Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 90
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi dan toch! Dat FR spul is wel degelijk is mijn ervaring.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Fuck fuck FUCK FUCK FUCK

    Paar uur gespeeld over 2 dagen, ging prima. Nu net opeens gaat de dunne E snaar flink omlaag. Ik probeer m te stemmen maar hij draait niet verder. Vasthier iets mee temaken. Wat een KUTKLOTEKUTKUTKUTKLOTE 'kwaliteit' die Hipshit headless rommel. Kost ook maar slecht 350 euro.


  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Is dat een losgekomen intonatieschroef?

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Geen idee. Heb even lopen kutten en die schroef aangedraaid, wat pas kon toen de spanning van de snaar was en t ehm.... stemmingsknopje flink omlaag was geschroefd. Wat een kutsysteem zeg. Nou ja. Hij doet t weer maar ik krijg hier geen betrouwbaar gevoel van. Maar een backup gitaar meenemen aanstaande keer live. En ik laat m nog even nalopen.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ziet er uit als de borging van je stemschroef dus die zou vast moeten blijven.... maar goed ik ken dit soort systemen totaal niet.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou bedankt voor t meedenken. Hij gaat weer naar de gitaartechnicus. En gisteren een zeer ontstemde (huh huh) email naar HipShit gestuurd.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb deze brug ook (de trem versie maar dat maakt voor de zadels niks uit).

    Dat die schroef zo uitsteekt is user error. Sorry. Je hebt dan de tuner te ver verdraaid. Kwestie van terugdraaien.

    Die bout zit vast aan de carriage waar de snaar in zit. Die carriage heeft 'n flink bereik maar als ie teveel naar achteren zit, steekt de bout dus uit. Ik heb deze brug op 'n gitaar met gewone tuners en gebruik die ronde knoppen als fine tuners en heb er dus geen last van maar ik kan me voorstellen dat als je de snaar niet juist strak zet in de toplock bij 'n headless, je dus dit soort issues krijgt.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ah klinkt al een stukkie minder ernstig. Dank! Hij doet t ook gewoon weer. Enig idee waarom ie zomaar opeens begon te downtunen? En eigenlijk niet meer normaal te krijgen was?

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Well...

    Dikke kans dat de snaar is gaan slippen of rekken of bij 'tballetje issues vertoont. Dan zakt de stemming en dan stem je met die finetuner omhoog en dan komt ie buiten bereik.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Well...

    Dikke kans dat de snaar is gaan slippen of rekken of bij 'tballetje issues vertoont. Dan zakt de stemming en dan stem je met die finetuner omhoog en dan komt ie buiten bereik.
    Ja zoiets klinkt ook wel als wat er gebeurde. Er slipte iets. Gekke is dat ik de snaar daarna wel weer kon gebruiken. Misschien was ie bij de toplock geslipt. Niet op gelet. Het baleinde is volgens muj nog goed. Ik had de toplock wel wat steviger aangedraaid i.v.t. de gitaartechnicus. Hij gaf aan dat t flink strak mocht en moest. Hoop dat t allemaal bij deze ene keer blijft

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top