Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard Veilige W/D/W setup met stereo delay

    Hallo,

    Ik weet niet of ik deze post hier op de goede plek weg zet maar het gaat om het volgende: ik wil binnenkort voor de lol een keer een W/D/W setup gaan uitproberen. Ik wil het als volgt gaan doen: mijn Lehle splitter gebruiken om het signaal te splitten en vervolgens door te sturen 1) naar een (dry) amp en 2) mijn Fulltone tape delay die ik een tijdje geleden voor een leuk bedag op de kop heb getikt. De Fulltone heeft een stereo uitgang, vandaar ga ik naar twee verschillende amps (dus in totaal drie versterkers).

    Mijn vraag is nu: moet ik nog ergens op letten wat betreft aardebrom, fase toestanden, gevaar voor elektrische schokken en al dat soort dingen? Moet ik bijvoorbeeld achter de Fulltone nog iets van een hum eliminator schakelen of iets dergelijks, of kan ik dit allemaal gewoon zo zonder problemen doen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Heb je een Lehle P-split? Dan zijn de twee uitgangen reeds galvanisch gescheiden.

    Verder geen gevaren zou ik zeggen. Mocht je last hebben van een brom, kun je dat dan oplossen. Mocht je geen brom hebben is het ook goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    t is zo'n rode lehle dual a/b/y splitter

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Die heeft ook galvanische scheiding tussen output A en B, tegen groundloops. De tuneroutput is niet galvanisch gescheiden van óf A óf B (weet ik zo even niet).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Maar ik kan toch ook nog een groundloop hebben met de twee amps die ik achter mijn delay zet? De splitter zorgt toch alleen voor het verhinderen van groundloops bij de eerste vertakking?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zeker, maar ik heb geen idee of dat al pp de een of andere manier verholpen is in die stereo out.
    Ik zou het eerst proberen alvorens een probleem op te lossen dat er (wellicht) niet is?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik speel zelf W/W/W (Stereo Chorus en Stereo delay naar 3 amps) en heb eigenlijk alleen Brom problemen wanneer ik dezelfde power supply op de overdrive heb als op de effecten in de loop (ispot) Maar wat Dennis zegt gewoon proberen, er gaat niets kapot en als je een brom mocht krijgen dan even kijken waar het precies optreedt en dan pas corrigeren
    life sucks and then you die

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zou het eerst proberen alvorens een probleem op te lossen dat er (wellicht) niet is?
    Ja, daar heb je gelijk in. Ik wil alleen even zeker weten dat het safe is wat ik doe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top