~ Past net wel/net niet onder de bank (suf punt maar net het verschil tussen hem er zonder probemen bijschuiven en net iets meer moeite)
    - Geen USB Audio Interface
    - Niet op batterijen (then again, wel op een powerbank en als hij onder de bank past kan de adapter er gewoon in)
    - Looper werkt door het toevoegen van een looper pedaal. Effecten na deze looper geplaatst in de chain hebben effect op het geluid wat 'uit deze looper komt'.

    Aldus mijn eerste indrukken, komende dagen wordt hopelijk meer duidelijk. Zit nog even te kijken hoe ik een en ander direct kan aansluiten zodat ik het echt duidelijk en goed kan vergelijken (nu is het 'boss aansluiten en proberen dan los en zoom aansluiten en proberen enne... hoe klonk die boss ook alweer?)

    Ben nog van plan de amp modellen onderling te testen, effecten, gewoon meer spelen ermee maar vind het een lastige keuze waarbij normaal gesproken mijn conclusie is 'ik hou ze allebei wel en verkoop er uiteindelijk wel 1 als ik het echt weet'.

    Nu heb ik ze bij bax besteld, dus lang bedenktijd... maar hopelijk op deze weg ook wat tips en info

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Alternatief: de originele zoom G3, enkel 2de hands. Die werkt wél op batterijen (en heeft USB audio interface, de n echt niet ??) en verschilt verder weinig van de n versie dacht ik.

    (En mocht je bij gelegenheid in België komen, ik heb er 1 te koop die ik toch niet meer gebruik. Geen verzending.)

  3. #3

    Standaard

    Nope, echt geen usb audio interface... USB is puur om firmware updates uit te voeren en patches te editen enzo. Nu denk ik niet echt USB audio nodig te hebben, en if so kan ik het via mijn THR of een simpel interfaceje doen, maar toch.

    De Zoom G3 heeft dat inderdaad allemaal wel, maar van wat ik begrijp is de G3Xn weer (een stuk) beter qua geluidskwaliteit dus daar neig ik ook niet naar eerlijk gezegd.

    Ondertussen nog niet veel verder qua besluit, de een is handiger en beter daar in en de andere heeft weer andere sterke punten. De looper op de GT-1 is veel toegankelijker en die voelt overal net wat logischer in, de kwaliteit van de meerderheid van de zoom lijkt weer beter (qua effecten, amps... hoewel distortion weer richting boss gaat)

    Zucht...

  4. #4

    Standaard

    Ondertussen een paar dagen verder en ik neig naar de Boss, vooral vanwege gebruiksgemak...

    Ik kan de looper meteen gebruiken, de verschillende categorieen van effecten zijn direct benaderbaar, het werkt allemaal gewoon soepel en ik wil iets erbij pakken en zonder gedoe kunnen spelen...

    De zoom is iets meer gedoe, wil ik een looper moet ik deze eerst als pedaal toevoegen. Daarvoor moet ik dan eerst naar de juiste categorie gaan en dan vervolgens binnen de categorie het juiste effect kiezen. Een workaround is een patch instellen met alleen een looper als effect... maar deze looper neemt wel 1 vd 6 slots in, en veel amps nemen ook 2 slots in. Dan schiet het al aardig op. En verder kun je deze dan niet icm je andere patches gebruiken.

    De zoom klinkt over het algemeen beter denk ik, dat wel... maar qua gebruiksplezier wint de boss het en daar ligt op dit moment mijn prioriteit merk ik.

    Meh, nog niet 100%V overtuigd... maar als ik er 1 MOET kiezen ga ik op dit moment voor de Boss. Gelukkig hoef ik nog niet te kiezen en staan ze er nu nog allebei

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top