Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 90
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Man man man. Blijkt dat de Hipshot headless neckpiece van de in de good ole US of A van supposedly genuine American steel gewoon bagger is. Was geloof ik incl importbelasting 450 euro (headless brug met neckpiece als set). Draai je e.e.a. te hard aan slijt je snaar door t metaal heen en PANG snaar springt. Ik weid er wel n topic en een zeer ontstemde email aan.

    Fucking pissed. Maar ja wat ga ik er aan doen. Zitten niet om de hoek zeg maar.

    Anyway.

    Morgen zit er dus een Floyd Rose neckpiece op (waardoor de mooi golfvorm van de headless neck behouden kan bljjven; nadeel is dat deze top locks per 2 snaren zijn), is ie als t goed is octaafzuiver, en heeft ie een lekkere actie. Ben benieuwd. Was iets van 200 EUR maar nu toch al aan 500 EUR o.i.d. aan gesleuteld. Hoop dat ie een betrouwbare gitaar kan worden. Een mooie gitaar voor live zou helemaal te cool zijn.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou er zit nu een Floyd Rose toplock op, de actie is beter (niet perfect maar beter dan ervoor), en, allerbelangrijkste, hij lijkt stabiel inderdaad en er zijn nog geen snaren geknapt haha. En deze toplock mag, nee, moet, je lekker strak aandraaien. Geeft toch een 'zo hoort het' gevoel.

    Zo ziet ie er uit:


  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    'T is wel weer eens wat anders, vind 'm best gaaf, en 't is maar goed dat je 't per uur verdient, toch ?

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Euh?

    Eerste bevindingen zijn positief Flink op geramd en nog steeds gestemd. Maar goed dat was met de Hipshot brug en neckpiece de eerste dagen ook zo. Maar zou nu goed moeten blijven. Hoop ik.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben benieuwd hoe die toplock de actie kan beïnvloeden als deze achter de topkam staat

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe die toplock de actie kan beïnvloeden als deze achter de topkam staat
    Legitieme vraag


    Overigens wel zuur dat je voor honderden euro's hipshot spul koopt en vervolgens moet een toplock van 2-3 tientjes het redden
    Zitten er nu ook 3 verschillende gatenpatronen achter de topkam? Originele headpiece, vervangende headpiece, en toplock?

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd hoe die toplock de actie kan beïnvloeden als deze achter de topkam staat
    Hoe bedoel je? De actie is aangepast dmv de brug, wat frets slijpen o.i.d. en de halspen

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Legitieme vraag


    Overigens wel zuur dat je voor honderden euro's hipshot spul koopt en vervolgens moet een toplock van 2-3 tientjes het redden
    Zitten er nu ook 3 verschillende gatenpatronen achter de topkam? Originele headpiece, vervangende headpiece, en toplock?
    Yup maar je ziet er niets van

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hij wordt er alleen ook niet steviger van, maar je kunt 'm wel mooi aan een spijker ophangen...! (ik moet wat positiever doen)

    Is 'ie nog steeds stemvast?

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Hij speelt prima. stemvast. Ben benoieuwd op t podium! Over paar weken weer geloof ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top