Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Mooi gespeeld Harald!

  2. #12

    Standaard

    Thanks! 3 en 4 akkoordenliedjes had je altijd al idd. En af en toe zul je best een hitje hebben dat geweldig origineel in elkaar zit. Ik volg het niet zo. Maar afgaande waar leerlingen nu mee komen kom je een heel eind in de hitparade met Em, G, C en D. Ook niet erg, sign of the times. Eerst waren het bluesschema's, funk kan prima met één akkoord. Valt me wel op dat ik nogal wat jazzmuzikanten ken die neerkijken op bluesjes, maar blijkbaar geen enkele moeite hebben met 2 uur lang allemaal II V I´tjes te spelen. Snap ik niet zo.

    Desondanks, en ook al zijn er mensen die zelf naar van alles en nog wat op zoek gaan qua muziek, denk ik dat Beato wel een punt heeft.
    Wat betreft die complexiteit van de sound... Het kan allemaal wat makkelijker dan toen House net opkwam, maar ik hoor zelden nog iets wat me echt verrast. Als ik kijk wat mijn dochters opzetten is de enige generatiekloof het idee dat muziek op een Iphone goed klinkt... Ik hoor, behalve de overdaad aan vocal processing, eigenlijk zelden of nooit iets wat niet ook in de 80er jaren gemaakt had kunnen zijn. En die vocal processing, daar ben ik blijkbaar te oud voor.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Je opmerking over se jaren 80.... oei. Dan moet je toxh wat beter luisteren

  4. #14

    Standaard

    Qua songwriting... echt niet. Qua productie ook niet. Maar vooruit, ik hoor het meestal via een telefoon

  5. #15

    Standaard

    Heerlijk, Harald!!
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Qua songwriting... echt niet. Qua productie ook niet. Maar vooruit, ik hoor het meestal via een telefoon
    Ik heb t voornamelijk over productie. Dan luister je echt niet goed. Sowieso is de zin "hadden ze ook dan en dan kunnen maken" een beetje vaag, vind ik dan.

  7. #17

    Standaard

    Dank je Charlie McD!

    @Fusion, technisch kan er best hier en daar wat wat toen niet kon. Maar de muzikale meerwaarde daarvan is betrekkelijk wat mij betreft.

    Voorbeeldje, ll waren op pinkpop en hadden Jesse J een nummer met akoestische gitaar zien doen. Even gezocht, en ja, niet op telefoon maar op mijn installatie, hoor ik wat vocale effecten die ik in de 80er jaren niet hoorde. De drumcomputer/ samples klonken erbarmelijk. Vergeleken met de live versie op Pinkpop (helaas buts opname met een telefoontje) vond ik er alleen geen reet aan. Sterker nog, onnodig gerekt, saai, en bagger geluid, met name die drums. Maar er bleek een akoestische versie te zijn bij een radiostation... akoestische gitaar in mengtafel, en misschien een mic ervoor, en de zang rechtstreeks in de praatmicrofoon. Die versie klonk te gek, en kon me boeien.

    Puur technisch kan er van alles, maar binnen het gangbare werk, wat ik af en toe hoor voorbijkomen, valt me echt nooit een echt creatief nieuw muzikaal idee op. Let wel, gaat dus echt even over mainstream materiaal.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Dank je Charlie McD!

    @Fusion, technisch kan er best hier en daar wat wat toen niet kon. Maar de muzikale meerwaarde daarvan is betrekkelijk wat mij betreft.

    Voorbeeldje, ll waren op pinkpop en hadden Jesse J een nummer met akoestische gitaar zien doen. Even gezocht, en ja, niet op telefoon maar op mijn installatie, hoor ik wat vocale effecten die ik in de 80er jaren niet hoorde. De drumcomputer/ samples klonken erbarmelijk. Vergeleken met de live versie op Pinkpop (helaas buts opname met een telefoontje) vond ik er alleen geen reet aan. Sterker nog, onnodig gerekt, saai, en bagger geluid, met name die drums. Maar er bleek een akoestische versie te zijn bij een radiostation... akoestische gitaar in mengtafel, en misschien een mic ervoor, en de zang rechtstreeks in de praatmicrofoon. Die versie klonk te gek, en kon me boeien.

    Puur technisch kan er van alles, maar binnen het gangbare werk, wat ik af en toe hoor voorbijkomen, valt me echt nooit een echt creatief nieuw muzikaal idee op. Let wel, gaat dus echt even over mainstream materiaal.
    Tsja zoals dat vroeger in t gangbare mainstream werk ook nauwelijks het geval was, zeg ik dan maar wederom. Maar mainstrem gebeurt er natuuurlijk genoeg: Daft Punk, Chemical Brothers, Skrillex etc (als we ons beperken tot EDM) net zoals in de 80s Eurhytmics, Soft Cel l etc vernieuwende technieken en compositorische zaken populair maakten.

  9. #19

    Standaard

    Je hebt een beetje 'soft' nummer een jazzy sound gegeven en het is daardoor prima te pruimen.
    Dat in tegenstellng tot het origineel.
    Mooi gespeeld en mooie opname ook. Hulde !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #20

    Standaard

    Kvinnutorigineelookleuk... en lichtelijk jazzy, maar dat is vooral het arrangement, wat natuurlijk gewoon een leuke spoof op 20er jaren deuntjes is.

    Dank je Lichtelijk met Tuck & Patti in het achterhoofd voor dat solo stukje trouwens, maar dat komt omdat ik dat nummer vrij vaak met een zangeres heb gespeeld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top