Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard Honey Pie (the Beatles)

    Zo'n deuntje van mcCartney, waar Lennon zijn naam dan toch bij moest zetten omdat ze dat ooit hadden afgesproken... Ach, hij zal er financieel niet slechter van geworden zijn, al kan ik me van deze eigenlijk geen bekende covers voor de geest halen. Behalve Otto, die het ooit in een show speelde, en Tuck & Patti.

    https://www.youtube.com/watch?v=3bZWieJ2ZeY

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, fijn gedaan. Mag van mij wat theatraler kwa grap & grol, leent zich daar wel voor.
    En nou... Wild Honey Pie!
    Ik ga When I am 64 doen, je brengt me op een leuk idee.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 juni 2018 om 01:00
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    You are driving me crazy, I'm in love but I'm lazy!

    Mooi gedaan H.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi gespeeld Harald...!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Very nice! Netjes gespeeld Harald!

  6. #6

    Standaard

    Mooi gespeeld en zeer goed opgenomen ook trouwens.

  7. #7

    Standaard

    Thanks!

    @Pepe, Wild Honey Pie, zou Lennon dat geschreven hebben als reactie op Honey Pie, wat hij maar niets vond ws. ? Maak daar maar eens wat leuks van met akoestisch gitaar. Met een prepared Resonator misschien When I'm 64, ben benieuwd, heb qua arrangement net genoeg om het in een Beatles medley te kunnen doen. Leuke observatie van Rick Beato over songwriting trouwens, mbt al die 4 chord songs tegenwoordig. Afgezien van het feit dat A&R managers groot voorstander zijn van die formule zolang het werkt, merkt hij ergens op dat de huidige generatie songwriters nauwelijks nog harmonisch complexere muziek hoorde thuis, terwijl de generatie van de Beatles thuis nog bigband werk, en broadway nummers hoorde. Die groeide dus op met heel andere akkoordenschema's en melodiëen dan de songwriters van nu. Hij zou best wel eens een punt kunnen hebben. When I'm 64 had McCartney dacht ik ook al lang voor sgt Pepper geschreven.

    @Rick, iets andere compressie en EQ dan eerder bij akoestische gitaar.
    Laatst gewijzigd door Harald; 18 juni 2018 om 08:34

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Mooi arrangement hoor! Goed gespeeld ook. Opname fijn genoeg. Dit gaat je beter af dan je fusion kwartet vind ik.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    de huidige generatie songwriters nauwelijks nog harmonisch complexere muziek hoorde thuis, terwijl de generatie van de Beatles thuis nog bigband werk, en broadway nummers hoorde. Die groeide dus op met heel andere akkoordenschema's en melodiëen dan de songwriters van nu. Hij zou best wel eens een punt kunnen hebben. When I'm 64 had McCartney dacht ik ook al lang voor sgt Pepper geschreven.
    Nou ja, misschien de producers van t gros van de dance hitjes op Q radio of whatever. Was vroeger niet anders hoor. Naast de Beatles stond er ook 39 liedjes geënt op 4 akkoorden in de top 40. Er staan in de huidige topnogwat overigens meer dan genoeg liedjes met meer dan 4 akkoorden.

    En vaak geldt dat daar waar de harmonische complexiteit afwezig is, de geluidscomplexiteit erg hoog is. Veel sub-laag, filters, slicing, pitch shifting, vocal processing etc.

    Maar goed, ik ken t filmpje niet van Beato, geen idee over welk clubje songwriters ie t had, maar ik hoor nog genoeg harmonisch complexe muziek uitkomen. Alleen op de commerciele radio niet zo veel. Zoals dat vroeger ook was. Dus.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, rock'n roll is natuurlijk ook maar een 3 chord affaire en blues in feite ook niet meer.
    Alle muziek die voortkomt uit the spirit of mankind is simpel & effectief en wat de high eyebrow betreft, het is simpel om iets ingewikkelds te maken maar ingewikkeld om dat simpel te laten lijken.

    Ik had het idee voor mijn band om van een aantal nummers een medley te maken. We spelen vaak dezelfde (eigen) nummers omdat dat gevraagd wordt maar ik persoonlijk kan sommige wel schieten en met een medley kan je alles vrij snel afhandelen, bovendien uitdaging.
    Maar is natuurlijk ook leuk voor je eigen 6 string thuis repertoire.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top